توهین پادشاه عربستان به محمود احمدی‌نژاد

به تدریج بپذیریم که چراغ همه ما در این خانه می‌سوزد. توهین پادشاه سعودی‌ها به هر کدام از مقامات سابق و کنونی، توهین به همه ما ایرانی‌هاست. ذوق‌زدگی از توهین به رئیس‌جمهور سابق توسط کسی که خود یکی ازبزرگ‌ترین حامیان تروریست‌ها و مخالف اصلی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است، افتادن در مسیری اشتباه است.

توهین پادشاه عربستان به محمود احمدی‌نژاد

برخی‌ رسانه‌های داخلی با ذوق‌زدگی عباراتی توهین‌آمیز از ملک عبدالله، پادشاه عربستان نسبت محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق ایران را منتشر کرده‌اند؛ مطلبی توهین‌آمیز ‌به نقل از یک روزنامه عربی!

این رسانه‌های داخلی، متن توهین‌آمیز این روزنامه عربی به نقل از پادشاه وهابی سعودی را درباره رئیس جمهور سابق ایران بدون کم و کاست این گونه آورده‌اند:

«آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با کسب اجازه از رهبر عالی ایران به ریاض سفر کرد. ملک عبدالله پادشاه عربستان در این سفر از او استقبال بی‌نظیری کرد که شبیه به استقبال از رؤسای جمهور کشور‌ها بود. این دو نفر به بررسی موضوعات منطقه‌ای و دو‌جانبه پرداختند. گفت‌وگو در جایی خاتمه یافت که ملک عبدالله حاضر نشد کوتاه بیاید و گفت: با شیطان مذاکره می‌کنیم، اما با احمدی‌نژاد نه».

بر پایه این گزارش، پادشاه کشوری که خود بزرگ‌ترین حامی تروریست‌ها و ترویج خشونت‌گری از راه قتل و عام شیعیان است، رئیس جمهور سابق ایران را حتی پایین‌تر از شیطان دانسته ‌و چون در بخشی از سخنانش آیت الله هاشمی رفسنجانی را تحویل گرفته، ‌موجب خوشحالی برخی در داخل شده است.

این در حالی است که همه کسانی که دل در گرو کشور دارند، می‌دانند که درگیری و دعوای جناح‌ها ‌یا شخصیت‌های سیاسی در چهارچوب کشور و نظام سیاسی، امری داخلی است و این رقابت تا جایی اصالت دارد که برای خدمت بهتر به کشور، مردم و نظام سیاسی از آن استفاده شود و اگر زمانی افرادی در تسویه حساب‌های سیاسی داخلی خود، توهین به مقامات کنونی و سابق کشور را آن هم از کسی چون پادشاه سعودی روا بدارند و به آن آب و تابی هم دهند، قطعا راه درستی‌ در پیش نگرفته‌اند.

از بعد کار‌شناسی هم نمی‌توان دلیل تیرگی رابطه ایران و عربستان را دولت سابق ایران دانست که دشمنی آل سعود با دولت شیعی مقتدر در ایران حتی در دروان تنش زدایی هم برجسته بود و انتشار اسناد ویکی لیکس، نشان داد که آنان حتی به کمتر از حمله نظامی به ایران راضی نمی‌شوند. در مسأله سوریه ایران باید چه کار می‌کرد که آل سعود را راضی کند؟ در قضیه بحرین و اعزام نیروهای سعودی برای سرکوب شیعیان بحرینی ایران باید چه کار می‌کرد که آل سعود را خشنود کند؟

به تدریج بپذیریم که چراغ همه ما در این خانه می‌سوزد. توهین پادشاه سعودی‌ها به هر کدام از مقامات سابق و کنونی توهین به همه ما ایرانی هاست. ذوق‌زدگی از توهین به رئیس‌جمهور سابق توسط کسی که بزرگ‌ترین حامی تروریست‌ها و بیشترین مخالف جمهوری اسلامی ایران است، مسیر اشتباهی است؛ مسیری که ترجمه خطوط آن ترجیح رقابت‌های داخلی و جناحی بر منافع ملی و عزت و شرف ایرانیان است.

 

منبع: تابناک

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه