جباری: فتح‌الله‌زاده به پدرم توهین کرد، با مشت به صورتش زدم

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 9 مرداد

هافبک سپاهان گفت که اگر در دیدار پنج‌شنبه شب به استقلال گل بزند خوشحالی نمی‌کند. او از درگیری‌هایش با فتح‌الله‌زاده پرده برداشت و البته تاکید کرد که برایش سخت است مقابل تیم سابقش قرار بگیرد.

جباری: فتح‌الله‌زاده به پدرم توهین کرد، با مشت به صورتش زدم, پورتال خبری فرهنگی گهر

به گزارش  تسنیم، مجتبی جباری که ۹ سال در استقلال بازی کرد پنج‌شنبه شب هفته جاری و در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر باید مقابل تیم سابقش قرار بگیرد. او در شرایطی از جمع آبی‌پوشان جدا شد که با علی فتح‌الله‌زاده اختلاف‌های شدیدی پیدا کرد و همین موضوع در نهایت منجر به جدایی‌اش شد.

 

جباری تقابل با استقلال را یک اتفاق سخت توصیف و تاکید می‌کند که هیچ وقت فکر نمی‌کرد مقابل استقلال قرار بگیرد. او در خصوص رویارویی با تیم سابقش، اتفاقاتی که منجر به جدایی‌اش از استقلال شد و مسائل مختلف دیگر به سوالات  خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم پاسخ داد..

 

* به نظر می‌رسد تقابل با استقلال آن هم در حالی که ۹ سال برای این تیم بازی کردی، برایت سخت باشد. اینطور نیست؟

صددرصد همین‌طور است. شاید سخت‌تر از آن چیزی باشد که دیگران فکر می‌کنند. من ۹ سال در استقلال بازی کردم و در شادی و غم هواداران سهیم بودم. در این ۹ سال روزهای خوبی را در استقلال پشت سر گذاشتم و فکر می‌کنم فقط یک سال بود که نتایج خوبی نگرفتیم و در بقیه سال‌ها عملکرد موفقیت‌آمیزی داشتیم. از همان سال اول مورد حمایت هواداران قرار گرفتم و آنها چه در داخل استادیوم و چه در جاهای دیگر مرا مورد لطف خود قرار دادند. هیچ وقت فکر نمی‌کردم روزی مقابل استقلال بازی کنم.

 

* در بازی پنجشنبه شب چه انتظاری از هواداران استقلال داری؟

مسلما خیلی‌ها تلاش می‌کنند افکار عمومی را در مورد من تغییر داده و بگویند جدایی‌ام به خاطر پول بوده است. این در حالی است که من بابت سال گذشته پول قابل توجهی از استقلال طلب دارم و اگر قرار بود درصدی از پول فصل جدید را هم می‌گرفتم، مشکل خاصی از لحاظ مسائل مالی نداشتم.

 

تنها چیزی که باعث جدایی‌ام از استقلال شد برخورد مدیریت باشگاه و یکسری مشکلات بود که از گذشته وجود داشت. صحبت‌های درستی انجام دادم ولی بعضی‌ها سعی کردند از این موقعیت سوءاستفاده کنند و مرا مقابل هواداران قرار بدهند. مطمئنا هواداران دوست داشتند من بمانم در ضمن بازی کردن در استقلال برای من افتخار بزرگی بود ولی اتفاقات دیگری افتاد.

 

* تصور می‌کنی هواداران استقلال در مورد حرف‌هایی که در این چند هفته زدی چه فکری می‌کنند؟

خیلی‌ها در این سال‌ها همیشه از من انتظار داشتند که مقابل بی‌عدالتی و اتفاقات بد فوتبال واکنش نشان دهم و جلوی بی‌احترامی‌ها ایستادگی کنم. من حرف‌هایم را زدم و مطمئنا مسائلی وجود داشت که از گذشته بعضی‌ها را اذیت می‌کرد. هیچ وقت نمی‌توانستم سکوت کنم و بعضی‌ها در استقلال این را برای خودشان یک معضل بزرگ می‌دانستند.

هواداران استقلال فهیم هستند و می‌توانند همه چیز را کالبدشکافی کنند. دوست دارم آنها تحت تاثیر برخی افراد قرار نگیرند. شاید در بازی این هفته با استقلال برخی اتفاقات به صورت خود جوش رخ دهد، شبیه به اتفاقی که برخی از هواداران استقلال به وزارت ورزش رفتند تا از مدیریت باشگاه حمایت کنند. من در این سال‌ها با قدرت و نهایت تلاش برای استقلال بازی کردم و حرف‌هایی که زدم نیز درست بود.

* هنوز هم می‌گویی به خاطر آن بیانیه از استقلال رفتی؟

باشگاه بعد از این که من ۹ سال در استقلال بازی کردم اعلام کرد مرا نمی‌خواهد. این جدایی حتی می‌توانست فصل گذشته رخ بدهد ولی من به خاطر هواداران صبر کردم و بعضی چیزها را در نظر نگرفتم. بعد از آن هم که آن درگیری‌ها در دفتر فتح‌الله‌زاده به وجود آمد و دوست نداشتم زیاد در موردش صحبت کنم. باشگاه بیانیه داد که مرا نمی‌خواهد و من هم دیگر نمی‌توانستم مقابل بی‌احترامی‌ها صبر کنم. دو، سه هفته صبر کردم و حتی تیم به اردوی خارج از کشور رفت اما اتفاق خاصی نیفتاد و در نهایت من به سپاهان رفتم و حالا در خدمت این تیم هستم.

 

* مسئولان باشگاه استقلال از جمله فتح‌الله‌زاده و مسئول حقوقی این باشگاه اعلام کرده‌اند تو را به دادگاه می‌کشند…

وقتی قرار است کاری انجام شود دیگر نیاز به این همه جار و جنجال رسانه‌ای نیست. در ضمن دلیلی ندارد که من هر روز حرف بزنم و خیلی چیزها را تکرار کنم. خیلی‌ها می‌توانند حرف‌ها و برخوردهای من و فتح‌الله‌زاده را کنار هم بگذارند و به واقعیت‌ها پی ببرند. حرف‌های من که در گذشته زدم در رسانه‌ها موجود است و اگر هم قصد شکایت دارند این کار را انجام دهند. من حرف‌های دیگری هم دارم که بزنم و هیچ وقت صحبت‌هایم برخلاف واقعیت نیست. من مشکلی با این قضیه ندارم.

 

*  قبل از بازی به سمت امیر قلعه‌نویی خواهی رفت؟

صددرصد این کار را انجام خواهم داد. او برای من زحمت کشیده است. حتی فصل گذشته هم قلعه‌نویی باعث شد که من در استقلال بمانم. زمانی که مصدوم بودم تقاضا کردم قراردادم با استقلال تمدید شود و پایم را جراحی  کردم ولی قراردادی امضا نشد. مدیرعامل استقلال به من گفت که برای تمدید قرارداد بحثی در مورد مسائل مالی صورت نگرفته و من هم گفتم اتفاقا در فوتبال ایران برای قرارداد بستن ابتدا مسائل مالی را در نظر می‌گیرند و در موردش صحبت می‌کنند.

 

به او گفتم اگر در مورد مسائل مالی صحبت نکردیم پس در مورد چه چیزی حرف زدیم؟حتی ممکن بود مصدومیت شدیدی برای من رخ دهد ولی فتح‌الله‌زاده در مورد تمدید قرارداد زیر حرفش زد. من گفتم برای شما متاسفم که به عنوان مدیرعامل استقلال دروغ می‌گویید و فتح‌الله‌زاده مرا هل داد. من گفتم دستت را به من نزن و بعد از آن بود که فتح‌الله‌زاده به پدر من توهین کرد و من هم با مشت به صورت او زدم. اگر امیری معاون باشگاه میانجیگری نمی‌کرد شاید اتفاق بدتری می افتاد. بعد از این اتفاق‌ها، حرکات و حرف‌های او آنقدر بد بود که حاضر نشد در موردش صحبت کند.

 

* حالا که در مورد این اتفاق صحبت می‌کنی، خیلی عجیب است که آن سال در استقلال ماندی…

گفتم که قلعه‌نویی خیلی تلاش کرد که بمانم و باز هم تکرار می‌کنم یکسری اتفاقات در این چند سال رخ داد که در نهایت دیگر امکان نداشت در استقلال بمانم. حتی معتقدم در این دو، سه هفته دیدگاه خیلی از رسانه‌ها در مورد حرف‌های من مثبت بود. وقتی باشگاه استقلال بیانیه داد که مرا نمی‌خواهد دیگر هیچ راهی وجود نداشت و این در حالی بود که من باز هم صبر کردم. در نهایت تصمیم به جدایی گرفتم و دوست نداشتم استقلال وارد حاشیه شود چون این تیم نیاز به محیطی آرام دارد.

 

شما می‌بینید که مدیرعامل باشگاه چگونه مصاحبه می‌کند؛ یک روز می‌گوید یک خسرو حیدری دیگر از جیبش درمی‌آورد،  روز دیگر می‌گوید که یک بازیکن را از لپ لپ درمی‌آورد و روز دیگر از نجات کوهنوردان در پاکستان صحبت می‌کند. من از ته قلبم ناراحتم که باشگاه بزرگی مثل استقلال باید چنین مدیری داشته باشد. در آن جلسه‌ای که درگیری به وجود آمد حق او بیشتر از اینها بود. در سپاهان اما رفتارها طور دیگری است و اینجا به بازیکنان احترام می‌گذارند و گوش شنوایی وجود دارد که حرف‌ها را می‌شنود.

 

در سپاهان همیشه افراد در دسترس هستند و حتی به بازیکنان جدید هم احترام گذاشته می‌شود. من روزهای تلخ و شیرینی در استقلال داشتم که می‌توان به قهرمانی در جام حذفی اشاره کرد و البته فوت پدرم در همان روز. آن زمان بسیاری از هواداران به من لطف داشتند و خیلی دوست داشتم به خاطر آنها در استقلال بمانم. گاهی اوقات اتفاقاتی می‌افتد که به غرور آدم برمی‌خورد ولی من دیگر خیلی اذیت شدم و خیلی چیزها را نمی‌توانستم قبول کنم.

 

*  اگر به استقلال گل بزنی خوشحالی می‌کنی؟

خیر، نمی‌توانم این کار را انجام دهم. من بازیکن سپاهان هستم و باید بهترین بازی‌ام را انجام دهم ولی هیچ وقت فکرش را نمی‌کنم که مقابل استقلال خوشحالی کنم. بازی مقابل این تیم برای من بسیار آزاردهنده است و فکر می‌کنم خیلی‌ها حقیقت را می‌دانند.

 

* مثل اینکه گفته بودی جواب استقلالی‌ها را در زمین می دهی؟

من اصلا با هیچ روزنامه ای مصاحبه نکردم و از قول من دروغ نوشته اند.

 

 *فکر می‌کنی بازی زیبایی از آب در بیاید؟

من بازی استقلال را ندیدم ولی در مورد خودمان باید بگویم شروع خوبی در لیگ داشتیم. استقلال و سپاهان سال گذشته قهرمان لیگ و جام حذفی شدند و  مطمئنا خیلی‌ها دوست دارند بازی با کیفیتی را ببینند.

 

* با توجه به میزبانی استقلال آیا شانس برد هر دو تیم برابر است یا نظر دیگری داری؟

میزبانی استقلال یک امتیاز مثبت است چون تماشاگران این تیم به خوبی از آنها حمایت می‌کنند. کار سپاهان سخت است ولی تیم ما به اندازه کافی بازیکن باتجربه دارد که دچار مشکل نشود.

 

*  فکر می‌کنی استقلال در آسیا به موفقیت برسد؟

واقعا زحمات زیادی کشیده شده تا استقلال به اینجا برسد. اگر در سال‌های گذشته مدیریت بهتری وجود داشت مطمئنا استقلال می‌توانست هر سال در لیگ قهرمانان آسیا به مراحل پایانی برسد. دوست داشتم در آسیا به استقلال کمک می‌کردم و با این تیم قهرمان می‌شدم و آرزو می‌کنم استقلال امسال قهرمان آسیا شود چون دوست دارم خوشحالی هواداران این تیم را ببینم.

منبع: ورزش ایرانی

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي