بین المللی شدن شعبده باز جوان ایرانی

تاريخ : 14 آذر

بین المللی شدن شعبده باز جوان ایرانی

بین المللی شدن شعبده باز جوان ایرانی, پورتال خبری فرهنگی گهر

بین المللی شدن شعبده باز جوان ایرانی

شعبده‌باز جوان ایرانی برای سومین بار موفق شد جایزه بین‌المللی مرلین را به دست بیاورد و تنها شعبده‌باز آسیایی است که توانسته هت‌تریک کند.

نمایش‌های خارق‌العاده این شعبده‌باز ایرانی مانند غیب کردن خودرو و هواپیمای ایرباس، هر تماشاگری را میخکوب می‌کند. او آنقدر به کارش مسلط است که داوران انجمن بین‌المللی شعبده‌بازان جهان بارها او را تحسین کرده‌اند.

«مهدی معمر» شعبده‌باز جوان ایرانی که توانسته در دنیای شعبده اسم و رسمی به‌هم بزند با بدست آوردن جایزه مرلین ۲۰۱۴ تنها شعبده‌باز آسیایی لقب گرفته که توانسته سه سال متوالی جایز مرلین را از آن خود کند.
جایزه مرلین یکی از معتبرترین جوایزی است که هرساله از سوی انجمن بین‌المللی شعبده‌بازان به شعبده‌بازهای ماهر هر کشور اعطا می‌شود. مهدی معمر معروف به «مودینی» برای نخستین‌بار سال ۲۰۱۲ این جایزه را بدست آورد. یک سال بعد نیز در ماه مارس ۲۸ عضو انجمن شعبده‌بازان در مراسمی که در یکی از بزرگترین سالن‌های نمایش مالزی برگزار شد برای دومین‌بار جایزه مرلین را به شعبده‌باز ایرانی دادند.
معمر درباره بدست آوردن سومین جایزه مرلین می‌گوید: به لطف پروردگار و با تلاش زیادی که کردم برای سومین‌بار در سال ۲۰۱۴ موفق به گرفتن جایزه مرلین از سوی انجمن شعبده‌بازان جهان شدم به همین دلیل رئیس این انجمن آقای تونی حسینی در مراسمی که به صورت زنده از تلویزیون مالزی و سنگاپور پخش شد و در آن مسئولان زیادی حضور داشتند، این جایزه را به من داد.
او ادامه می‌دهد: البته شعبده‌بازان بزرگی مانند دیوید کاپرفیلد و کریس آنجل پیش از این موفق به دریافت این جایزه برای چند سال متوالی شده‌اند، به همین دلیل باید گفت اکنون من جزو پنج شعبده‌بازی قرار گرفته‌ام که توانسته‌اند سه سال متوالی این جایزه را بدست بیاورند.
این در حالی است که شعبده‌باز جوان به‌تازگی موفق شده است مدرک دکترای شعبده را نیز به عنوان جوانترین شعبده‌بازی که این مدرک را گرفته بدست بیاورد.
به گفته معمر، در دنیای شعبده‌بازی تاکنون فقط ۱۰ نفر موفق شده‌اند دکترای شعبده را دریافت کنند.
دکترای شعبده‌بازی به شعبده‌بازهایی تعلق می‌گیرد که مورد تأیید انجمن شعبده‌بازان جهان – که حدود ۴۰ هزار عضو دارد – قرار بگیرد. وی در این باره توضیح می‌دهد: برای دریافت این مدرک، شعبده‌باز باید از نظر جسمی و ذهنی سالم بوده، علاوه بر این از شخص کاندیدا شده آزمایش‌های لازم نیز به عمل می‌آید تا مطمئن شوند او به مواد مخدر اعتیاد ندارد.
معمر یادآور می‌شود: علاوه بر این از فرد امتحان تئوری نیز گرفته می‌شود و نحوه اجرای نمایش و لوازمی که شعبده‌باز از آن استفاده می‌کند نیز تأثیر زیادی در این بین دارد. داوران در این مسابقه به صحنه‌آرایی و حتی موسیقی‌ای که شعبده‌باز برای پخش شدن هنگام نمایش انتخاب می‌کند نیز توجه می‌کنند.
سال ۱۹۹۸ بود که شعبده‌باز جوان وارد مالزی شد. او با تلاش و پشتکار زیاد موفق شد به موفقیت‌های زیادی در دنیای شعبده‌بازی دست پیدا کند. معمر می‌افزاید: با کمک خداوند موفق شدم بازار شعبده مالزی و سنگاپور را به دست بیاورم، زیرا نمایش‌های من خیلی مورد توجه مردم مالزی و سنگاپور قرار گرفته تا آنجا که نخست‌وزیر مالزی به من عنوان پدر شعبده مالزی را داد.
معمر امسال موفق شده یک سریال از نمایش‌های شعبده‌بازی خود را در مالزی ضبط کرده و آن را برای پخش تلویزیونی در مالزی آماده کند.
او که برای آینده برنامه‌هایی دارد، توضیح می‌دهد: از من خواسته شده با اجرای نمایش‌های شعبده‌بازی نظر مردم دنیا را به مالزی جلب کنم چون بعد از حادثه سقوط هواپیما که واقعه دردناکی بود، تعداد گردشگرانی که به مالزی می‌آیند کم شده است؛ بنابراین می‌خواهم با برگزاری نمایش‌های شعبده توریست بیشتری جذب این کشور کنم.
پدر شعبده مالزی برای اجرای نمایش‌های خارق‌العاده خود از یک تیم ۲۰ نفره استفاده می‌کند. او از سال ۲۰۱۲ میلادی تیم خودش را گسترش داده و بسیار فشرده تمرین می‌کند. در بین اعضای گروه او افرادی با تخصص‌های مختلف مانند پزشک و فیزیکدان نیز حضور دارند. معمر می‌گوید: سال آینده قرار است برای سه ماه برای اجرای نمایش به آمریکا، انگلستان، فرانسه و اتریش سفر کنم.
معمر یادآور می‌شود: من به عنوان نخستین شعبده‌باز مسلمان در عرصه‌های بین‌المللی مشهور شده‌ام؛ به همین دلیل مردم مالزی توجه ویژه‌ای به من دارند. البته من این موفقیت‌ها را مدیون خانواده و پدر و مادرم و خواهرهایم هستم.
جالب اینجا است که خواهر کوچک معمر نیز شعبده‌باز ماهری است.
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي