بهترين برنامه غذايی در کشورهای مختلف

تاريخ : 25 خرداد

مطالب کامل تر را می توانید در ادامه این مطلب گهر بخوانید. از اینکه مثل همیشه گهر را همراهی می کنید سپاسگزاریم.

بهترين برنامه غذايی در کشورهای مختلف, پورتال خبری فرهنگی گهر

بهترين برنامه غذايی در کشورهای مختلف

برنامه غذايي ژاپني- مقابله کننده با سرطان
يکي از سالم ترين برنامه هاي غذايي مصرف ماهي است که سرشار از اسيدچرب امگا۳ است. خطر بيماري قلبي و سکته را کاهش مي دهد. سبزي هاي چليپايي و سوياي تخمير شده خطر بروز سرطان سينه را کاهش مي دهد؛ زيرا باعث تعادل هورمون ها مي شود. ژاپني ها جلبک هاي خوراکي مصرف مي کنند. اين جلبک ها حاوي مواد معدني مانند سلنيم و يد است که براي عملکرد تيروئيد لازم است.

برنامه غذايي مديترانه اي-سالم براي قلب
غذاهاي دريايي، انواع سبزي، ميوه و غلات همه سرشار از ويتامين ها و مواد معدني است و با کاهش خطر بيماري قلبي و ديابت ارتباط دارد. اگرچه اغلب غذاهاي مديترانه اي حاوي پنير و گوشت است اما به طور متعادل مصرف مي شود. روغن زيتون، کلسترول خون را کاهش مي دهد و با التهاب مقابله مي کند. در برنامه غذايي مديترانه اي بر مصرف ماهي هاي سرشار از اسيدهاي چرب امگا ۳ و مواد غذايي حاوي آنتي اکسيدان که خطر از دست دادن حافظه و عملکرد مغز را کاهش مي دهد، تأکيد مي شود.

برنامه غذايي ايسلندي- سالم براي مغز
ايسلندي ها ترجيح مي دهند غذاهاي ساده مانند غذای دريايی ساده و گوشت بره بدون چربي مصرف کنند؛ بيشتر مواد غذايي اين کشور بدون استفاده از آفت کش تهيه مي شود.
ماست حاوي باکتري هاي مفيد يکي از مواد غذايي مهم در برنامه غذايي روزانه اين مردم است. علاوه بر آن ماهي تازه سرشار از اسيد چرب امگا۳ است که قلب و مغز را سالم نگه مي دارد. امگا ۳، خطر بروز آلزايمر، سکته و بيماري قلبي را کاهش مي دهد.

برنامه غذايي اسکانديناوي- تقويت سيستم گوارشي

سوئدي ها نيز همانند ايسلندي ها، لبنيات تخمير شده با کيفيت بالا مصرف مي کنند که براي سيستم گوارشي و ايمني بدن حياتي است. اگرچه سبزي ها در اين برنامه غذايي نقش مهمي ايفا نمي کند، اما موادغذايي اسکانديناوي داراي مواد سالمي است.

توت که سرشار از آنتي اکسيدان است، يکي از ميوه هاي پرطرفدار در ميان سوئدي هاست. در اين کشور کربوهيدرات تصفيه نشده مانند نان چاودار زياد مصرف مي شود. چاودار سرشار از فيبر است و احساس سيري طولاني مدتي در فرد ايجاد مي کند.

برنامه غذايي اتيوپي- کاهش خطر سرطان روده
موادغذايي مردم اين کشور کم چرب و سرشار از مواد مغذي از جمله غلات است.از نوعي غلات سبوس دار غني از فيبر، آهن، پروتئين و کلسيم در تهيه اغلب غذاها استفاده مي شود. غلات نقش مهمي در حفظ سلامت گوارشي و کاهش خطر سرطان روده دارد.

برنامه غذايي چيني- سيري طولاني مدت و حفظ وزن
مردم اين کشور براي غذا خوردن از چوب استيک استفاده مي کنند. استفاده از چوب استيک مي تواند سرعت غذا خوردن را پايين بياورد؛ در نتيجه ميزان غذايي که خورده مي شود نيز کاهش مي يابد. به گفته متخصصان، هضم در دهان شروع مي شود و با جويدن آنزيم هاي بزاقي دهان با غذا مخلوط مي شود. هرچه بيشتر بجويد، ذرات کوچک تر خواهد شد و هضم آن ها آسان تر است. اين يعني ماده مغذي بيشتري جذب مي شود. از طرفي در هر خانه چيني، چاي سبز که نوشيدني محبوب آن هاست، يافت مي شود. چاي سبز، سموم را دفع مي کند و به روند هاضمه کمک مي کند. علاوه بر آن با راديکال هاي آزاد که سرطان زا و ايجاد کننده بيماري قلبي است نيز مقابله مي کند.

برنامه غذايي هندي- ضدالتهاب و نشاط آور
موادغذايي هندي حاوي انواع ادويه است که نه تنها طعم و رنگ به غذا مي دهد بلکه داراي خاصيت زيادي نيز است. زردچوبه داراي تأثير ضد التهابي قابل توجهي است و از علايم سندروم بي قراري روده مي کاهد.

زنجبيل در برطرف کردن ناراحتي معده بسيار موثر است. علاوه بر آن باعث تسکين معده نيز مي شود. براي ايجاد نشاط، هندي ها دوغ مي خورند که از ماست با طعم نعناع يا انبه تهيه مي شود و سرشار از باکتري هاي مفيد است که به روند هاضمه کمک مي کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي