توضیحات تازه مهدی مهدوی کیا درباره وضعیت فعلی اش

تاريخ : 14 بهمن

توضیحات تازه مهدی مهدوی کیا درباره وضعیت فعلی اش

 

توضیحات تازه مهدی مهدوی کیا درباره وضعیت فعلی اش, پورتال خبری فرهنگی گهر

کاپیتان سابق تیم ملی ایران گفت:.من سالهاست که کارم در هامبورگ را تمام کرده ام اما فراموش نشده ام.با این وجود اینجا در ایران که من دنبال آموزش و استعدادیابی هستم فراموش شده ام.

به گزارش گهر،مهدی مهدوی کیا ،درباره دعوتش به بازی خداحافظی دیوید یارولیم،برنامه های فعلی خود و وضعیت تیم ملی توضیحاتی ارائه داده است.

*دیوید یارولیم از شما دعوت کرده تا به دیدار خداحافظی اش بروید.در این باره چه تصمیمی دارید؟

.

من با افتخار در این بازی شرکت می کنم.یارولیم یکی از بازیکنان محبوب و  تاثیرگذار تاریخ هامبورگ بود.او حدود ۹ سال برای هامبورگ بازی کرد و خاطرات خوبی از خود بر جای گذاشت.با وجود اینکه ما هم پست بودیم اما رفاقت هم داشتیم. رقابت ما زمانی بیشتر شد که سیستم بازی تیم ۲-۴_۴ لوزی شد .حتی یادم هست در مقطعی یارولیم به هافبک چپ رفت.در دورانی که من فوتبال بازی می کردم،یارولیم حرفه ای ترین بازیکنی بود که دیدم.او زندگی اش را وقف فوتبال کرد.وقتی من را برای حضور در این بازی دعوت کردند به یک موضوع مهم فکر کردم.

*چه موضوعی؟

.

به این فکر می کردم که در آنجا به قهرمانان سابق چقدر اهمیت می دهند.من سالهاست که کارم در هامبورگ را تمام کرده ام اما فراموش نشده ام.با این وجود اینجا در ایران که من دنبال آموزش و استعدادیابی هستم فراموش شده ام.به هر حال باید بین فوتبال آلمان و ایران فرقی باشد و این تفاوت خودش را اینجا نشان می دهد.

*مدتی هم بحث خداحافظی شما با پیراهن هامبورگ مطرح بود.

.

شخصا علاقه داشتم بازی خداحافظی برایم گذاشته شود تا تیم ملی با هامبورگ بازی کند و من یک نیمه برای ایران و یک نیمه برای هامبورگ بازی کنم.اما برخی متاسفانه این رویای من را خراب کردند.به هر حال این ها من را از وظایف و اهدافی که برای خودم تعریف کرده ام دور نمی کند.در حال حاضر  در حال استعدادیابی هستیم.یک تیم ۱۱ ساله دانش آموزی تشکیل داده ایم و سال آینده در یک تورنمنت بزرگ اروپایی شرکت می کنیم.در این راه به علی دوستی مهر کمک می کنم.

*بازی روز یکشنبه که جنبه خیرخواهانه داشت چطور بود؟

.

برای این بازی علی کریمی دعوت کرده بود و وقتی او دعوتی می کند باید آن را پذیرفت.بحث کودکان سرطانی هم بود که متاسفانه تعدادشان روز به روز بیشتر می شود.من هم حضور پیدا کردم تا کمک کوچکی به این عزیزان کنم.

*آیا با کریمی درباره تصمیم خبرسازش برای کناره گیری از تیم ملی در آستانه جام ملت های آسیا صحبت کردید؟

آنجا خیلی شلوغ بود و نمی شد درباره فوتبال بحثی کرد.من با کریمی صحبتی نکردم ولی معتقدم اگر او در استرالیا حضور داشت از نظر روحی می توانست کمک زیادی به تیم ملی کند.اسطوره هایی مثل کریمی سرمایه های فوتبال مملکت هستند که برای رسیدن به این جایگاه راه سختی را طی کردند.قطعا خود کی روش  دوست داشت که کریمی در استرالیا کنار تیم ملی باشد.

*به نظر شما بهترین بازیکنان تیم ملی در استرالیا چه بازیکنی بود؟

.

در تیم ملی همه خوب بودند.به نظر من مهم ترین اتفاقی که در تیم  کی روش رخ داد بازی کردن چند بازیکن جوان بود. مرتضی پورعلی گنجی عالی بود.من قبلا تعریف او را از علی دوستی شنیده بودم اما در جام ملت ها واقیعت را دیدم.

*برخی منتقدان بر این باورند که استفاده از بازیکنی نظیر پور علی گنجی برنامه ریزی شده نبود و اگر پژمان منتظری در آستانه جام ملت ها آسیب نمی دید هرگز به پورعلی گنجی فرصت بازی نمی رسید.

در فوتبال همیشه اگر و اما هست.اگر نعیم سعداوی آسیب نمی دید آیا من می توانستم در تیم ملی بازی کنم؟در همه دوره ها یک سلسله اتفاقاتی می افتد که یک بازیکن به چشم می آید.مهم این است که آن بازیکن جوان چقدر قدر موقعیت را می داند.

*وریا غفوری را در جناح چطور دیدید؟

.

غفوری جزو  خوب های استقلال بود اما اگر آزادی عمل بیشتری داشت شرایطش بهتر می شد.سیستم کی روش طوری بود که در جام ملت ها بیشتر روی کار دفاعی تمرکز می کرد.

*این روزها بحث خداحافظی جواد نکونام از تیم ملی مطرح شده است.شما در این باره چه نظری دارید؟

من خودم در ۳۲ سالگی و در اوج از تیم ملی خداحافظی کردم اما در ذهن و قلب نکونام نیستم تا متوجه نیت او باشم.فوتبال سن نمی شناسد و ماندن یا رفتن یک نفر بستگی به آمادگی بازیکن دارد.بهترین فردی که می تواند در این باره تصمیم بگیرد  خود نکونام است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي