حرکات بسیار ساده برای از بین بردن چاقی موضعی شکم

تاريخ : 5 تیر

این مطلب از سایت گهر اختصاص دارد به : حرکات بسیار ساده برای از بین بردن چاقی موضعی شکم
از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

حرکات بسیار ساده برای از بین بردن چاقی موضعی شکم, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

چاقی موضعی یکی از مشکلات رایج است که پزشکان توصیه می‌کنند برای درمان آن از همان روش‌های متداول درمان چاقی (رژیم و ورزش) استفاده شود. در این مطلب با ورزش‌هایی آشنا می‌شوید که به شما کمک می‌کنند راحت‌تر بر چاقی شکمی خود غلبه کنید.

 

انجام مرتب این ورزش‌ها در صبح و شب به سوختن چربی این منطقه و افزایش قوام عضلانی آن کمک می‌کند. بهتر است این ورزش‌ها را هر روز صبح وقتی از خواب بیدار می‌شوید و هر شب قبل از اینکه بخوابید، انجام دهید.

البته افرادی که مشکلات ستون فقرات یا محدودیت حرکتی در ناحیه کمر دارند و همین‌طور افرادی که از مشکلات قلبی و تنفسی رنج می‌برند، بهتر است پیش از انجام این ورزش‌ها با پزشک خود مشورت کنند و سپس در صورت تجویز پزشک، بسیار با دقت و آرام و با دامنه حرکتی محدود و کوتاه این کار را انجام دهند.

 

 

دراز و نشست پا روی صندلی: روی زمین قرار بگیرید و پاهای خود را روی یک صندلی یا میز قرار دهید، طوری که زاویه پا ۹۰ درجه باشد. دست‌ها را در امتداد بدن نگه دارید و آرام سر و تنه را از زمین جدا کنید و تا ۱۵ تا ۲۰ درجه بالا بیایید؛ یعنی تا جایی که فقط انقباض را احساس کنید. ۱ ثانیه در حالت انقباض بمانید و پایین بروید و دوباره این حرکت را تکرار کنید. این حرکت را در ۳ تا ۴ ست و هر بار ۱۵ تکرار انجام دهید. این حرکت باعث شکل‌گرفتن عضلات بالا تا وسط شکم می‌شود و یکی از بهترین حرکات است.

 

چرخش دایره‌ای پاها: روی زمین دراز بکشید. دست‌ها را در امتداد بدن محکم روی زمین قرار دهید و هر دو پا را به هم بچسبانید و بالا بیاورید و آرام به شکل یک دایره بچرخانید و تا ۱۰ ثانیه ادامه دهید. این حرکت که باید در ۳ ست ۱۰ ثانیه‌ای انجام شود، تمام عضلات شکم، به‌خصوص زیر شکم را درگیر می‌کند و باعث شکسته‌شدن بافت چربی‌های این ناحیه می‌شود.

 

 

پا جمع داخل شکم: دراز بکشید و دست‌ها را محکم روی زمین قرار دهید. پاها را به هم بچسبانید و از زانو خم کنید. در همین حالت آرام هر دو پا را داخل شکم جمع کنید تا جایی که کمی باسن از زمین جدا شود. آرام پاها را به حالت اول برگردانید و روی زمین بگذارید. این حرکت علاوه بر اینکه عضلات پایین تا وسط شکم را درگیر می‌کند و به بافت چربی فشار می‌آورد، برای افرادی که گودی کمر دارند نیز بسیار مفید است. این حرکت را در ۵ ست و هر بار، ۱۵ تکرار انجام دهید.

 

دراز و نشست معمولی: روی زمین دراز بکشید. دست‌ها در امتداد بدن باشند و پاها را از زانو خم کنید. آرام بدن را تا ۴۵ درجه از زمین بلند کنید و آرام به حالت اول برگردید. این حرکت را که تمام عضلات شکم را درگیر می‌کند در ۴ ست ۱۰ تا ۱۵ تایی انجام دهید.

 

 

دراز و نشست چرخشی: روی زمین دراز بکشید و دست‌ها را کنار سر قرار دهید. مثل حرکت دراز و نشست، بدن را آرام از زمین جدا کنید و تا جایی بالا بیاورید که بتوانید با هر بار بالا آمدن، بدن را کمی بچرخانید و آرنج دست راست را به پای چپ بزنید و در حرکت بعدی آرنج دست چپ را به پای راست بزنید. این حرکت را که علاوه بر تقویت عضلات راست شکمی، عضلات بیرونی شکم و زیر دنده‌ها را نیز تقویت می‌کند، در ۳ ست ۱۰ تایی انجام دهید.

 

 

چرخش پایین تنه: روی زمین دراز بکشید. دست‌ها را باز کنید و کنار بدن محکم روی زمین قرار دهید. پاها را به هم بچسبانید و از زانو خم و داخل شکم جمع کنید و نگه‌دارید. حالا آرام پاهای به هم چسبیده و از زانو خم شده را به طرف راست و بعد چپ بدن بچرخانید. این حرکت را که تمام عضلات کمربند میانی بدن را درگیر و تقویت می‌کند، در ۳ تا ۴ ست و هر بار ۱۰ مرتبه انجام دهید.

پرتاب پا به جلو: دراز بکشید. از یک نفر کمک بگیرید. پاهای یار کمکی را محکم بگیرید و پاهای خود را به‌صورت جفت بالا بیاورید و از یار کمکی بخواهید که پاهای شما را آرام به جلو پرت کند. در همین حال شما با منقبض‌کردن عضلات شکم باید کمی مقاومت کنید. این حرکت را که تمام عضلات شکم را درگیر می‌کند، در ۳ ست ۱۰ تا ۱۵ تایی انجام دهید.
انقباض کل بدن: نوک انگشتان پاها و آرنج دست‌ها را روی زمین بگذارید و کل بدن را بالا بیاورید. بدن را در یک خط حداقل ۱۰ ثانیه نگه‌دارید. بعد آرام دراز بکشید و استراحت کنید و دوباره این کار را تکرار کنید. این حرکت را که یک تمرین فوق‌العاده برای تقویت تمام عضلات نگهدارنده بدن در پشت، جلو، دست‌ها، پاها و شکم است در ۲ تا ۳ ست ۱۰ ثانیه‌ای انجام دهید.
سر و تنه بالا: روی شکم دراز بکشید و دست‌ها را روی زمین بگذارید. سر و تنه را با کمک دست‌ها آرام از روی زمین بلند کنید تا جایی که آرنج‌ها قفل شوند. به بدن و عضلات انقباض دهید و ۵ ثانیه در همین حالت بمانید و باز آرام به حالت اولیه برگردید. این حرکت که تمام عضلات را از طریق انقباض ایستایی و کشش‌های پویا تقویت می‌کند و باعث تقویت دست‌ها نیز می‌شود، در ۵ تکرار انجام دهید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي