حمله هکرها به توالت ها!

همه چیز که پیشرفت کند، سرویس های بهداشتی هم باید پیشرفت کنند و به سیستم های هوشمند مجهز شوند! اما شاید لازم باشد برخی از جاها  مثل توالت ها همچنان به سبک قدیم اداره شوند و هوشمند نشوند.

bluetooth-satis-toilet-hack-640x352

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ هکرهای رایانه‌ای در تازه‌ ترین اقدام خود موفق شدند توالت‌ هایی را که با استفاده از یک برنامه ساده رایانه‌ای کنترل می‌شوند، هک کنند.

شرکت امنیتی  Trustwave Holdings’ SpiderLabs می‌گوید برنامه ای که برای کنترل این توالت‌ ها و برای نصب بر روی گوشی‌های اندروید طراحی شده دارای مشکلاتی است و در زمان اتصال به توالت با استفاده از بلوتوث قابل هک شدن است.

توالت هوشمندی که از این طریق هک می شود توسط یک شرکت ژاپنی با نام LIXIL ساخته شده و بین ۴۲۱۲ تا ۵۶۸۶ دلار قیمت دارد. باز کردن در تولت فرنگی، تنظیم خودکار ، پاکسازی خودکار، خوش بو کردن محیط، روشن شدن خودکار محیط اطراف با استفاده از لامپ و بلندگویی با قابلیت پخش موسیقی از جمله امکانات این توالت هوشمند است.

هکرها در صورت از کار انداختن این توالت می‌توانند جریان آب را در آن قطع و به طور کلی استفاده از آن را به طور کلی مختل کنند. علاوه بر این هکرها می‌توانند با دست کاری برنامه یاد شده که My Satis نام دارد کاری کنند جریان آب به طور دائم در توالت برقرار باشد و از این طریق موجب اسراف آب شوند.

باز و بسته کردن دائم در توالت و اختلال در عملکرد فلاشر توالت از جمله دیگر اختلالاتی است که از این طریق ممکن است صورت بگیرد.

 منبع: worldit.ir
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه