تعبیر خواب حاملگی ، تعبیر حاملگی در خواب

تاريخ : 23 تیر
اگر خواب حاملگی دیده اید می توانید در ادامه تعبیر حاملگی در خواب را از زبان معبران مختلف همچون منوچهر مطیعی تهرانی ، امام صادق (ع) ، ابن سیرین و دیگر معبران مشاهده کنید

تعبیر خواب حاملگی یا تعبیر حاملگی در خواب

تعبیر خواب حاملگی ، تعبیر حاملگی در خواب, پورتال خبری فرهنگی گهر

 به گفته فروید، شخصیت انسان کوه یخی است که قسمت خودآگاه، تنها نوک آن به حساب می‌آید و بقیه اش ناخودآگاه است. قسمت عمده‌ای از ناخودآگاه، در خواب هوشیار می‌شود که معمولا روانشناسان برای حل مشکلات روحی به بررسی خواب‌ها می‌پردازند.

خواب‌های بارداری و حاملگی از جمله رویاهایی هستند که در بین زنان و به خصوص زنان باردار بسیار متداول است. در اصل این خواب اشاره به توانایی‌های درونی فرد و یا جنبه‌ای از زندگی شخص بیننده رویا دارد. معمولا این خواب به صورت‌های زیر دیده می‌شود:
    • رویای بارداری در زنان حامله
    • دیدن فرد دیگری که باردار است
  • زایمان فرزندی به اشکال عجیب و غریب
  • انجام تست بارداری
  • حاملگی دختر مجرد
  • و…

تعبیر خواب حاملگی از دیدگاه روانشناسی

ممکن است در رویا خود یا دیگران را حامله مشاهده کنید. این رویا می‌تواند توسط هر انسانی و با هر جنسیتی دیده شود. معمولا اینگونه خواب‌ها در کمتر مواردی به دغدغه‌های شما درباره‌ی تولید مثل یا پرورش فرزند در زندگی بیداری اشاره دارد. سمبل حاملگی در تعبیر خواب روانشناسی با پیگیری اهداف جدید مرتبط است. اهدافی که ممکن است هم اکنون و در زندگی بیداری به سمت آن‌ها حرکت کرده باشید یا مراحلی از آن را پیش برده باشید. اهداف در ذهن شما دارای ارزش و اهمیت هستند و گا‌ها ممکن است که هیچ نمودی نداشته باشند و جنبه‌های مادی زندگی را نیز شامل نشوند. حاملگی می‌تواند اشاره به نوعی سفر معنوی داشته باشد.
اگر در رویا بدانید که همسر شما کیست، باید بدانید که انسان‌هایی که در رویا با آن‌ها مواجه می‌شویم، سمبل بخشی از افکار و شخصیت خود ما هستند. انسان‌هایی که ممکن است در واقعیت نیز آن‌ها را به خوبی بشناسیم. خاطرات، افکار و رفتار‌هایی که از انسان‌ها مشاهده و حفظ می‌کنیم، تاثیر عمیقی بر روی روان و افکار ما می‌گذارند و گا‌ها تبدیل به بخشی از هویت و شخصیت ما می‌شوند. پس زمانی که آن‌ها را در رویا مشاهده می‌کنیم، در حال مواجهه با بخشی از شخصیت خود هستیم که ویژگی‌ها و افکار و صفاتش، با آن شخصیت خاص مشابهت دارد؛ و هنگامی که با نماد حاملگی نیز رو به رو باشیم، نشان دهنده‌ی این معناست که اهدافی که در پیش گرفته ایم، تا حد زیادی با ویژگی‌های شخصیتی آن فرد که در رویا به عنوان جفت ما در نظر گرفته شده است همپوشانی دارد.
دیدن رویایی با موضوع حاملگی به مسائلی اشاره دارد که هم اکنون در حال کسب آگاهی در مورد آن‌ها هستید. شما هم اکنون در حال درک این موضوع هستید که اهداف ارزشمند جز با سختی و صبر حاصل نمی‌شوند. پیش برای اهدافی تلاش کنید که واقعا به آن‌ها علاقه داشته و برای شما دارای ارزش عمیقی هستند.
معمولا ممکن است در رویایی با سمبل حاملگی، با انسان‌های دیگر در قالب خانواده یا دوستان خود رو به رو شوید. همانطور که گفته شد همه‌ی این افراد سمبل بخشی از شخصیت رویابین هستند. اگر انسان‌های دیگر در رویا، از شنیدن خبر حاملگی شما دچار بهت و حیرت شوند، به این معناست که شما مسئولیت یا هدفی را بر عهده گرفته اید که احساس می‌کنید با شخصیت و زندگی شما همخوانی نداشته یا برای شما غیر معمول است. اگر دیگران با شنیدن خبر حاملگی شما عصبانی یا ناراحت شوند، می‌تواند به این معنا باشد که شما خود را در مسیر اهدافی مشاهده می‌کنید که احساس می‌کنید برای شما خوشایند نبوده یا نمی‌توانید از پس آن‌ها برآیید. اگر در رویا مشاهده کردید که دیگران از شنیدن خبر حاملگی شما خوشحال هستند، به این معناست که اهداف کنونی مطابق ارزش‌ها و هنجار‌های فکری شما هستند و مایل به پیگیری آن‌ها هستید.
اگر در رویا خود را به طور ناخواسته حامله ببینید و در تلاش باشید تا فرزند خود را سقط کنید، این رویا می‌تواند به تلاش شما برای کنار گذاشتن یک فکر و عقیده‌ی خاص در زندگی بیداری اشاره داشته باشد. این خواب بعضا می‌تواند به تلاش شما برای کنار گذاشتن یک رشته‌ی تحصیلی یا شغلی که با ارزش‌های شما در تضاد است نیز مرتبط باشد.

ا. تعبیر خواب حاملگی و بارداری به زبان کتاب فرهنگ تفسیر رویا و کارل گوستاو یونگ

بارداری: بخش جدیدی از توانایی‌های بالقوه یا شخصیت شما در حال ایجاد و گسترش است، افزایش شناخت از ناخودآگاه که محیط جدیدی از تجربه را فراهم می‌کند – هنوز ابراز نشده و در حال گسترش است. طرحی نو یا ایده‌ای خلاق.

در رویای زنان: شاید به تمایل ایشان برای داشتن کودکی اشاره کند، ترس از بارداری
رویای بارداری در زنان باردار: تشویش و اضطراب فرد درباره بارداری و تولد. در یک تحقیق کارولین وینجت و فردریک کپ رویا‌های هفتاد زن باردار را مطالعه کردند. زنانی که رویا‌هایی با زمینه اضطراب بیشتری داشتند فرزندان خود را در کمترین زمان، کمتر از ده ساعت به دنیا آوردند. نتیجه این تحقیق آن بود که با اجازه دادن به اضطراب در رویا، در بیداری کمتر دچار اضطراب می‌شویم و با اعتماد به نفس بیشتری از عهده شرایط سخت برمی‌آییم.
اگر شخص دیگر باردار بود: جنبه‌ای از وجود فرد در حال “زایش” خصوصیات شخصیتی جدید است. درک شهودی درباره آن شخص.کارل گوستاو یونگ می‌گوید:
  • خواب دیدن اینکه شما حامله هستید نمادی از جنبه‌ای از خودتان یا جنبه‌ای از زندگی شخصی تان است که در حال رشد و توسعه است. شما ممکن است آماده‌ی صحبت در مورد آن یا اقدام کردن در مورد آن نباشید. حامله بودن در خوابتان ممکن است بیانگر تولد یک ایده، جهت، پروژه یا هدف جدید باشد.
  • خواب دیدن اینکه شما نفهمیدید که حامله بودید بیانگر این است که شما چیزی را انکار می‌کنید. شما تمایل دارید که چیز‌ها را تا زمانی که درست جلوی چشم شما ظاهر نشود انکار کنید و نادیده گیرید. تعبیر دیگر این است که اگر شما تلاش می‌کنید حامله شوید (برای حامله شدن اقدام می‌کنید)، پس خواب ممکن است تعبیر یک آرزو (انجام یک خواسته) باشد. اگر شما تلاش نمی‌کنید که حامله شوید، اما خواب میبینید که هستید پس، این نمادی از ترس از مسئولیت‌های جدید است.
  • خواب دیدن اینکه شما حامله هستید و بچه‌ای مرده درون شکمتان دارید بیانگر پروژه ایست که تلاش زیادی برایش کشیده اید و الان از هم پاشیده است و به آرامی رو به زوال است. هیچ چیز آنطور که پیش بینی کرده اید کار نمی‌کند
  • خواب دیدن اینکه کس دیگری حامله است بیانگر این است که شما ارتباط نزدیک تری با این فرد تجربه می‌کنید
  • تعبیر خواب اینکه دوست دختر یا فرد مهم زندگی تان، از کس دیگری، حامله است، بیانگر این است که فرد مهم زندگی تان، به سمت جهتی متفاوت از چیزی که پیش بینی کردید حرکت می‌کند. دو تای شما دیگر اهداف مشترک با هم به اشتراک نمی‌گذارید
  • اگر شما واقعا حامله اید و این خواب را می‌بینید، پس بیانگر نگرانی شما در مورد حاملگی است. اگر شما در سه ماهه‌ی اول حاملگی تان هستید، خواب‌های در مورد مخلوقات ریز، حیوانات ریز و پشمالو، گل هاع میوه‌ها و آب میبینید. در سه ماهه‌ی دوم، خواب ها، بازتابی از نگرانی در مورد مادر خوب بودن و نگرانی در مورد مشکلات احتمالی تولد بچه (زایمان) می‌باشد.
  • خواب‌های به دنیا آوردن یک بچه غیر انسان، در طول این دوره بارداری رایج است. نهایتا، در سه ماهه‌ی سوم، خواب‌ها شامل کارگری و زحمت کشیدن، مورد حمله واقع شدن یا اینکه چیزی برای بچه اتفاق می‌افتد می‌باشد. هرچقدر بچه‌ی شما تغییر می‌کند و بزرگ می‌شود، خواب‌های وال، فیل و دایناسور و دیگر حیوانات بزرگتر ممکن است در این مرحله از بارداری تان به سراغتان آید.
  • اگر حامله اید و خواب جنسیت بچه را می‌بینید، پس خواب، بازتابی از تمایل بیداری شما در مورد جنسیت بچه است. طبیعی است که این دغدغه را داشته باشید که آیا پسر دارید یا دختر. در حقیقت وقتی دیگران می‌فهمند که شما حامله اید، می‌پرسند که پسر است یا دختر. شواهدی وجود ندارد که خواب می‌تواند جنسیت بچه را به شما بگوید.
  • خواب دیدن اینکه تست بارداری می‌دهید بیانگر این است که وارد فاز جدیدی در زندگی تان می‌شوید (یک شغل، رابطه‌ی جدید و غیره) شما حس می‌کنید که امتحان می‌شوید که آیا برای این تغییرات آماده هستید یا خیر. تعبیر دیگر این است که این خواب ممکن است به معنای دقیق این مساله و مربوط به نگرانی شما در مورد حامله شدن باشد.
آنلی بیتون می‌گوید:
  • اگر زنی خواب ببیند حامله است، علامت آن است که با شوهر خود زندگی آسوده ای نخواهد داشت و صاحب فرزندانی مطیع نخواهد گردید.
  • اگر دختری باکره و پاکدامن خواب ببیند حامله شده است، علامت آن است که به بدبختی و رسوایی کشیده خواهد شد.
  • اگر زنی باردار خواب ببیند که حامله است، نشانه آن است که زایمانی راحت و بی خطر خواهد داشت.
تام چت ویندرا گوید: تعبیر حاملگی زندگی پر بار تازه است. اگر کسی در خواب حیوان یا انسانی حامله ببیند و یا خواب بیننده زن خود را حامله ببیند تعبیرش به این طریق است که در آرزوی زندگی تازه ای به سر می‌برد که پر از مایه‌های امید و امکانات نیکو باشد. خواب دیدن حاملگی به هر صورت مقدمه ای است بر تلاش فردی که برای رسیدن به موقعیت و امکانات بیشتر سعی می‌کند و چنین خوابی که خودش طالع است نیروی قوی پا نهادن و پیش رفتن در راهی را که آرزویش وجود دارد ایجاد می‌کند.

تعبیر خواب حامله بودن مرد

لیلا برایت می‌گوید: اگر مردی در خواب ببیند که حامله است، به پول و ثروت فراوانی می‌رسد.

۲. تعبیر خواب بارداری به زبان معبرین اسلامی

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: دیدن زن حامله در خواب مواجه با گناه و بار غم است. اگر در خواب ببینید که همسرتان حامله شده است تکلیفی شاق و سنگین بر شما محول می‌گردد که انجامش دشوار و قبولش نامطلوب است که دوست ندارید آن کار را انجام بدهید و اگر هم به اجبار و تکلیف بخواهید بسیار سخت و توان فرس است. اگر احیاناً در خواب احساس کنید که خودتان حامله شده‌اید غمی برای شما می‌رسد که به اندازه حمل جنین طول می‌کشد البته این تعبیر برای زنان است. اگر در کوچه ببینید که زن حامله‌ای می‌گذرد خبر ناخوشایندی به شما می‌رسد.

تعبیر خواب حامله بودن

محمد بن سيرين گويد: اگر بيند كه شكم او بزرگ شده بود چون زنان حامله، دليل كند كه او را مال و نعمت دنيا حاصل گردد و هر چند كه شكم بزرگ‌تر بيند، مال دنيا بيشتر بود.

تعبیر خواب حامله شدن فرزند نابالغ

كرمانى گويد: اگر فرزند نابالغ خود را حامله بيند، دليل كه اگر پسر بود، پدرش را نعمت و مال حاصل گردد و اگر بيننده‌ى خواب دختر بود، مادرش را نعمت و مال حاصل شود.
در ادامه دیدن رویاهای مربوط به بارداری، رویای زایمان و وضع حمل نیز در بین زنان بسیار رایج است.

تعبیر خواب زایمان

معبرین غربی: اگر شما باردار نیستید، دیدن زایمان در خواب اشاره به نگرانی در نتیجه تصمیمات گرفته شده و یا نتیجه پروژه و کارهای شما دارد. شما سعی در غلبه بر مشکلات و پیشرفت در امور زندگی خود دارید.

لوک اویتنهاو می‌گوید: زایمان کردن بر آورده شدن آرزو

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي