تشخیص ساعتهای تقلبی و اصل

تاريخ : 23 فروردین

اقتصاد آنلاین:  اکثر مردم برای خرید ساعت که علاوه بر تاثیری که روی اقتصاد فرد دارد به دلیل تماس مستقیم با پوست دست تاثیر مستقیم روی سلامت هم دارد، نیاز به راهنمایی دارند. شما می‌توانید با دانستن معیارهای تشخیص ساعت اورجینال از فیک، صاحب یک ساعت مچی اصل شوید.

تشخیص ساعتهای تقلبی و اصل, پورتال خبری فرهنگی گهر

آدرس یابی فروشگاه‌های معتبر در سایت‌ها 

اولین کاری که شما قبل از خرید باید انجام دهید این است که به سایت‌های رسمی‌ برای شناسایی نمایندگی‌های معتبر برندها مراجعه کنید و با مراجعه به آدرس ارائه شده ساعت مورد نظر خود را از این مراکز تهیه کنید. هرچند باید توجه داشته باشید که گاهی در برخی از این مراکز جنس فیک و اصل در کنار یکدیگر به فروش می‌رسد. در این صورت ممکن است فروشنده این نکته را ذکر کند و شما را آگاه کند اما مواردی وجود دارند که از بیان این مطلب خودداری می‌کنند.در صورت در دسترس نبودن اینترنت توصیه می‌شود پس از ورود به یک مغازه توجه کنید که آیا در این مغازه گواهی مبنی بر نمایندگی بودن برند مورد نظر ارائه می‌شود یا خیر.مخصوصا برای مغازه‌هایی که برند امپریو را عرضه می‌کنند دارا بودن این گواهی ضروری است.فروشنده فروشگاه در صورت دارا بودن این گواهی حتما آن را در جایی قرار می‌دهد که خریدار بتواند آن را ببیند.پس این طور نتیجه نگیرید که شاید فروشگاه دارای این گواهی است اما آن را در جلوی دید قرار نداده است.

توضیحات فروشنده درباره گارانتی 

هیچ برندی در هیچ جای دنیا بیشتر از دو یا سه سال گارانتی ندارد،بنابراین اگر فروشنده تاکید شدید بر گارانتی بالای پنج سال داشت تا شما را ترغیب به خرید جنس خود کند شما باید در اصل بودن ساعت شک کنید. همچنین گارانتی فقط شامل موتور ساعت است و تغییر رنگ ساعت،حساسیت،باتری،شیشه و مواردی از این قبیل شامل گارانتی نمی‌شود.

به فاکتور ارائه شده توجه کنید 

اگر به فروشگاهی مراجعه کردید که تمام موارد بالا در آن رعایت شده بود به فاکتوری که همراه ساعت خریداری شده به شما تحویل می‌دهند دقت کنید.اگر ساعتی که به شما فروخته می‌شود اصل باشد حتما در این فاکتوراورجینال بودن آن ذکر شده است.اگر در فاکتور ذکر نشده بود از فروشنده دلیل آن را بپرسید یا بخواهید در فاکتور ذکر کند.معمولا از انجام این کار سرباز می‌زنند و گلایه می‌کنند که این ترفند مغازه‌هایی است که سعی در جلب اعتماد مشتری دارند و نیازی به ذکر در فاکتور نیست.گاهی برخی از فروشندگان ارائه جعبه‌ای را که روی آن نام مارک ذکر شده است،برای ضمانت اصل بودن جنس کافی می‌دانند.

تخفیف‌های شک برانگیز 

پیشنهاد تخفیف بالا از طرف فروشنده نشانه خوبی نیست. قیمت برندهای معتبر در همه جای دنیا هماهنگ است و هیچ فروشگاهی حق تخفیف بالا را ندارد.

وجود شعبه‌های مختلف تضمینی بر نمایندگی رسمی‌ نیست 

برخی از فروشگا‌ه‌ها وجود دارند که در نقاط مختلف شهر و معتبرترین مراکز خرید شعبه دارند.باید توجه داشته باشید که وجود شعبه‌های مختلف و همچنین دکور تضمینی بر نمایندگی رسمی‌ بودن نیست.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي