بهترین روش تبلیغات کدام است؟

تاريخ : 31 شهریور

تبلیغات یکی از مهمترین ابزارها برای موفقیت در هر کسب و کاری می باشد. همانطور که می دانید تبلیغات انواع مختلف و همچنین روش های بسیار زیادی دارد. برای آشنایی با بهترین روش تبلیغات این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد روش های تبلیغات و انواع تبلیغات و تبلیغات در جهان می خوانید.

بهترین روش تبلیغات کدام است؟

بهترین روش تبلیغات کدام است؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

بهترین روش تبلیغات

به نقل از ibazaryabi.com؛ تبلیغات فرم پیچیده‌ای از ارتباطات تکامل یافته است که با راه‌های مختلف پیام یک کسب و کار را به مصرف کننده منتقل می‌کند. امروزه تبلیغات مدرن راه‌های مختلفی را برای معرفی محصول در اختیار مسئولان تبلیغات قرار داده است. در عصر حاضر اینترنت به خودی خود امکان پوشش انواع تبلیغات ویروسی، آگهی، رپورتاژ آگهی، محتوای وب‌سایت‌ها و … را فراهم کرده است. در ادامه به معرفی انواع تبلیغات مدرن که کسب و کارها در عصر بازاریابی دیجیتال با آن‌ها سر و کار دارند می‌پردازیم.

انواع تبلیغات مدرن که در عصر دیجیتال با آن‌ها مواجه می‌شویم:

تبلیغات دیجیتال یا آنلاین یکی از بهترین انواع تبلیغات در سراسر جهان

تمام تبلیغاتی که در اینترنت با آن مواجه می‌شویم تحت عنوان تبلیغات دیجیتال شناخته می‌شوند که از جمله تبلیغات مدرن در عصر جدید هستند. از تبلیغاتی که حین بارگذاری صفحات سایت‌ها می‌بینیم تا تبلیغات بومی و محتوای تبلیغاتی و تبلیغات موجود در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها همه و همه در گروه تبلیغات دیجیتال یا آنلاین قرار می‌گیرند. تبلیغات آنلاین نیز مانند سایر روش‌های تبلیغاتی راه پر فراز و نشیبی را پیموده است. اما با توجه به گسترش استفاده از اینترنت یکی از قدرتمندترین روش‌های تبلیغاتی در عصر اطلاعات است.

تبلیغات موبایلی یکی از بهترین انواع تبلیغات در سراسر جهان

شاید بتوان گفت که تبلیغات موبایلی نسبت به سایر روش‌های تبلیغات مدرن جدیدتر باشد. ترکیب رسانه‌های مختلف برای ایجاد تبلیغات برای گوشی‌هایی که به اینترنت متصل می‌شوند جذابیت خاصی به تبلیغات موبایلی بخشیده است. البته لازم به ذکر است که از رسانه‌های اجتماعی نیز برای تبلیغات موبایلی استفاده می‌شود. اما متاسفانه مخاطبان این نوع تبلیغات حس خوبی نسبت به آن ندارند و آن را مخل آرامش و فریبنده می‌دانند.

تبلیغات چاپی یکی از بهترین انواع تبلیغات در سراسر جهان

با روی کار آمدن روش‌های تبلیغات مدرن مانند تبلیغات دیجیتال اهمیت و نقش تبلیغات چاپی رنگ باخته است. اما طراحی خلاقانه و متفاوت تبلیغات چاپی می‌تواند برای مخاطبان عصر حاضر جذاب باشد. زیرا ملموس بودن تبلیغات در عصر دیجیتال تجربه‌ی دل‌انگیزی است که احساسات مشتریان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در حالت کلی تبلیغات چاپی به سه گروه تقسیم می‌شود:

تبلیغات دوره‌ای یکی از بهترین انواع تبلیغات در سراسر جهان

تبلیغات دوره‌ای در حقیقت تبلیغات چاپی است که در مجلات و روزنامه‌ها، با فواصل زمانی مشخص چاپ می‌شود. تبلیغات روزنامه‌ای از گذشته تا هم اکنون یکی از روشهای قدرتمند تبلیغات است زیرا جامعه آماری بالایی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بروشورها و تبلیغات کاغذی یکی از بهترین انواع تبلیغات در سراسر جهان

بروشورها و سایر تبلیغات کاغذی یکی از روش‌های تبلیغاتی است که مدتهاست مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از ایده‌های خلاقانه و متفاوت در طراحی بروشور سبب جلب توجه مشتری می‌شود. این نکته را فراموش نکنید که ایده‌های خلاقانه کمک زیادی به ماندگاری نام یک برند در ذهن مشتری می‌کند.

ایمیل‌های تبلیغاتی یکی از بهترین انواع تبلیغات در سراسر جهان

هر چند تکنیک ایمیل تبلیغاتی روش چندان جدیدی نیست. اما هنوز هم برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که تبلیغات چاپی هزینه بالایی داشته و سبب هدر رفتن کاغذ می‌شود. روش تبلیغات ایمیلی می‌تواند جایگزین خوبی برای آن باشد. اما با توجه به این که دریافت ایمیل‌های ناخواسته سبب آزار مشتری می‌شود. باید ایمیل تبلیغاتی با خلاقیت تمام و جذاب طراحی شود تا نرخ کلیک بالایی داشته باشد. در حقیقت می‌توان گفت این روش تلفیقی از تبلیغات سنتی و مدرن است که برای پیشبرد استراتژی تبلیغاتی سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تبلیغات چریکی یکی از بهترین انواع تبلیغات در سراسر جهان

تبلیغات و بازاریابی چریکی طی ۲۰ سال گذشته به یکی از روش‌های موثر و شناخته شده تبدیل شده است. از این رو جزو روش‌های تبلیغات مدرن محسوب می‌شود. در تبلیغات چریکی هدف جلب توجه بیننده و افزایش تعامل با مشتری است. استفاده از نوآوری و ایده‌های خلاقانه رمز موفقیت در تبلیغات چریکی است. گسترش تبلیغات چریکی معمولا از طریق بازاریابی دهان به دهان و رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

تبلیغات توزیعی یا پخشی یکی از بهترین انواع تبلیغات در سراسر جهان

ابزارهای ارتباط جمعی مثل رادیو و تلویزیون بهترین راه برای تبلیغات پخشی با جامعه آماری بالایی از مصرف‌کنندگان هستند. تبلیغات پخشی طی چند سال گذشته با پیشرفت فناوری و پیدایش ضبط کننده دیجیتالی ویدیو و تبلیغات پرشی گسترش بیشتری یافته‌اند.

تبلیغات محیطی یکی از بهترین انواع تبلیغات در سراسر جهان

تبلیغات محیطی یکی از اثربخش‌ترین روش‌های تبلیغات است. بیلبوردهای تبلیغاتی، پوستر، فضای اطراف ایستگاه‌های اتوبوس و تابلوهای تبلیغاتی دیجیتالی از جمله رایج‌ترین روش‌های تبلیغات مدرن است که همه روزه در سطح شهر با آن مواجه هستیم.

بیلبوردهای تبلیغاتی، پوستر، فضای اطراف ایستگاه‌های اتوبوس و تابلوهای تبلیغاتی دیجیتالی از جمله رایج‌ترین روش‌های تبلیغات مدرن است که همه روزه در سطح شهر با آن مواجه هستیم.

تبلیغات خدمات عمومی یکی از بهترین انواع تبلیغات در سراسر جهان

تبلیغات خدمات عمومی بر خلاف تبلیغات سنتی بیشتر از فروش بر روی آموزش و اطلاع رسانی تمرکز دارد. هر چند این تبلیغات بیشتر بر روی رادیو و تلویزیون انجام می‌شد اما امروزه به شکل تبلیغات اینترنتی در آمده است و روز به روز گسترده‌تر می‌شود.

تبلیغات در کنار امتحان محصول یکی از بهترین انواع تبلیغات در سراسر جهان

همه ما روزانه ممکن است با کیوسک‌های تبلیغاتی که با معرفی محصول ما را به امتحان کردن آن دعوت می‌کنند مواجه شویم. همانگونه که می‌دانید تجربه‌ی استفاده یا تست محصول بسیار اثر بخش‌تر از دیدن ویدیوی تبلیغاتی یا مطالعه آگهی است. افرادی که با این روش تبلیغات به بازاریابی می‌پردازند معمولا چارچوب مشخصی برای خود تعیین نمی‌کنند و مطابق با روحیات هر فرد با او ارتباط برقرار می‌کنند. این روش تبلیغات مدرن در نمایشگاه‌های فروش محصول به کمک پخش ویدیوهای واقعی نیز انجام می‌شود.

کمپین تبلیغاتی یکی از بهترین انواع تبلیغات در سراسر جهان

اجرای کمپین تبلیغاتی یکی از محبوب‌ترین نوع تبلیغات در عصر شبکه‌های اجتماعی است. زیرا محتوای تولید شده توسط کاربر سبب افزایش اثربخشی استراتژی بازاریابی می‌شود. اجرای کمپین‌های تبلیغاتی مانند عکاسی، فیلم کوتاه و یا دل نوشته در رسانه‌های اجتماعی نقش بسیار موثری در شناخته شدن نام برند دارد.

نتیجه‌گیری

با توجه به آنچه که تا کنون گفته شد روشهای تبلیغات سنتی جای خود را به تبلیغات مدرن داده است که در آن از نوآوری و خلاقیت و فناوری برای جذب مشتری استفاده می‌شود. هر چند بسیاری از روش‌های تبلیغات سنتی نیز هنوز پا بر جا هستند و تنها با اندکی تغییر در عصر مدرن امروز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي