جدیدترین پژوهش ها درباره رابطه نوع تغذیه و عملکرد بهتر حافظه

تاريخ : 16 اسفند

برای همه داشتن هوش و آی کیو بالا و عملکرد بهتر حافظه دارای اهمیت است و همه در تلاش هستند که روش های داشتن هوش و حافظه بالا را طی کنند.

.

جدیدترین پژوهش ها درباره رابطه نوع تغذیه و عملکرد بهتر حافظه, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

دکتر نوروزی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: در طی روز و از سنین خرد سالی می‌توان با مصرف آجیل و مغزهای غیر شوری و دودی از غذاهای پرچرب و پر نمک به نحو چشمگیری دوران میانسالی و کهنسالی سالمتری را داشت.
ادامه داد: در جامعه کنونی با مصرف زیاد غذاهای آماده و محصولات شور بیماری‌های قلبی و حتی سکته‌های قلبی و مغزی افزایش یافته که اگر با آموزش به کودکان و نوجوانان جلوی امر حاضر گرفته نشود در آینده دچار مشکلات عدیده‌ای خواهیم شد.

.

وی تأکید کرد: خوردن غذاهای طبیعی در ۳ وعده غذایی و اجتناب از مصرف خوراکی‌هایی از قبیل چیپس ، پفک، آجیل شور و فست فود‌ها و همچنین نوشیدنی‌هایی مانند کولاها می‌توانند بطور چشمگیری از بیماری‌های قلبی و نابودی سلولهای مغزی جلوگیر کرد.
همچنین توصیه کرد: با تهیه نان و پنیر همراه با مغزهای غیر شور می‌توان به عنوان میان وعده‌ای مفید برای دانش‌آموزان و دانشجویان بهترین بازدهی جسمی و روحی را شاهد بود چرا که محققان در تحقیقات خود دریافتند که با رعایت رژیم غذایی افراد عملکرد حافظه و قوای مغزی و روحی قوی‌تری نسبت به همسالان خود دارند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي