تکنولوژي جديد فيفا براي جام جهاني 2014

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 29 آذر

جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل تابستان آينده در مهد فوتبال جهان (برزيل) برگزار خواهد شد و ۳۲ تيم راه‌يافته به بزرگترين رويداد فوتبالي جهان به رقابت‌ خواهند پرداخت.

به نقل از ايسنا، در حالي که فيفا پيش از اين از تکنولوژي خط دروازه به عنوان فناوري جديد در جام جهاني ۲۰۱۴ رونمايي کرده بود، سپ بلاتر رئيس فدراسيون بين‌المللي فوتبال فيفا به تازگي از اسپري هاي محو شونده به عنوان وسيله‌اي براي کمک به داوران در جام جهاني ۲۰۱۴ رونمايي کرد.

اين اسپري‌ها به داور کمک مي کنند تا خط ديوار دفاعي را تنظيم کنند و بازيکنان نتوانند از اين خط جلوتر روند. البته با توجه به خاصيت محو شوندگي آنها يک دقيقه پس از زدن ضربه، اين خط رنگي محو مي شود.

تکنولوژي جديد فيفا براي جام جهاني 2014, پورتال خبری فرهنگی گهر


بلاتر درباره اين اسپري ها گفت:‌ فکر مي کنم اين اسپري ها راه حل خوبي براي دنياي فوتبال باشد. خيلي‌ها مي‌گويند با اين وسيله وقت بازي گرفته مي‌شود و من نيز در ابتدا کمي نسبت به آن بدبين بودم اما داور‌هايي که از اين اسپري ها استفاده کرده‌اند همگي از آن راضي بودند و در جام جهاني ۲۰۱۴ نيز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اين اسپري ها چندي است در کشور‌هاي برزيل و آرژانتين مورد استفاده قرار مي‌گيرد و باعث شده است بحث‌هايي درباره اينکه ديوار دفاعي کجا بايد شکل بگيرد از بين رفته است.

 

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي