خواص سرکه سیب که تا به حال نمی دانستید

سرکه سیب خواص بسیار زیادی دارد. در ادامه تعدادی دیگر از خواص سرکه سیب را عنوان می کنیم.

خواص سرکه سیب که تا به حال نمی دانستید

سرکه سیب فواید زیادی برای پوست و مو دارد. می توانید برای از بین بردن شوره سر، نرم کردن پوست های خشک و ضدعفونی کردن برس های آرایشی از آن استفاده کنید.

سرکه سیب طبیعتا خاصیت ضدقارچ، ضدباکتری و ضد التهابی دارد. همچنین دارای آلفا هیدروکسی اسید و استیک اسید می باشد. به همین دلیل با ایجاد تعادل در سطح پی اچ، پوست را لایه برداری می کند. پس این مطلب را بخوانید تا ۱۰ شیوه استفاده از سرکه را بیاموزید.

درمان خارش پوست

یک فنجان سرکه سیب را داخل وان حمام بریزید تا خاصیت ضدالتهابی آن خارش پوست را که به دلیل اگزما و پسوریازیس ایجاد شده اند بهبود بخشد.

موهای درخشان

سرکه سیب می تواند به عنوان یک پاک کننده برای تمیز کردن هر محصولی که برای موهایتان استفاده می کنید باشد. ۵ قطره سرکه سیب با آب سرد مخلوط کرده و پس از اینکه موها را کاملا شستید روی موها و کف سر بریزید. همچنین می توانید برای درخشندگی موها بگذارید سرکه روی آن بماند.

پوست را از سر تا پا صاف و نرم کنید

اسید سرکه، منافذ پوست را تنگ کرده و خشکی پوست را از بین می برد. پس سرکه فقط برای صورت مفید نیست. چند قطره روی بدن یا داخل کرم دست بریزید تا تمام قسمت های پوست بدنتان را روشن کند.

سرکه خاصیت پاک کننده دارد و منافذ پوست را منقبض می کند

سرکه سطح PH را متعادل می سازد و برای پوست های چرب نقش انقباضی دارد. ترکیب نصف سرکه و نصف آب را قبل از مرطوب کننده روزانه به عنوان شاداب کننده پوست استفاده کنید. سرکه سیب همچنین به دلیل داشتن آلفا هیدروکسی اسیدها پوست را لایه برداری می کند.

از بین بردن شوره سر

سرکه سیب خاصیت ضد قارچ دارد بنابراین می تواند شوره های سر را برطرف کند. خودتان شامپوی پاک کننده سر را با ترکیب آب و سرکه در داخل یک آب پاش بسازید.

درمان التهابات ناشی از استفاده تیغ

پد پنبه ای را آغشته به سرکه کنید و روی پوست ملتهب بمالید تا شدعفونی شود. خاصیت ضد التهابی سرکه سرخی قسمت های ملتهب را می گیرد و پی اچ اسیدی نیز موهای داخل پوست مانده را از بین می برد.

سرکه بوی پا را می گیرد

سرکه سیب نوعی ضدقارچ است به از بین بردن بوی بد پاها کمک خواهدکرد. یک فنجان سرکه را با چهار فنجان آب مخلوط کنید. پس از اینکه ۵ دقیقه پاها را داخل آن قرار دادید دیگر بوی بد نخواهند داد.

ماسک سم زدای سرکه

برای تهیه این ماسک ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب و ۱ قاشق چایخوری خاک بنتونیت را در هم مخلوط کنید. سرکه پوست را لایه برداری کرده و PH را تنظیم می کند. خاک بنتونیت نیز ناخالصی ها را از منافذ پوست می گیرد.

پاک کننده لوازم آرایش

درست است که می توانید برس های آرایشی کثیف را با آب و صابون بشویید اما برای ضدعفونی کردن آن ها از محلول سرکه و آب استفاده کنید.

جلوگیری از آفتاب سوختگی

با استفاده از لیفی که در داخل محلول ( یک فنجان سرکه و ۴ فنجان آب ) کرده اید از تاول جلوگیری کنید. این ترکیب به دلیل خاصیت ضدالتهابی پوست را از تورم، قرمزی و سوختگی ها محافظت می کند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه