ترفند های ساده برای خوش عکس بودن

تاريخ : 23 خرداد

ترفند های ساده برای خوش عکس بودن

برای همه ما خیلی اوقات پیش آمده که عکس هایی انداخته ایم که قیافه خودمان را اصلا دوست نداشته و دلمان می خواسته که آن عکس ها را پاک کنیم. خوشبختانه با این راهکارها می توانیم بهتان کمک کنیم از یک فرد بدعکس تبدیل به فردی خوش عکس شوید!

آیا خسته و کسل هستید و نمی توانید در عکس ها تظاهر به شادابی بکنید، چاره کار رنگ است؛ در این مورد رنگ ها معجزه می کنند!
برای خانم ها می توانید رژلب یا رژگونه با رنگ جیغ مثل قرمز استفاده کنید یا شالی رنگی روی شانه هایتان بیندازید.  آقایان هم باید  تی شرت خاکستری و تیره خود را عوض کرده و در عوض از یک رنگ شاد استفاده کنید.

ترفند های ساده برای خوش عکس بودن, پورتال خبری فرهنگی گهر

پس زمینه های خاکستری را کنار بگذارید
اگر می خواهید مثل ستاره در عکس هایتان بدرخشید، پس نباید کاری کنید که در رنگ پس زمینه گم شوید. بنابراین اگر از لباس رنگ خنثی استفاده کرده اید، دور پس زمینه با رنگ خاکستری را خط بکشید. در عوض از پس زمینه هایی با رنگ های روشن تر و شاد استفاده کنید تا کنتراست ایجاد کنید.
پس از رنگ هایی متفاوت با لباس و رنگ موی خود برای پس زمینه استفاده کنید. و اگر در فضای بیرون هستید منظره پشت سر شما نباید آنقدر شلوغ باشد که توجه بیننده را بیشتر از شما بدان سو بکشاند.

با نگهدارنده ها بازی کنید
اغلب اوقات یک عکسی که از هر نظر خوب است به خاطر بد قرار گرفتن دست ها خراب می شود. شما باید برای حل این مشکل یک وسیله خارجی را وارد تصویر کنید. اگر عکس دسته جمعی می اندازید از اشتباه همه گیر دست انداختن  دور بازوی بغل دستی جدا خودداری کنید.

راهکارها

یک حیوان خانگی بغل کنید
یک بطری یا گیلاس نوشیدنی در دست بگیرید.
دست ها را در جیب گذاشته یا کنار مفصل ران نگه دارید
دستتان را آرام روی گردن بند یا کراوات خود بگذارید

زاویه خود را بشناسید
چونکه دوربین ها نور را طوری بازتاب می دهند که یک شی سه بعدی تبدیل به تصویر بعدی می شود، شکل و فرم اشیا تخت و متراکم می شود. اگر سرتان ضاف و مستقیم جلوی دوربین نگه دارید، دوربین می تواند کل صورت شما را نشان دهد ولی از سایه های طبیعی کم شده و یا از بین می رود.

گردن خود را بکشید
صورت خود را به سمت جلو بکشید و کمی هم شانه ها را به سمت عقب و پایین متمایل کنید. اگر درست این حرکت را انجام دهید باید کمی احساس کشش بکنید. شاید وقتی این ژست را می گیرید به نظرتان خنده دار و غیرطبیعی بیاید، اما این کار صورتتان را لاغرتر نشان داده و اگر هم کمی غبغب داشته باشید پنهان می شود.

بازوهای لاغر
اگرچه ممکن است با این کار شما احساس کنید مثل یک شاهزاده زیبای بدون اعتماد به نفس شده اید، اما اگر این کار را انجام ندهید نتیجه آن عکسی می شود که اصلا از ان راضی نخواهید بود.
شما چه یک سگ خانگی، یک عروسک خرسی، یک قالب کیک نگه دارید چه دستانتان خالی باشد، می توانید ظاهر لاغر و استخوانی دست هایتان را کمتر در معرض نمایش بگذارید و یا اگر بازوهایی با پوست شل دارید کاری کنید کمتر در کانون توجه باشد. تنها کاری که باید بکنید این است؛ دست ها را کمی از بدن تان دور کنید. با این کار بازوی نرم و شل با چسبیده شدن به بدن تخت نمی شود و بافت نرم ماهیچه ای دست کمتر به چشم می آید (درست مثل ران ها وقتی روی صندلی می نشینیم).
دقیقا همان طور که در تصویر می بینید با حقه بازوی لاغر، بازوی سمت راستی به وضوح لاغرتر از سمت چپی دیده می شود.

ترفند های ساده برای خوش عکس بودن, پورتال خبری فرهنگی گهر

به بدن خود زاویه بدهید
همانطور که صاف و مستقیم بودن صورت جلوی دوربین صورت را درشت تر نشان می دهد، درمورد کل بدن نیز همین گونه است. پس ابتدا صاف روبروی دوربین بایستید و بعد به بدن تان زاویه ۴۵ درجه بدهید، یک پا  را جلوی پای دیگر گذاشته و بیشتر وزنتان را روی پای عقبی بیندازید.

ترفند های ساده برای خوش عکس بودن, پورتال خبری فرهنگی گهر
پاهایتان را ضربدری قرار دهید

اگر زاویه مناسب بدن خود را یاد نگرفته اید، پس  از ساق پا شروع کرده و پاهایتان را  ضربدری قرار دهید. با این مدل ایستادن قسمت ران ها لاغرتر دیده شده و پاها کشیده تر به نظر می آید. این ژست برای حالت نشسته هم خوب است. اگرچه در حالت ایستاده ژست بهتری است، اما اگر مستقیم روبروی دوربین نشسته اید و هیچ ژست خوبی به ذهن تان نمی رسد، پس پاها را از قوزک به صورت ضربدری از روی هم رد کنید تا در عکس خیلی تخت و صاف نباشید

ترفند های ساده برای خوش عکس بودن, پورتال خبری فرهنگی گهر

لبخند بزنید (حتی اگر مصنوعی باشد)
اکثر عکس هایی که دوست داشتنی نیستند به این دلیل بوده که  غیر طبیعی به نظر می آید و افراد را مجبور به ژست گرفتن کرده اند.
راه حل: همیشه به محض اینکه کسی خواست از شما عکس بگیرید، لبخند ملیح یا خنده واقعی روی لب داشته باشید.
لبخند حتی اگر واقعی نباشد، در عکس طبیعی جلوه می کند و تاثیر خوب و خوشایندی بر روی بیننده دارد؛ چونکه بیننده با دیدن چهره خوشحال شما حس خوبی پیدا می کند.
درسته شاید در آغاز به نظرتان مسخره بیاید، اما عکس ها فقط برای امروز نیستند. شما همیشه به خاطر امروز عکس نمی اندازید، بلکه برای این عکس می اندازید که در آینده آنها را تماشا کنید. پس آن موقع یادتان نیست که در ان لحظه احساس حماقت کرده اید، بلکه با دیدن لبخند احساس می کنید که در آن لحظه حس خوبی داشته اید.
از خودتان سلف پرتره بی نقص بگیرید

انداختن سلف پرتره خوب
مهارت های عکاسی خود را بالا ببرید، و با یاد گرفتن عکاسی سلف پرتره یک مرحله پیشرفت کنید. شما با تمرین زیاد می توانید یک استاد واقعی سلف پرتره شوید.
اگر می خواهید خیلی پیشرفت کنید پس یک  Kootek مونوپد بدون سیم و با قابلیت تغییر سایز بخرید. آن را به تلفن همراه خود وصل کنید و عکس بیندازید!
گاهی اوقات کمی کج کردن صورت یا یک زاویه ساده می تواند تغییر بزرگی روی چهره داشته باشد. تا جاییکه جذابیت فوق العاده ای بهتان بدهد، همه ما یک زاویه زیبا داریم که در آن حالت زیباترین صورت را در عکس خواهیم داشت.
اگر هنوز زاویه صورت خود را پیدا نکرده اید، پس همین امروز آن را پیدا کنید. چاره کار این است: جلوی آیینه بایستید و ژست ها و زاویه های مختلف صورت خود را ببینید. توجه کنید نور چگونه روی صورت می نشیند و کجاها سایه می افتد. مطمئنا به زودی آن زاویه خوب صورت خود را پیدا خواهید کرد و همینکه این اتفاق اتفتاد نتیجه اش را در عکس هایتان خواهید دید!

 

منبع: ileev.com

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي