ترور بانکدار سرشناس ایرانی در مالزی

تاريخ : 9 مرداد

حسین احمد نجدی، بانکدار سرشناس ایرانی روز گذشته در پایتخت مالزی با شلیک چند گلوله به قتل رسید.

ترور بانکدار سرشناس ایرانی در مالزی, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

روز گذشته خبری در اغلب رسانه‌های مالزی از جمله خبرگزاری رسمی مالزی و روزنامه استار منتشر شد که از ترور رییس و بنیانگذار گروه مالی AMBank (بانک عرب مالزی) در یک پارکینگ در کوالالامپور خبر می‌داد.
سایت خبری مالزین اینسایدر که به عنوان اولین رسانه این خبر را پوشش داد در خبر اولیه خود مقتول را فردی ایرانی با اقامت دائم مالزی معرفی کرد و در توضیح حادثه نوشت: بنیانگذار گروه مالی AMBank یا Arab Malaysian Bank در پارکینگی در نزدیکی دفتر مرکزی AM Bank در کوالالامپور به ضرب گلوله از پای درآمد.
این مرد ۷۵ ساله با همسرش در حال حرکت به سمت خودروی خود بود که یک مرد مسلح به وی نزدیک شده و چندین گلوله به پشتش شلیک کرد. در این حادثه که در ساعت ۱:۳۰ بعدازظهر به وقوع پیوست حسین احمد نجدی در دم فوت کرد.
شاهدان عینی می‌گویند که این زوج پیش از حادثه از معبدی که در مقابل پارکینگ قرار داشت بازدید کرده بودند.
یکی از شاهدان در این خصوص گفت: در حال خوردن غذا بودم که دیدم مردی به این زوج نزدیک می‌شود. سپس صدای شلیک گلوله را شنیدم و دیدم که هر دوی آن‌ها به روی زمین افتادند.
وی ادامه داد: وقتی دیدم که ضارب به سمت من می‌دود بلافاصله به محل امنی فرار کردم. ضارب که کلاه بر سر و عینک دودی بر چشم داشت با تاکسی از محل گریخت.
این سایت خبری اندکی بعد بدون هیچ توضیحی خبر را تغییر داده و هویت ایرانی این فرد را از خبر حذف کرد.
روزنامه استار نیز به عنوان پرتیراژترین روزنامه مالزی در وب‌سایت خود حسین احمد نجدی را یک مرد ۷۵ ساله دارای پاسپورت ایرانی معرفی کرد. این روزنامه نیز در اقدامی غیرحرفه‌یی و تعجب‌برانگیز با تغییر خبر بخشی که نشان می‌داد مقتول ایرانی بوده است را حذف کرد.
گزارش‌ها نشان می‌دهد که همسر مالزیایی حسین احمد نجدی نیز به دلیل اصابت گلوله به شدت مجروح شده و هم‌کنون در بیمارستان تحت مداوا قرار دارد.
خیری اهراسا، مقام بلندپایه پلیس کوالالامپور گفت: پلیس به دنبال انگیزه قتل است اما ما معتقد هستیم که انگیزه قتل کاری بوده است.
روزنامه سان نیز که از روزنامه‌های رایگان و پرتیراژ مالزی به شمار می‌رود در تیتر خبر خود مقتول را “یک بانکدار سرشناس ایرانی” معرفی کرده بود که این روزنامه نیز اقدام به حذف بخش‌های مربوط به ایرانی بودن حسین احمد نجدی کرد و وی را به عنوان بانکدار سرشناس متولد بحرین معرفی کرد.
این روزنامه به نقل از رییس پلیس منطقه دانگ وانگی کوالالامپور گزارش داده است که مقتول و همسرش در ساعت ۱۲:۳۰ ظهر برای دیدار و گفت‌وگو با فردی در خصوص خرید سهام یک شرکت ناشناس به یک معبد چینی در نزدیکی محل حادثه رفته‌ و پس از حدود یک ساعت برای استراحت به درون معبد رفته‌اند.
آن‌ها پس از چند دقیقه از معبد خارج شده و در حال حرکت به سمت خودروی خود بودند که حادثه رخ می‌دهد.

 

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي