برکناری ترامپ صحت دارد؟ + جزئیات خبر

دسته بندي : ⭐ اخبار
تاريخ : 1 شهریور

دونالد ترامپ از زمانی که رئیس جمهور آمریکا شد است به دلیل تصمیماتی که گرفته، برای آمریکا و بسیاری از کشورها مشکلات و حواشی زیادی به وجود آورده است. به تازگی خبرهایی مبنی بر اخراج و برکناری دونالد ترامپ شنیده می شود که در این بخش گهر جزئیات خبر برکناری ترامپ را برای شما عزیزان شرح می دهد.

برکناری ترامپ

برکناری ترامپ صحت دارد؟ + جزئیات خبر, پورتال خبری فرهنگی گهر

برکناری ترامپ صحت دارد؟ + جزئیات خبر

«سارا هاکبی سندرز» سخنگوی کاخ سفید اتهامات وارد شده به «دونالد ترامپ» در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را رد کرد.

وی در نشست خبری کاخ سفید و در پاسخ به سوالات مکرر خبرنگاران در خصوص اتهامات قضایی وارد شده به ستاد انتخاباتی ترامپ، مدعی شد مسائلی که از سوی رسانه ها علیه ترامپ مطرح شده صحت ندارد و هیچگونه اتهامی متوجه وی نیست.

این در حالی است که بنا بر افشاگری «مایکل کوهن» وکیل شخصی ترامپ، وی به زنی که با او رابطه غیراخلاقی داشته حق السکوت پرداخته است.

کوهن همچنین در دادگاه خود، هشت اتهام وارده در رابطه با فرار مالیاتی، تقلب بانکی و تخلفات مالی در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ را پذیرفته و گفته که طبق خواسته آقای ترامپ عمل کرده است.

اعتراف او در دادگاه همزمان با آن شد که دادگاه دیگری در ایالت ویرجینیا پل منافورت، رئیس پیشین ستاد انتخاباتی آقای ترامپ، را در هشت مورد از ۱۸ مورد اتهام بانکی و مالیاتی، گناهگار شناخت، محاکمه‌ای که در نتیجه تحقیقات پیرامون مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و همکاری احتمالی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ با روس‌ها انجام گرفت.

از سوی دیگر رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به اقدامات قضایی علیه دو تن از دستیاران پیشین خود روز چهارشنبه ۳۱ مرداد با انتشار توئیت‌هایی، کوهن را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

ترامپ در توئیتی دیگر با تمجید از منافورت نوشت که به خاطر اتهام زنی علیه وی، برای منافورت و «خانواده فوق‌العاده او» به شدت متاسف است.

احتمال استیضاح و برکناری ترامپ چقدر است؟

انتخاب: آتلانتیک در گزارشی به قلم CONOR FRIEDERSDORF نوشت: مایکل کوهن وکیل سابق ترامپ جرم خود را پذیرفت و به طور خاص اعتراف کرد که او به این دلیل مرتکب جرم شده تا از آگاهی رای دهندگان به اطلاعاتی که شانس پیروزی ترامپ را کاهش می‌داد جلوگیری کند. همانطور که یک وکیل آمریکایی گفته است: «مایکل کوهن این میزان پول را برای تاثیر گذاری بر انتخابات ریاست جمهوری پرداخت کرده است و نشست‌ها و تماس‌های تلفنی خود در مورد ماهیت و زمان بندی پرداخت را با اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ کاملا هماهنگ کرده است.»

وکیل مایکل کوهن در توئیتر گفت: «امروز مایکل شهادت داد که دونالد ترامپ به او دستور داده تا با پرداخت پول به دو زن با هدف تاثیر گذاری بر انتخابات مرتکب جرمی شود. اگر آن وجوه پرداختی برای مایکل کوهن جرم بوده است پس چرا برای دونالد ترامپ جرم نباشد؟»

مشاور سابق کاخ سفید گفت: «در این مسئله، با فرض پذیرش نقض قانون فدرال کمپین انتخاباتی توسط قدرتمندترین مرد کشور؛ شاهد نمایش کوچک شمردن ملاحظات و محدودیت‌های قانونی هستیم و وی به صورت مستمر در مورد اقداماتش دروغ می‌گوید.»

برت استفان نویسنده وال استریت ژورنال در این مورد گفت: «من در مورد شایستگی استیضاح ترامپ شک و تردید داشتم. اما درخواست جرم کوهن این مسئله را تغییر داد. رئیس جمهور به وضوح در مورد جرایم سنگین و فرارمالیاتی مجرم است. او باید از مقامش استعفا دهد یا به دادگاه احضار شود و سپس او را از مقامش اخراج کنند.»

با تمام عواقب سیاسی و قانونی، رای دهندگان به ترامپ باید بدانند که آن‌ها به مردی رای داده اند که به همگی آن‌ها برای پیروزی در انتخابات دروغ گفته است. آمریکا تا زمانی که ریاست جمهوری او فاسد باشد و گفتمانش با دروغ مسموم شده و به قدرت قوانین بی اعتنا و الگویی از کوچگ شماری دروغ برای فرزاندش ایجاد کند نمی‌تواند بزرگ باشد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي