بزرگترین قاچاقچی ایران کیست؟/عکس

دسته بندي : اقتصاد,⭐ اخبار
تاريخ : 16 دی
دادستان کل کشور در گفتگوی اخیر خود نام دو بدهکار بزرگ بانکی را اعلام کرد: به عنوان مثال باید بگوییم آقای درمنی چند پرونده داشت که برای یک پرونده آن حکم قطعی صادر شده و محکوم به پرداخت وجوه و جریمه شده بود همچنین آقای یاقوت مند نیز به حبس و رد مال به بانک محکوم شده بود
اما حمید درمنی کیست ؟
حمید باقری درمنی با ادعای احداث کارخانه تولید خودروی لوکس همانند “بنز و بی‌ام و” در گرمسار و نصب سوله و اشتغال زایی برای ۱۵۰۰ نفر اقدام به اخذ ۶۰ میلیارد تومان وام و سپس مکان یاد شده را تبدیل به انبار اجناس قاچاق کرد.
حمید باقری درمنی طبق مستندات موجود رقمی بالغ بر ” بیست هزار میلیارد ریال ” اعم از ریالی و ارزی به نظام بانکی کشور بدهکار است که عمده دریافتی های نامبرده بازگشایی بی ضابطه LC از سوی بانک های عامل و براساس زد و بند بابرخی کارکنان بانکی بوده است.
اولین بازدداشت 

حمید باقری درمنی پس از صدور حکم ضبط کالاها و جریمه حدود ۱۳ میلیارد ریال ، تلاش وسیعی آغاز کرد تا به کمک عوامل خود با جابجایی برچسب ها و کارتن های کالاها از ضبط کالاهای قاچاق خود جلوگیری کند .

برابر اطلاع واصله نام گروه شرکت های حمید باقری درمنی جزء فهرست اعلامی  دیوان محاسبات کشور  بوده است “که بانکها از دادن تسهیلات به او منع شده‌اند” و اخبار رسیده حاکی از فشار چند تن از قانوندانان قانون شکن به دیوان محاسبات برای بازپس گیری نامه یاد شده است .

 

دومین دستگیری 

 

در زمان دومین دستگیری وی به حکم بازپرس گرمسار و نیابت اعطایی به دادسرای تهران‌، با مقاومت دو و نیم ساعته و جلوگیری از اجرای حکم ، باقری درمنی در ساعت ۱۱ شب دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد ، اما فردای آن روز به رغم صراحت حکم بازپرس گرمسار مبنی بر تفهیم اتهام نامبرده و صدور قرار بازداشت موقت ، بر خلاف مقررات جاری آیین دادرسی با اخذ تعهد اخلاقی از متهم به قاچاق حدود ۹ میلیارد ریال ، وی را آزاد می‌کنند .

در ادامه گزیده ای از نامه رئیس دفتر هماهنگی و نظارت هیات های رسیدگی به تخلفات اداری به وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص نامبرده آمده است:”

بزرگترین قاچاقچی ایران کیست؟/عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

سردار محمدرضا نقدی رئیس کنونی بسیج سال ۸۶ در حالی از ریاست ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز کناره‌گیری کرد که پیشتر برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند مقامات دولت نهم از برخی اقدامات درخشان وی نظیر افشای پرونده قاچاق «حمید باقری درمنی» و افشای تخلفات گسترده در «شرکت بهزیست بنیاد» چندان خشنود نیستند.

 

تاکنون نامبرده یک میلیارد و یکصد و پانزده میلیون دلار تسهیلات ارزی از بانکها و ۱۰۰ میلیون دلار نیز از حساب ذخیره ارزی دریافت کرده که تعهدات پرداخت آن با بانک های داخلی و عمدتا بصورت یوزانس بوده است “.

تمام بررسی ها نیز نشان می‌دهد که نامبرده به هیچ یک از تعهدات خود درقبال بانک ها عمل نکرده است .

 

ایجاد سپرده به نام خود و اعضای خانواده و سوء استفاده از اعتبارات سپرده برای کسب اعتبار شرکت های زنجیره ای غیرفعال از دیگر شگردهای اخذ تسهیلات کلان بدست باقری درمنی بوده است .

 

از سوی دیگر تمام فعالیت های نامبرده در زمینه قاچاق کالا ، پولشویی وایجاد دفاتر بازرگانی در کشور امارات بوده است که متاسفانه با نفوذ در گمرکات خرمشهر ، سلفچگان ، چابهار ، سیرجان و جنوب تهران و زد و بند با برخی مسئولان گمرکی مرتکب تخلفات گسترده در زمینه واردات کالا شده است .

 

هم اکنون چند محموله بزرگ از کالاهای قاچاق شده بدست باقری درمنی وعوامل مربوط با تلاش وزارت اطلاعات کشف و ضبط شده و نامبرده تحت تعقیب قضایی است.

بزرگترین قاچاقچی ایران کیست؟/عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

یادآور می شود، باقری درمنی دارای پرونده های قضایی مفتوح در زمینه قاچاق کالا و پولشویی با ارزش میلیاردها تومان و پرونده های معوقات بازپرداخت وام های بانکی و قاچاق شمش طلا از سال ۸۳ به بعد است .

با توجه به اینکه وجود اینگونه عناصر مخرب در عرصه اقتصاد و خروج سرمایه‌ها به خارج از مرزها از جمله آسیب هایی است که نظام جمهوری اسلامی را تهدید می کند و حذف اینگونه عوامل مخرب و آسیب زا و احقاق حقوق از دست‌رفته نظام بانکی کشور نیازمند توجه و پیگیری ویژه است.

 

منبع: تعامل

گردآوری: گروه خبر گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي