خواص درمانی پیاز : از گوش درد تا سرماخوردگی و دیابت و سرطان

تاريخ : 29 دی

همانطور که می دانید پیاز دارای خواص بسیار زیادی است، در ادامه خواص درمانی پیاز را عنوان می کنیم. این خواص بی نظیر پیاز بررسی و اثبات شده است که در ادامه مفصلا با آنها آشنا خواهید شد.

خواص درمانی پیاز : از گوش درد تا سرماخوردگی و دیابت و سرطان, پورتال خبری فرهنگی گهر

پیازها به مواد مغذی متراکم هستند ، به این معنی که کالری کمی دارند اما از نظر ویتامین و مواد معدنی بسیار غنی هستند.

یک پیاز متوسط ​​فقط ۴۴ کالری دارد اما مقدار قابل توجهی از ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر را تأمین می کند.

این سبزی به ویژه از نظر ویتامین C سرشار از مواد مغذی است که در تنظیم سلامت ایمنی ، تولید کلاژن ، ترمیم بافت و جذب آهن نقش دارد.

ویتامین C همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند در بدن شما عمل می کند و از سلول های شما در برابر آسیب های ناشی از مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد محافظت می کند.

پیاز همچنین سرشار از ویتامین های گروه B ، از جمله فولات (B9) و پیریدوکسین (B6) است – که نقش مهمی در متابولیسم ، تولید گلبول های قرمز و عملکرد عصب بازی می کنند.

کمک به کاهش بیماریهای قلبی

پیاز حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی است که با التهابات مبارزه می کنند ، تری گلیسیریدها را کاهش می دهند و کلسترول را کاهش می دهند – همه اینها خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

پیاز حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی است که با التهاب مبارزه می کنند ، تری گلیسیریدها را کاهش می دهند و کلسترول را کاهش می دهند – همه اینها خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

کوئرستین یک آنتی اکسیدان فلاونوئید است که به شدت در پیاز متمرکز است. از آنجا که این ماده یک ضد التهاب قوی است ، ممکن است به کاهش عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا کمک کند.

سرشار از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که اکسیداسیون را مهار می کنند ، اکسیداسیون فرایندی که منجر به آسیب سلولی می شود و به بیماری هایی مانند سرطان ، دیابت و بیماری های قلبی کمک می کند.

پیاز منبع عالی آنتی اکسیدان ها است. در حقیقت ، آنها حاوی بیش از ۲۵ نوع مختلف آنتی اکسیدان فلاونوئید هستند

حاوی ترکیبات ضد سرطان

خوردن سبزیجات از جنس آلیوم مانند سیر و پیاز با خطر کمتری از برخی سرطانها از جمله معده و روده بزرگ ارتباط دارد.

کنترل قند خون

خوردن پیاز ممکن است به کنترل قند خون کمک کند ، که مخصوصاً برای مبتلایان به دیابت یا پیشگیری دیابت بسیار مهم است.

علاوه بر این ، مطالعات متعدد روی حیوانات نشان داده اند که مصرف پیاز ممکن است به نفع کنترل قند خون باشد.

ترکیبات خاص موجود در پیازها ، مانند کوئرستین و ترکیبات گوگرد ، دارای اثرات ضد دیابتی هستند.

به عنوان مثال ، کوئرستین برای کنترل تنظیم قند خون در بدن با سلول های موجود در روده کوچک ، پانکراس ، ماهیچه اسکلتی ، بافت چربی و کبد در تعامل است.

افزایش تراکم استخوان

اگرچه لبنیات برای تقویت سلامت استخوان اعتبار زیادی دارد اما بسیاری از غذاهای دیگر از جمله پیاز ممکن است به حمایت از استخوان های قوی کمک کنند.

مطالعاتی نشان داد که زنان مسن که اغلب آنها پیاز می خورند ، خطر شکستگی لگن را بیش از ۲۰ درصد در مقایسه با افرادی که هرگز آنها را نخورده اند کاهش داده اند.

اعتقاد بر این است که پیاز به کاهش استرس اکسیداتیو و تقویت سطح آنتی اکسیدان می شود که می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کرده و تراکم استخوان را تقویت کند.

خواص ضد باکتریایی

پیازها می توانند با باکتریهای بالقوه خطرناک  مقابله کنند. علاوه بر این ، عصاره پیاز نشان داده شده است که مانع از رشد ویروس وبا است ، باکتری که یک نگرانی عمده بهداشت عمومی در جهان در حال توسعه است.

سلامت گوارش

پیاز منبع غنی از فیبر و پریمیوتیک ها است که برای سلامتی بهینه روده ضروری هستند.

پربیوتیک ها انواع غیر قابل هضم فیبر هستند که توسط باکتری های مفید روده تجزیه می شوند.باکتری های روده از پربیوتیک تغذیه می کنند و اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه ایجاد می کنند – از جمله استات ، پروپیونات و بوتیرات.

علاوه بر این ، مصرف غذاهای سرشار از پربیوتیک به افزایش پروبیوتیک ها ، مانند سویه های لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتری ها کمک می کند که از سلامتی گوارشی بهره مند می شوند.

چند کاربرد درمانی پیاز 

*اگر سرفه می‌کنید مقداری آب پیاز بخورید. آب پیاز به اندازه شربت‌های ضد سرفه موثر است گرچه شاید بوی خوشایندی نداشته باشد.

*برای کاهش تب چند ورق پیاز را با باند به کف پا ببندید و پیشانی را با دستمال آغشته به سرکه سیب نمناک کنید. تب فوری پایین می‌آید.

*اگر سرماخورده‌اید پیاز را خورد کرده و با چای بجوشانید یا آن را خام مصرف کنید.

اگر گوش درد دارید مغز پیاز را در آورده و قبل از خواب در گوشتان بگذارید و اجازه دهید تا صبح بماند. پیاز خواص ضد التهابی دارد و به افزایش ترشح مایع درون گوش کمک می‌کند تا گوش را شستشو دهد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي