تکواندوی ایران نایب قهرمان جهان شد

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 6 آذر
تیم ملی تکواندو کشورمان پس از تیم کره جنوبی به عنوان نایب قهرمانی مسابقات جام جهانی دست پیدا کرد.
تکواندوی ایران نایب قهرمان جهان شد, پورتال خبری فرهنگی گهر
به گزارش «تابناک»، تیم  ملی ایران که یوسف کرمی ، علیرضا نصر آزادانی ، بهزاد ایلخانی ، مهران عسگری ، وحید عیسی بیگلو ، روح الله طالبی ، مسعود حجی زواره ، فرزاد عبدالهی و جلال خدامی را در ترکیب خود داشت، پیش تر موفق به شکست تیم های دومینیکن ، روسیه ، آمریکا و چین شده بود.
.
دیدار نهایی شانزدهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان یک دیدار سنتی بین دو تیم کره جنوبی و ایران بود که چشم بادامیها موفقتر از ملی پوشان کشورمان ظاهر شده و عنوان قهرمانی را از آن خود کردند تا تیم ایران به عنوانی نایب قهرمانی بسنده کند.
.
ملی پوشان کشورمان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در گروه یک این دوره از مسابقات حضور داشتند که با غلبه بر تیم های دومینیکن و روسیه راهی مرحله یک چهارم شده بودند و به دلیل حضور نیافتن آمریکا جواز شرکت در مرحله نیمه نهایی را کسب کرده بودند، در این مرحله در یک رقابت نزدیک و سخت چین را ۱۹بر۱۸ شکست داد.
.
در مرحله یک چهارم نهایی آمریکایی ها به دلیل آسیب دیدگی دو تکواندو کار خود حاضر به مبارزه با تیم ملی ایران نشدند تا تیم ملی ایران راهی مرحله نیمه نهایی شود.
در مرحله نیمه نهایی نیز هگو پوشان کشورمان توانستند با حساب ۱۹ بر ۱۸ از سد تیم چین گذشته و به فینال شانزدهمین دوره مسابقات جام جهانی راه یابند.
.
از سال ۲۰۰۹ که رقابتهای جام جهانی تکواندو به صورت تیمی برگزار می شود تاکنون سه دوره از رقابتها برگزار شده که کره جنوبی در دو دوره قبلی راهی به دیدار نهایی پیدا نکرده بود و این بار با شکست اسپانیا راهی فینال شد و در نهایت اولین قهرمانی خود را در بخش تیمی جشن گرفت.
تیم ملی کشورمان که  ۵ عنوان نایب قهرمان در مجموع ۹ دوره حضور خود را تجربه کرده بود موفق نشد از عنوان قهرمانی دوره قبل خود دفاع کند و در نهایت برای ششمین بار در جام جهانی نایب قهرمان شد.
.
 شانزدهمین دوره رقابتهای جام جهانی تکواندو به میزبانی آروبا با حضور ۱۳ تیم در بخش مردان از روز جمعه آغاز شد و با قهرمانی کره جنوبی در بخش مردان به پایان رسید.
ایران  در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ ، عنوان قهرمانی  این مسابقات را از کسب کرده بود.
گردآوری: گروه ورزش گهر
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي