جوان ترین و زیبا ترین وزیر امور خارجه ی دنیا

دسته بندي : بین الملل,⭐ اخبار
تاريخ : 8 اردیبهشت

جوان ترین و زیبا ترین وزیر امور خارجه ی دنیا

در پی افزایش سفر مقامات سیاسی کشورهای اروپایی به ایران، این بار وزیر امور خارجه اتریش راهی سفر به این سرزمین کهن شده است. سباستین کورتز قرار است دراین سفر علاوه بر دیدار با رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان و بحث و گفت و گو پیرامون مسائل منطقه ای، بین المللی و هسته ای ، امروز (۷ اردیبهشت ) نیز با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کند.

جوان ترین و زیبا ترین وزیر امور خارجه ی دنیا, پورتال خبری فرهنگی گهر

گفته می شود این سفر در راستای فراهم ساختن مقدمات سفر هاینتس فیشر رییس جمهور اتریش به تهران انجام می شود.

دفتر ریاست جمهوری اتریش اواسط فروردین ماه سال جاری اعلام کرده بود که «هاینتس فیشر» رییس جمهوری اتریش با پذیرش دعوت همتای ایرانی خود، به تهران سفر خواهد کرد.

کشور اتریش در سه دور اخیر مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ کشور میزبان این مذاکرات بوده است و دور بعدی این مذاکرات در روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت در وین برگزار خواهد شد.

اسفندماه ۹۲ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست ایران و ۱+۵ در وین با «سباستین کورتز» وزیر امور خارجه اتریش دیدار و گفت و گو کرد و آخرین روند تحولات روابط دوجانبه را مورد تبادل نظر قرار دادند.

ظریف در این دیدار از میزبانی دولت اتریش برای برگزاری گفت و گوهای هسته ای ایران و گروه ۱+۵ قدردانی کرد و همتای اتریشی خود را در جریان روند مذاکرات جاری و برنامه آتی در زمینه گفت و گوهای هسته ای قرار داد.

سباستین کورتز وزیر امور خارجه اتریش نیز در این دیدار ضمن استقبال از مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه ۱+۵ در وین و تاکید بر اهمیت روابط دو کشور راه اندازی مجدد پرواز هواپیمایی اتریش به ایران را زمینه مناسبی برای رفت و آمدهای بین دو کشور ارزیابی کرد.

کورتز که تنها ۲۷ سال دارد از سال ۲۰۱۳ مسند وزارت خارجه اتریش را به عهده گرفته است. وی کم سن ترین عضو کابینه اتریش و نیز وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا به شمار می رود.

کورتز از سال ۲۰۰۹ به عنوان مسوول اداره جوانان در حزب خلق اتریش فعالیت کرد و در سال ۲۰۱۱ هم به عنوان نماینده منطقه وین پایتخت اتریش به مجلس راه یافته بود. وی در همین سال به عنوان وزیر امور پیوستن به اتحادیه اروپا منصوب شده بود.

منبع : Seemorg.com

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي