جزییات تاسیس شرکت جدید گوگل

تاريخ : 24 خرداد

این مطلب از سایت گهر اختصاص دارد به : جزییات تاسیس شرکت جدید گوگل
از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

جزییات تاسیس شرکت جدید گوگل, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

شرکت ساید والک، جدیدترین شرکت راه اندازی شده توسط گوگل، فعالیت خود را آغاز کرد. این خبری بود که لری پیج، موسس و مدیرعامل گوگل، روز گذشته در اختیار رسانه های جهان قرار داد. جدیدترین استارت آپ گوگل در حالی معرفی شد که این شرکت همواره به توسعه امور شهری و فراهم کردن قابلیت ها و ظرفیت های خلاقانه برای کاهش آسیب های زیست محیطی و ترافیکی در شهرهای بزرگ جهان علاقه نشان داده است.

به گزارش گهر، شرکت لابراتوارهای ساید والک Sidewalk Labsبه عنوان شرکت جدید گوگل، تلاش میکند تا در حوزه ارائه راه حل های نوآورانه مبتنی بر فناوری های دیجیتالی روز جهان، فرصت های جدیدی را در اختیار مدیران امور شهری قرار دهد. این شرکت قصد دارد تا با همکاری فعالان مدیریت شهری و متخصصان فناوری های دیجیتالی و مهندسی، زمینه هایی برای کم کردن آسیب های زیست محیطی و کاهش مشکلات ترافیکی در کلان شهر ها در کنار هوشمند کردن سیستم های حمل و نقل و مسائلی که به طور روزمره شهروندان با آن در گیر هستند، ایجاد کند. ان طور که مدیرعامل میلیاردر گوگل ارائه کرده است،  تمرکز اصلی این شرکت بر روی نوآوری خدمات شهری خواهد بود. دانیل دکتراف +Daniel Doctoroff  که متخصص در امور ساخت و مدیریت شهری می باشد، در این استارت آپ با گوگل همکاری می کند. لری پیج، دیروز در وبلاگ پر طرفدارش که ۹ میلیون مخاطب روزانه دارد، از رونمایی این شرکت تازه تاسیس خبر داد که می کوشد تا با استفاده از فناوری های جدید و هوشمند گوگل، هزینه زندگی را برای شهروندان قرن بیست و یکم کاهش دهد.

این شرکت قرار است توسط دان دکتراف، مدیرعامل سابق بلومبرگ و معاون توسعه ای و مدیریت شهری شهردار نیویورک راهبری شود. لری اعلام کرده است که هر بار با دان درباره مدیریت آینده شهرها صحبت میکند، احساس شعف می کند، چرا که فناوری سبب می شود تا انسان ها بتوانند راحت تر و سالم تر در شهرهای آینده زندگی کنند. لری از آدریان اگون Adrian Aoun, که مدیر امور مهندسی گوگل است .و با هشتگ +Adrian معرفی کرد، برای ترغیب به عضویت دان دکتراف در هیات مدیره شرکت جدید، قدردانی کرد.

نشریه نیویورک تایمز آمریکا نیز روز گذشته درخبر رونمایی از شرکت جدی گوگل نوشت : اگر چه گوگل در زمینه جست و جو در وب و آگهی های تبلیغاتی مشهور است، اما از امسال قصد دارد به حوزه های فیزیکی و غیر مجازی نیز وارد شود. پروژه هایی مانند ماشین های بدون راننده، عینک های اینترنتی گوگل، ترموستات های هوهشمند و خدمات بیوفناوری که در حوزه توسعه خدمات شهری به شهروندان طراحی شده است، از اقدامات چند سال پیش گوگل، در عرصه خدمات شهری می باشد.

نیویورک تامیز نوشت که شرکت ساید والک لبز، در واقع شرکت نواوری شهری می باشد که همه فناوری های جهان را برای کاهش آلودگی صوتی، مدیریت پسماند شهری، مصرف بهینه انرژی و سیستم های حمل و نقل اثربخش و در نهایت کاهش هزینه های زندگی افراد، ترغیب خواهد کرد.
نیویورک تامیز گزارش داد که هنوز میزان سرمایه ای که برای توسعه شرکت جدید در نظر گرفته شده است، اعلام نشده و برنامه های شرکت محرمانه باقیمانده است. اما مدل سرمایه گذاری شرکت جدید، همان استارت آپ موفقی است که گوگل در سال ۲۰۱۳ میلادی تحت نام Calico ارائه کرد و توسط آرتور لوینسون ، مدیرعامل سابق شرکت Genentech اداره می شود ، خواهد بود. سپتامبر سال گذشته ، Calico و شرکت AbbVie که یک شرکت دارویی است، اعلام کردند که یک مرکز تحقیقاتی را در سانفرانسیسکو راه اندازی خواهند کرد تا در حوزه بیماری هایی که بر روی کهنسالان تاثیر زیادی دارد، فعالیت کنند. گوگل برای این مرکز تحقیقاتی، نیم میلیارد دلار سرمایه اختصاص داد.
مدیرعامل شرکت جدید گوگل معتقد است که گوشی های هوشمند، سنسورها به همراه انفجار اطلاعات دیجیتالی، ترکیبی را فراهم کرده است که می تواند برای توسعه خدمات شهری و تصمیم گیری های بهتر مدیران شهری کمک کند. وی ابراز امیدواری کرده است که بستری که گوگل به دنبال ان است، فرصت های کسب و کار خلاقانه ای را برای کارآفرینان در عرصه مدیریت هوشمندانه و نوآورانه شهری ایجاد کند.
اگر چه شرکت جدید گوگل، یک نوع سرمایه گذاری جدید و در محیط غیر مجازی که تا کنون گوگل دنبال ان بوده است، تمرکز دارد، اما در حوزه مسئولیت اجتماعی گوگل که سبب زندگی بهتر برای شهروندان دهکده جهانی می شود، اهمیت دارد. پیش تر نیز، گوگل با پروژه های  Google[x] and Calico. اقدامات خوبی را در عرصه های غیر مجازی و کمک به شهروندان در دستور کار قرار داد. لری اخیرا اظهار داشته است که همکار او ، سرگئی برین که از موسسان گوگل نیز به شمار می رود، در توسعه فناوری های جدید گوگل برای شهرهای آینده کمک خواهد کرد. پرتال شرکت جدید گوگل در نشانیsidewalkinc.com معرفی شده است.

گفتنی است، شرکت های بزرگ دنیا مانند آی بی ام، سیسکو، پیش تر پروژه های بزرگی برای توسعه خدمات شهری در شهرهای بزرگ دنیا راه اندازی کرده اند که فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای توسعه بازدهی شهرها، به میدان عمل اورده است. مدیریت سامانه ترافیک در شهر استکهلم سوئد و پیش بینی میکروساختاری به جهت رصد مکانی سیلاب های تهدید کننده در ریو دوژانیروی برزیل، از جمله پروژه هایی است که آی بی ام در زمینه مدیریت شهری بااستفاده از فناوری دیجیتال پیاده سازی کرده است.

مدیرعامل شرکت سایدوالک لب، از پروزه موفق به اشتراک گذاری دوچرخه در نیویورک که توانسته است فناوری اطلاعات را برای اثربخشی یک فعالیت ورزشی روزانه توسط شهروندان نیویورکی به خدمت بگیرد، به عنوان نمونه موفقی از پروژه های شهری در آمریکا می داند که با کمک آی تی، مدیریت شهری را یاری داده است. شهر نیویورک آمریکا به عنوان یکی از مراکز اقتصادی مهم جهان، به عنوان دفتر مرکزی این شرکت تازه تاسیس معرفی شده است. شاید یکی از دلایل این امر، وجود مرکز علوم و توسعه شهری دانشگاه نیویورک باشد که می تواند در توسعه فعالیت های این شرکت نقش آفرینی کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي