حرکات بدنی خاص افراد موفق / ژست افراد موفق

تاريخ : 1 تیر

این مطلب از سایت گهر اختصاص دارد به : حرکات بدنی خاص افراد موفق / ژست افراد موفق
از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

حرکات بدنی خاص افراد موفق / ژست افراد موفق, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

شما بدن خود را کنترل می‌کنید و بدن شما نیز در مقابل شمارا کنترل می‌کند. حرکات و ژست‌های ساده بدنی، تأثیرات بسیاری روی طرز فکر، احساسات و عملکرد شما دارند.

البته نیازی نیست برای  بهره‌گیری از قدرت شگفت‌انگیز بدن خود  تبدیل به یک قهرمان یا مرتاض شوید. در ادامه می‌توانید با برخی از ژست‌های بسیار تأثیرگذار آشنا شوید:

باخم شدن نشان می‌دهید که از خلاقیت بالایی برخوردار هستید

طبق نظر دارن لیپنیکی، یکی از اساتید دانشگاه ملی استرالیا، خم شدن نشان‌دهنده برخورداری از قدرت تفکر خلاقانه می‌باشد.

او می‌گوید” دلیل این اتفاق این است که وقتی انسان سرخود را پایین انداخته و پشت خود را خم می‌کند از قدرت خلاقیت بیشتری برخوردار است.” یکی از دلایل اصلی این عقیده این است که  بدن در حالت ایستاده  نورآدرلین بیشتری را ترشح می‌کند و این اتفاق مانع بروز تفکر خلاقانه می‌شود.

دست‌به‌سینه ایستادن، نماد برخورداری از اراده و عزم است

در کمال تعجب، دست‌به‌سینه ایستادن به شما کمک می‌کند تا در زمان مواجه با مشکلات غیرقابل‌حل مقاومت بیشتری داشته و مشکلات قابل‌حل را نیز بهتر رفع کنید.

کارآفرینان موفق از صبر و تحمل بالایی برخوردارند. سعی کنید در زمان مواجه با مشکلات آرامش خود را حفظ کرده و به تلاش خود ادامه دهید.

مانند یک قهرمان و سوپراستار ایستادن، نماد برخورداری از اعتمادبه‌نفس است

طبق گفته‌ امی کادی، استاد دانشگاه هاروارد، تظاهر به قدرت – بلند کردن دست‌ها به‌سوی آسمان و مانند یک قهرمان ایستادن – به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای سطح اعتمادبه‌نفس انسان را بالا خواهد برد. سعی کنید قبل از حضور در شرایطی که باعث ایجاد استرس، ترس و عدم اعتمادبه‌نفس در وجود شما می‌شود این کار را انجام دهید.

انجام این کار قبل از ارائه سخنرانی هم به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

خندیدن باعث کاهش میزان استرس می‌شود

اخم کردن و حرکات منفی صورت به مغز شما پیام می‌دهد که در شرایط سخت و غیرقابل‌حلی قرارگرفته‌اید. بنابراین مغز دستور ترشح کورتیزول را می‌دهد که باعث ایجاد استرس در وجود شما می‌شود.

لبخند ممکن است شرایط شمارا تغییر ندهد، اما باعث می‌شود تا میزان استرس شما کاهش یابد. بنابراین با لبخند استرس  را از خود دور کنید.

تعظیم کنید تا با دیگران ارتباط مؤثر برقرار کنید

زمانی که کسی نسبت به شما ادای احترام می‌کند، شما هم کمی تعظیم شوید. در ملاقات بعدی نسبت به او ادای احترام کنید، لبخند بزنید، با او ارتباط برقرار کنید و نشان دهید که از آشنایی با او خوشحال هستید.

ما همگی کسانی که ما را دوست دارند  را دوست داریم، بنابراین زمانی که به شما ابراز علاقه شود، نسبت به‌طرف مقابل احساس علاقه خواهید داشت و آن را در رفتار خود ابراز خواهید کرد. این رفتار باعث ایجاد آرامش و کمک به انسان‌ها می‌شود.

با تقلید از حرکات دیگران احساسات آن‌ها را درک کنید

ممکن است عجیب به نظر رسد، اما محققان دریافته‌اند که  تقلید حرکات غیرکلامی افراد به شما کمک می‌کند تا احساسات آن‌ها را درک کنید.ازآنجایی‌که افراد معمولاً احساسات خود را به‌صورت غیرکلامی ابراز می‌کند، تکرار این رفتار  باعث تحت تأثیر قرار دادن احساسات شما هم می‌شود.

کنار ایستادن باعث کاهش میزان درگیری‌ها می‌شود

زمانی که میزان مشکلات و تنش‌ها بالاست، روبه‌رویی با افراد تنها باعث افزایش میزان درگیری‌ها می‌شود. اگر می‌دانید که صحبت‌های شما باعث ایجاد چالش و ناراحتی در وجود مخاطبتان می‌شود، سعی کنید از او فاصله گرفته و در گوشه‌ای بنشینید. اگر در مقابل فرد قرار گرفتید، از او فرار نکنید.، فقط اندکی از او فاصله بگیرید.

از دستان خود برای افزایش میزان یادگیری خود استفاده کنید

نتایج تحقیقات معتبر نشان می‌دهد که استفاده از دست‌ها برای بروز ژست‌های متفاوت، تأثیر بسیار مثبتی روی یادگیری افراد خواهد داشت. شاید دلیل اصلی این اتفاق این است که انجام این کار به فرد آزادی و اختیار کامل برای بیان ایده‌ها و نظرات خود به روش مناسب را می‌دهد.

آدامس بجوید تا از هوشیاری بیشتری برخوردار شوید

درست است که جویدن آدامس کار حرفه‌ای و مؤدبانه‌ای به نظر نمی‌رسد، اما نتایج بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهد که آدامس جویدن سطح هوشیاری انسان را افزایش می‌دهد و زمان موردنیاز برای بروز واکنش درست  را کاهش می‌دهد و شرایط او را بهبود می‌بخشد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي