بهترین ویتامین ها برای آستیگماتیسم

تاريخ : 7 آبان

امروزه آستیگماتیسم، یک مشکل شایع چشمی محسوب می شود.در واقع، بیشتر مردم آستیگماتیسم دارند اما متوجه آن نیستند به ویژه اگر خفیف باشد. اگر تار می بینید یا اینکه قبلاً چشم پزشک، آستیگماتیسم بودن چشم شما را تشخیص داده است، این مطلب را بخوانید تا به ویتامین های مفید برای تقویت بینایی و بهبود آن پی ببرید.

بهترین ویتامین ها برای آستیگماتیسم, پورتال خبری فرهنگی گهر

آستیگماتیسم یعنی چه؟ در آستیگماتیسم شکل قرنیه چشم شما غیرعادی است که این امر باعث تاری دید می شود. از آن جا که قرنیه شکل واقعی خود را ندارد، نوری که وارد چشم می شود از طریق شبکیه چشم دریافت نمی شود. در نتیجه هرچه فاصله شیئی که به آن نگاه می کنید دورتر باشد، بیشتر دچار تاری دید می شوید. در اغلب موارد آستیگماتیسم با مشکل بینایی مانند نزدیک بینی یا دوربینی ظاهر می شود.

 

علت اصلی آستیگماتیسم، معلوم نیست اما برخی ادله نشان می دهد که ممکن است ارثی باشد، زیرا هنگام تولد این عارضه وجود دارد و با بالا رفتن سن، میزان آن تغییر پیدا می کند و گاهی بهتر و گاهی بدتر می شود.بیشتر مردم نوعی از آستیگماتیسم را دارند اما در برخی افراد به قدری خفیف است که روی دید آنها تأثیر نمی گذارد؛ در نتیجه نسبت به آن بی توجه هستند. اما اگر آستیگماتیسم، شدید باشد به احتمال زیاد پزشک لنز یا عینک تجویز می کند.خوب است بدانید، علاوه بر لنز انتخاب دیگری هم برای رفع این مشکل وجود دارد!

 

بهترین ویتامین ها برای آستیگماتیسم, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

ویتامین های مفید برای درمان آستیگماتیسم
اگرچه درمان قطعی برای این اختلال چشمی وجود ندارد اما بدون استفاده از لنز یا عینک، می توان بینایی را تقویت کرد تا بهتر دید. اما چگونه؟ با مصرف ویتامین ها، مواد مغذی خوب و انجام ورزش های مفید برای چشم این امر محقق می شود. یکی از ویتامین هایی که برای تقویت بینایی بسیار مفید است، ویتامین A می باشد. منبع طبیعی آن نیز سبزی هایی مانند اسفناج، هویج و کدو زمستانی است. یک برنامه غذایی غنی از این سبزی ها، نیاز طبیعی بدن به ویتامین A را تأمین می کند.

 

بهترین ویتامین ها برای آستیگماتیسم, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

اما اگر از این ویتامین برای بهبود آستیگماتیسم استفاده می کنید لازم است وعده بیشتری از سبزیجات مصرف کنید. هم چنین می توانید با مشورت پزشک از مکمل هم استفاده کنید.ویتامین B نیز برای رفع آستیگماتیسم مفید است؛ گوشت، ماهی سالمون، گوشت طیور، تخم مرغ، لبنیات، آواکادو و… منبع  عالی این ویتامین به حساب می آید.این مواد غذایی علاوه بر ویتامین B، سرشار از پروتئین نیز است.

 

بهترین ویتامین ها برای آستیگماتیسم, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

ویتامین C، ویتامین مفید دیگری برای درمان آستیگماتیسم است و در پرتقال، سبزی های سبز تیره، فلفل، توت فرنگی و… یافت می شود. علاوه بر آن، روی، منیزیم و کلسیم نیز برای تقویت دید چشم مفید است. روی در گوشت طیور و لوبیا، منیزیم در تخمه کدو، دانه سویا و تخم آفتاب گردان و کلسیم در ماست، پنیر، شیر، لوبیا چشم بلبلی و… یافت می شود.
منبع:salamatnews.com

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي