آموزش استفاده و ترفندهای گوگل مپ

تاريخ : 16 اردیبهشت

گوگل مپ یکی از سرویس های گوگل است که کار مکان یابی را بر عهده دارد. این برنامه کاربردی، ترفندهای زیادی دارد که کار با آن را ساده و در عین حال جذاب می کند. گهر در این بخش آموزش استفاده و ترفندهای گوگل مپ را شرح می دهد.

آموزش استفاده و ترفندهای گوگل مپ, پورتال خبری فرهنگی گهر

آموزش استفاده و ترفندهای گوگل مپ

گوگل مپ معتبر ترین سرویس مکان یابی،موقعیت سنجی و ردیابی است که امکان تشخیص مکان را در هر زمان و در هر نقطه از دنیا را به ما می دهد.این سرویس محبوب در طول سال های زیادی که از معرفی آن می گذرد پیشرفت های چشم گیری داشته است و نکات جالبی در استفاده از این برنامه وجود دارد که آن را از یک ردیاب ساده پیشرفته تر کرده است.

پس از آنکه گوگل، اپلیکیشن سرویس نقشه خود برای iOS و اندروید را به کلی تغییر داده و از نوع طراحی نمود، حال این کمپانی پنج ترفند کاربردی برای استفاده از این سرویس محبوب را در اختیار کاربرانی قرار داده است که از دستگا‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS و اندروید استفاده می‌کنند.

بزرگنمایی:

اولین ترفند، مربوط به قابلیت بزرگنمایی است. برای انجام این کار، در هر نقطه که مایلید عمل بزرگنمایی انجام گیرد، دو بار صفحه را لمس کنید. حال برای بزرگنمایی بیشتر، هنگامی که انگشت خود را بر روی صفحه نمایش قرار داده‌اید،  آن را به سمت پایین بکشید. برای کاهش میزان بزرگنمایی نیز همین کار را به صورت معکوس انجام دهید، یعنی انگشت خود را به سمت بالا بکشید.

دسترسی به قابلیت Street View:

نکته بعدی، دسترسی به قابلیت محبوب Street View است. برای دست یافتن به این قابلیت، انگشت خود را

بر روی یک نقطه از نقشه برای مدت چند ثانیه نگهدارید سپس از منوی باز شده در آن نقطه، Street View را انتخاب نمایید.

دسترسی به نقشه‌های آفلاین:

این قابلیت برای کسانی مفید است که تمایل دارند از این سرویس گوگل، هنگامی که به دلایل گوناگون مانند سفر و… به اینترنت دسترسی ندارند مفید است. برای فعال کردن این قابلیت، هر نقطه ای را که تمایل دارید تا به صورت آفلاین به شما نمایش داده شود انتخاب کرده، سپس کادر جستجو را لمس کرده و با اسکرول کردن صفحه جستجو، آخرین گزینه یعنی Make This Map Area Available Offline را انتخاب نمایید.

تذکر: این قابلیت در حال حاضر تنها بر روی دستگاه‌های اندرویدی انجام پذیر است، اما به زودی برای کاربرانی که از iPhone و iPad استفاده می‌کنند نیز در دسترس خواهد بود.

یافتن جزئیات در مورد کسب و کارها:

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کارهای موجود و یا کسب و کارهای جدید هستید، برای مثال کلمه Pizza را در کادر جستجو وارد کنید. حال تمامی موارد مرتبط با درخواست شما به شما نمایش داده می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک مورد خاص، انگشت خود را به سمت بالا یا پایین صفحه کشیده و برای یافتن مکان‌های مورد نظر بیشتر، انگشت خود را به سمت چپ یا راست صفحه بکشید.

کاوش کسب و کارهای محلی:

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هتل‌ها، رستوران‌ها و تمامی موارد مشابه، در یک منظقه خاص، نوار جستجو را لمس کرده، سپس Explore را انتخاب نمایید. حال با فراق بال به جستجوی کسب‌ و کارها بر اساس طبقه‌بندی موجود نمایید. در این بخش چندین دسته بندی مختلف قرار دارند برای مثال Eat، Drink، Shop و… تنها بخشی از شاخه‌هایی هستند که می‌توانید آن‌ها را کاوش نمایید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي