حمید طالب زاده: علاقه ای به ترک ایران ندارم

تماشا: حمید طالب زاده با اشاره به اینکه مجوز آلبوم جدید او از سوی وزارت ارشاد داده نشده است، گفت: «من علاقه ای به ترک ایران ندارم و از مسوولان می خواهم نگاهشان را به موسیقی و شخصیت من تغییر دهند».

حمید طالب زاده: علاقه ای به ترک ایران ندارم

این خواننده در گفت و گو با پانا با اشاره به این مطلب که تا قبل از انتشار آهنگ «همه چی آرومه» تهیه کنندگان موسیقی من را مهره سوخته می دانستند، گفت: «همه چی آرومه» اولین آهنگ من نبود، نخستین آلبوم من نیز با نام «چی کار کنم» با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

من با کلمه مجاز و غیرمجاز مشکل دارم هیچ گاه به دنبال این نبودم که آهنگی را منتشر کنم که بر ضد عرف جامعه باشد به نظر من آنچه را که اکثریت مردم بپذیرند مجاز است و آنچه را قبول نداشته باشند، غیرمجاز است.

من نزدیک شش تا هفت سال در سکوت بودم، دلیل این سکوت نیز این نکته بود که دو آلبوم من زمین خورد و نتوانست در حوزه موسیقی مخاطبان زیادی داشته باشد و پس از اینکه این دو آلبوم شکست خورد هیچ تهیه کننده ای حاضر نشد که با من آلبومی را منتشر کند و آنها واژه مهره سوخته را برای من درنظر گرفتند. آنها به من اعلام کردند تو باید به کار دیگری مشغول شوی و به درد این کار نمی خوری و خیلی از تهیه کنندگان به من گفتند در حال حاضر خواننده خودش پول آلبوم و یک مقدار هم پول به ما می دهد تا آلبومش منتشر شود و به همین دلیل من 6 سال از موسیقی خداحافظی کردم. من پس از بازگشت به موسیقی یک آهنگ قدیمی به نام «مگه نه» را با اجازه صاحبان اثر بازخوانی کردم و پس از آن آهنگ «همه چی آرومه» را با اجازه صاحبان اثر بازخوانی کردم و پس از آن آهنگ «همه چی آرومه» را خواندم که مورد اقبال مردم قرار گرفت.

اواخر سال 87 شعر و ملودی «همه چی آرومه» را خریدم اما ین آهنگ به اتفاقات انتخابات نزدیک شد و به این دلیل که کسی از آن سوءاستفاده نکند منتشر نکردم تا شهریور سال 88 که انتخابات نیز تمام شده بود و التهابی در جامعه وجود نداشت».

این خواننده یادآور شد: «متاسفانه یکسری از دوستان از آن سوءاستفاده سیاسی کردند و به هیچ عنوان از این کار راضی نیستم چون نه خودم انسان سیاسی ای هستم نه شعور سیاسی و فهم آن را دارم همیشه دوست دارم برای خودم بخوانم و این اتفاق باعث شد که خوشبختانه پس از همه چی آرومه تهیه کنندگان نیز به سراغ من آمدند اما  آلبومم از سوی وزارت ارشاد مجوز دریافت نکرد».

او اظهار کرد: «من به ارشاد رفتم اما متاسفانه برخورد خوبی با من نشد، در کشورهای دیگر با هنرمندشان مثل یک انسان ارزشمند برخورد می شود اما در کشور ما اینگونه نیست و هنرمندان نزدیک به 80 درصد انرژی خود را به خاطر گرفتن مجوز و استرس های گرفتن مجوز کنسرت از دست می دهند».

این خواننده با درخواست از وزارت ارشاد برای تغییر نگاه به آثار او گفت: «متاسفانه امروز با موسیقی سلیقه ای برخورد می شود من برای گرفتن مجوز آلبوم اقدام کردم اما مجوزی به من ندادند، در همان موقع خیلی از تهیه کنندگان موسیقی لس آنجلس به سراغ من آمدند اما من نمی توانم روی احساسات خود پا بگذارم و از ایران خارج شوم، من از مسوولان می خواهم نگاهشان را به موسیقی تغییر دهند تا هنرمندان جوان بتوانند در کشور به راحتی فعالیت کنند».

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر گــهــر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه