توضیحات پلیس درباره اعدام دو زن ایرانی در مالزی

سردار علی مویدی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: دو زن ایرانی که در مالزی به جرم حمل مواد مخدر به اعدام محکوم شده اند از طریق کشور دیگری این مواد را به مالزی منتقل کرده اند. قاچاقچیان با فریب افراد مبنی بر سفر رایگان به کشورهای جنوب شرق آسیا آنها را فریب داده و در مقابل پرداخت هزینه سفر از آنها می خواهند که بسته های مشکوکی را با خود حمل و به فردی در آن کشور تحویل دهند. افراد نیز بی خبر از محتویات داخل بسته ها به طمع سفر رایگان این اقدام را انجام داده و در دام پلیس گرفتار می شوند.

e
وی ادامه داد: اتباع ایرانی در داخل و خارج کشور باید از پذیرفتن بسته از افراد غریبه به عنوان امانت خودداری کنند و اگر بسته ای را پذیرفتند به دقت آن را بررسی کرده و از محتویاتش با خبر شوند.
به گفته مویدی، امروزه با استفاده از تجهیزات نوین الکترونیکی در کشورهای مبدا و مقصد امکان ترانزیت مواد به صورت هوایی نزدیک به صفر است و بیشتر این محموله ها کشف و ضبط می شود به هیمن علت قاچاقچیان از مسافران به عنوان طعمه استفاده می کنند. هشدار می دهم انجام چنین سفرهایی آینده خوبی را در پی ندارد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اعلام اینکه امکان ترانزیت هوایی مواد مخدر از فرودگاههای ایران وجود ندارد، تاکید کرد: هنوز هم مافیای مواد مخدر اقدام به ترانزیت مواد مخدر به صورت هوایی می کند اما درصد موفقیت انها در کشور نزدیک به صفر است و با کنترلهای ویژه هیچ محموله ای از مرزهای هوایی ایران خارج نمی شود.
وی از دستگیری تعدادی حاجی معتاد در جریان عملیات اعزام حجاج خبر داد و گفت: در جریان حج امسال تعدادی از حجاج که قصد داشتند برای مصرف شخصی مواد مخدر به عربستان حمل کنند در فرودگاههای کشور دستگیر شدند. امسال نیز خوشبختانه هیچ دستگیری حاجی به علت حمل مواد مخدر در عربستان نداشتیم.

منبع:قدس آنلاین

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه