جان کری: مذاکرات مبتنی بر احترام متقابل بود

تاريخ : 19 آبان

وزیر خارجه آمریکا گفت: مذاکرا ت جدی و سازنده و مبتنی بر احترام متقابل بود.

جان کری: مذاکرات مبتنی بر احترام متقابل بود, پورتال خبری فرهنگی گهر

به گزارش خبرنگار ایسنا اعزامی به ژنو، جان کری، وزیر خارجه آمریکا پس از ۳ روز مذاکرات ایران و ۱+۵ افزود: بدون اغراق می‌گویم که پیشرفت قابل توجهی در حرکت به جلو داشتیم. الان که ژنو را ترک می‌کنم سوالی در ذهنم وجود ندارد. با حسن نیت می‌توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم

 

او اظهار کرد: دیپلماسی به زمان نیاز دارد و طول می‌کشد تا اعتماد بین دو کشوری که زمان‌های طولانی اعتماد بین آن‌ها از بین رفته است احیا شود.

 

وزیر خارجه آمریکا با بیان این که ما به نگرانی‌های متحدان خود احترام می‌گذاریم گفت: مدت زمان زیادی است که بر روی این مساله کار می‌کنیم و سعی می‌کنیم راهی مسالمت‌آمیز برای مساله هسته‌یی ایران پیدا کنیم.

 

کری در پاسخ به سوالی درباره اصرار سنا برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: آمریکایی‌ها نباید اشتباه کنند. هر روزی که تفاهم عقب می‌افتد ایران غنی‌سازی بیش‌تری انجام می‌دهد. پس باید اقداماتی انجام دهیم که رسیدن به یک تفاهم را نزدیک‌تر کنیم.

 

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: انجام ندادن یک تفاهم به معنای نداشتن تفاهم نیست. ما به این‌جا با زبان‌های مختلفی آمده‌ایم و این طبیعی است. باید با هم کار کنیم و این طبیعت مذاکره است.

 

وی در پاسخ به سوالی دیگر در مورد راکتور اراک گفت که باید نگرانی‌های ما در این زمینه رفع شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي