تاثیر مبلمان اداری در فضای کاری

تاريخ : 16 شهریور

 

سایت گهر روزانه با مطالب مختلفی در زمینه های فرهنگ و هنر، سبک زندگی، سلامت، دانلود، سرگرمی، اخبار و … بروزرسانی می شود. در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

تاثیر مبلمان اداری در فضای کاری

تاثیر مبلمان اداری در فضای کاری, پورتال خبری فرهنگی گهر

تاثیر اهمیت مبلمان اداری در بهتر شدن فضای کاری

مبلمان اداری از تأثیرگذارترین آیتم‌های موجود در یک فضای کاری هستند. تأثیرات این وسایل تا حدی زیاد است که استفاده نادرست و غیر استاندارد از آن‌ها می‌تواند موجب پایین رفتن راندمان کاری کارمندان شده و یا باعث عدم جذب مخاطبان و مشتریان مورد نظر کارفرما شود.

مبلمان اداری در یک فضای کاری می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد؛ از این رو، توجه به این وسایل که با مهندسی دکوراسیون داخلی ارتباط مستقیم دارند می‌تواند در بهینه سازی شرایط کار و خروجی‌های آن اثرگذار باشد. همچنین، به دلیل این‌که مبلمان اداری فضاها را به شکل استاندارد تقسیم‌بندی می‌کنند، به استفاده حداکثری و کامل فضا با نگاهی مهندسی کمک می‌کنند.

چگونه مبلمان اداری مناسبی برای دفتر خود تهیه کنیم؟
برای این‌که بتوان مبلمان اداری متناسب با فضای کاری را برای یک دفتر انتخاب کرد، انجام تحقیق و بررسی‌های لازم در این رابطه ضروری به نظر می‌آید. اولین گام این تحقیق گرفتن خدمات مشاوره‌ای از شرکت‌های طراح و سازنده دکوراسیون داخلی است. این شرکت‌ها با توجه به اطلاعات و ارتباطی که در زمینه دکوراسیون داخلی دفاتر کار دارند، شما را در مسیر دستیابی به بهترین و متناسب‌ترین طرح‌ها یاری می‌کنند.

نکته بعدی در نظر گرفتن فضای داخلی محیط کار است. شاید در ابتدا به نظر بیاید که مبلمان اداری فضا را شلوغ کرده و حرکت و کار کارمندان را در آن سخت می‌کنند. واقعیت این است که تقسیم بندی فضا به شکل استاندارد کمک زیادی به بهینه سازی می‌کند و این کاری است که توسط مبلمان اداری انجام می‌شود. این نکته اهمیت طراحی و اجرای مبلمان اداری در محیط‌های کاری کوچک را بیش از پیش روشن می‌کند.

تفاوت میز مدیریت با سایر کارمندان
میز اداری یکی از آیتم‌های مبلمان اداری است که توجه به آن تأثیر بسزایی در کیفیت کار پرسنل خواهد داشت. برای این که هر فرد با سِمَت مشخص در یک دفتر کاری بدون آن‌که متوجه زحمت و ناراحتی شود به کار خود بپردازد و تمام وسایل مورد نیاز کارش را در اختیار داشته باشد، باید میزی در اختیارش باشد که این امکانات را به او بدهد. در کل در یک محیط کاری میزهای پرسنل با توجه به سمت آن‌ها متفاوت است. میز منشی، میز کارشناس، میز مدیریت و میز کنفرانس همگی از وسایلی هستند که به طور اختصاصی باید برای کارمندان و مدیران طراحی و ساخته شوند.

میز مدیریت با طراحی ارگونومیک و مناسب با شکل بدن یکی از ضروریاتی است که هر مدیری در محیط کار به آن نیاز دارد. واقعیت این است که میز مدیریت باید با میز کارمندان متفاوت باشد و از این منظر نیز رتبه بالاتر فرد را به نسبت سایر کارمندان نشان دهد. میز مدیریت باید دارای استایل خاصی بوده و از نظر ظاهری و کارایی با سایر میزهای موجود در محل کار تفاوت داشته باشد.

علاوه بر میز و محلی که برای کار مدیر در نظر گرفته می‌شود، باید به آیتم‌های دیگری از قبیل فایلینگ اداری نیز توجه کرد. اگر این وسایل فایلینگ روی میز و در دسترس او باشند، امکان دسترسی بهتری به وسایل را برای مدیر فراهم می‌کنند. دسترسی به وسایل مورد نیاز حین کار ضمن تأمین آسایش مدیر برای کار زمان او را برای یافتن چیزهایی که نیاز دارد، کمتر هدر می‌دهد.

اهمیت وجود میز کنفرانس در محل کار چیست؟
یکی از نکاتی که در محیط‌های کاری از اهمیت زیادی برخوردار است کار گروهی و هم‌فکری است. بدون هم‌فکری یک مجموعه کاری به پیشرفت و پویایی نمی‌رسد. یکی از مصادیق کار گروهی برگزاری جلسات منظم در طول ماه و هفته است. برای برگزاری چنین جلساتی کارمندان و مدیران نیاز دارند تا در فضایی گرد هم بیایند و به تبادل نظر و تفکر دسته جمعی بپردازند و راه ‌حل‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. وجود اتاق مجزا در یک مجموعه که یک میز کنفرانس در آن وجود داشته باشد، از ضروریات رسیدن به این مهم است.

یک میز کنفرانس استاندارد دارای ویژگی‌هایی است که امکان تبادل نظر و صحبت کردن در جمع را برای کارمندان یک مجموعه فراهم می‌کند؛ از این رو، باید در ساخت این میز اصول و استانداردهایی را رعایت کرد تا بتوان از فرآیند هم‌فکری بیشترین نتیجه ممکن را به دست آورد.

میز کنفرانس با توجه به نوع کار و فضایی که در آن قرار می‌گیرد می‌تواند به شکل دایره، بیضی، مستطیل و نعلی شکل باشد. کارشناسان طراحی و پیاده سازی دکوراسیون داخلی می‌توانند در مورد بهترین نوع آن به مدیران و صاحبان کسب و کار مشاوره بدهند.

شرکت تخصصی ساخت مبلمان اداری با نام تجاری محیط آرا ارائه دهنده خدمات مشاوره‌ای و ساخت مبلمان اداری، میزهای مدیریتی، سیستم فایلینگ و لوازم مربوط به محیط‌های کاری شما را در انتخاب بهترین وسایل اداری همراهی و یاری می‌کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي