بهترین راه برای آرام کردن نوزاد

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 19 آذر

وقتی که بچه کوچتان گریه می کند و سر و صدایش قطع نمی شود، باید این کارهایی که می گوییم را برای آرام کردنش انجام دهید. بچه ها چرا گریه می کنند؟ هیچ چیزی مثل گریه بچه توجه والدین را به سمت او جلب نمی کند. آنها با شدتی بیشتر از ساعتی که ۶ صبح زنگ می زند گریه کرده و جیغ می زنند. (خیلی بد است که شما نتوانید گریه شان را ساکت کنید!). اگرچه خیلی غیرطبیعی است که انتظار یک روز بدون گریه و سر و صدا را داشته باشیم اما حداقل امید داریم که بتوانیم قبل از اینکه گریه فرزندمان آنقدر به اوج برسد که بتواند یک لیوان را بشکند، او را آرام کنیم! اگر به این راهکارها مجهز شوید قادر خواهید بود گریه وحشتناک کودکتان را تبدیل به گریه ای آرام و ملایم کنید.

 بچه ها چرا گریه می کنند؟
هیچ چیزی مثل گریه بچه توجه والدین را به سمت او جلب نمی کند. آنها با شدتی بیشتر از ساعتی که ۶ صبح زنگ می زند گریه کرده و جیغ می زنند. (خیلی بد است که شما نتوانید گریه شان را ساکت کنید!). اگرچه خیلی غیرطبیعی است که انتظار یک روز بدون گریه و سر و صدا را داشته باشیم اما حداقل امید داریم که بتوانیم قبل از اینکه گریه فرزندمان آنقدر به اوج برسد که بتواند یک لیوان را بشکند، او را آرام کنیم! اگر به این راهکارها مجهز شوید قادر خواهید بود گریه وحشتناک کودکتان را تبدیل به گریه ای آرام و ملایم کنید.

بهترین راه برای آرام کردن نوزاد, پورتال خبری فرهنگی گهر

اگر نوزادتان گریه می کند و بوی نامطبوعی در هوا استشمام می کنید، حتما می دانید باید چه کار کنید. اما به غیر از عوض کردن پوشک یا شیر دادن، والدین اغلب وقتی در جستجوی یک روش جادویی برای آرام کردن کودکشان می گردند احساس می کنند بی یار و یاور هستند.
حالا این مشکل را حل می کنیم: مهم است که بفهمید چرا نوزادتان انقدر گریه می کند. رحم مادر یک سمفونی قوی از احساسات است. وقتی ما بچه ها را بدون هیچ حرکتی در اتاقشان می گذاریم تا خودشان بخوابند، این کار مثل محروم کردن آنها از احساسات است. بچه ها اغلب در برابر فقدان و نبود صداهای ریتمیک و حرکاتی که در رحم مادر تجربه کرده اند واکنش نشان می دهند.  بچه ها همچنین به خاطر اینکه نمی توانند بخوابند گریه می کنند. وقتی که خسته هستید هیچ چیز به اندازه نخوابیدن اذیتتان نمی کند. به جای بالا انداختن و گرداندن کودک کاری که خودش نمی تواند انجام دهد را برایش انجام دهد، او را بخوابانید.

چگونه می توانم نوزادم را آرام کنم؟
در اینجا روش آرام کردن کوچولوی جیغ جیغویتان را طبق آنچه او می بیند، می شنود و حس می کند را بهتان می گوییم. یادتان باشد که بچه های مختلف به استراتژی های آرام کردن به شکل متفاوتی واکنش نشان می دهند.  باید راه های مختلف را امتحان کنید تا بفهمید کدام روش برای فرزند شما جواب می دهد.

بهترین راه برای آرام کردن نوزاد, پورتال خبری فرهنگی گهر

نور: شما می توانید وقتی چراغ ها روشن است بخوابید؟ با تاریک کردن اتاق یک محیط آرام برای فرزندتان فراهم کنید. یک اسباب بازی متحرک در عین حال که می تواند تاثیر خواب آوری داشته باشد، اما هنگام صبح می تواند با تحریک و انگیزه دادن بیش از اندازه کودک با بیدار کردن زودهنگامش تاثیر معکوس داشته باشد.
صداها: برخی صداها می توانند یک خواب آرام را برهم بزنند. جارو برقی و پنکه با ایجاد صدایی با پیش زمینه سفید می توانند این تاثیر را به وجود آورند. و اما صدای آرامش بخش موزیکی آرام هیچ آسیبی نمی زند.

تماس برقرار کردن: نوازش انسانی برای رشد سالم مهم است. نمی دانم کسی هست که یک ماساژ خوب را دوست نداشته باشد؟ به آرامی بخشی از بدن کودک مثل پاها یا دست هایش را نوازش کنید. به علاوه روش کانگورویی را امتحان کنید- نوزاد خود را درحالیکه شکمش برهنه است به روی شکم و در تماس با سینه خود که آنهم بدون پوشش است بخوابانید.

چگونه نوزادم که دلش درد می کند (کولیک معده دارد) را آرام کنم؟ 
اگر فرزند شما بدون هیچ دلیل واضحی و از روی درد و ناراحتی بیشتر از سه روز در هفته و هر دفعه بیش از سه ساعت در روز گریه می کند، پس با کولیک سر و کار دارید. حالا باید چه کار کنید؟ در اینجا ۵ راهکار بهتان یاد می دهیم.
نوزاد را قنداق کنید

  • او را از سمت پهلویش نگه دارید یا درحالیکه شکمش به سمت پایین است روی ساعد خود نگه دارید.
  • در گوش نوزاد بگویید ش،ش، ش.. (مثل صدای دوش آب) تا صداهایی که بچه در رحم مادر می شنیده را شبیه سازی کنید.
  • درحالیکه سر و گردن نوزادتان را حفظ کرده اید او  را با تکان های آرام به عقب و جلو تاب بدهید.
  • چیزی به او بدهید تا مک بزند، از سینه مادر گرفته تا بطری شیر، یک پستانک یا حتی انگشت خودتان.

چه نوع پوزیشنی نوزاد را آرام می کند؟
اگر گریه فرزندتان قطع نمی شود، روش بغل کردن متفاوتی که قبلا امتحان نکرده اید را انتخاب کنید. یک پوزیشن جدید شاید بتواند به بچه ای که دل درد دارد کمک کند حس بهتری پیدا کند، یا تماشای جهان از یک نقطه دید جدید شاید باعث شود اشک هایش قطع شود. در اینجا می توانید با این پوزیشن ها آشنا شوید:
نگه داشتن روی شانه هایتان

  • بغل کردن فوتبالی (صورت به سمت پایین قرار گرفته روی ساعد)
  • صورت را به سمت جلو نگه دارید( سر مقابل قفسه سینه تان با یک دست که زیر بچه نگه داشته اید.)

چرا بچه را قنداق می کنند؟
تعداد زیادی از نوزادان دوست دارند احساس گرمی و راحتی و امنیت داشته باشند، حسی که شما می توانید با پیچیدن در یک پتو یا قنداق کردن به نوزاد خود بدهید. وقتی که نوزاد خود را لای پتو می پیچید حواستان باشد سرش کاملا آزاد باشد، و بیش از اندازه او را قنداق پیچ نکنید. در اینجا برخی از اصول را می بینید:

  • یک پتوی سبک را مثل شکل بالا به صورت مثلث درست کنید و نوزادتان را در مرکز پتو قرار دهید، سپس دستهایش را داخل پتو گذاشته و لبه سمت چپ پتو را گرفته به پشت برده و لبه را به سمت داخل ببرید.
  • سپس گوشه قسمت پایینی را گرفته و به بالا برده و با استفاده از لبه سمت راستی در انجا محکم کنید. سپس لبه سمت راست پلو را گرفته و دور بچه بپیچید.

راه حل های پینشهادی مادران
دختر من زمانی که خیلی کوچک بود و گریه هایش بند نمی آمد، شوهرم وان او را پر از آب کرده و با لباس دخترم را داخل وان می گذاشت. همینکه بدن او با آب گرم تماس پیدا می کرد گریه اش متوقف شده و با قیافه هیپنوتیزم شده به ما نگاه می کرد. انگار که دقیقا منتظر این لحظه بود.
ما تصادفی فهمیدیم چه چیزی پسر کوچمان را ساکت می کند. زنگ تلفن و بعد سیستم پاسخگویی خودکار تلفن. بعد از آن پسرمان فورا ساکت می شد و به صدای تلفن گوش می داد. الان هم وقتی به صداهای ضبط شده در پیغامگیر تلفن گوش می دهد دست می زند!
پسر هفت ماهه من وقتی گریه می کند من یک شعر را بارها و بارها برایش می خوانم و او ساکت می شود.

منبع: ileev.com

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي