برد ژنرال مقابل میثاقیان

برد ژنرال مقابل میثاقیان

 

امیر قلعه‌نوعی پس از چندین فصل دوری از تیم آبی‌پوش پایتخت ، باردیگر به تیم محبوب خود بازگشته است تا سومین قهرمانی خود با استقلال در لیگ برتر را جشن بگیرد. شاگردان قلعه‌نوعی در اولین دیدار خود در لیگ دوازدهم در ورزشگاه آزادی و در برابر تیم تازه صعودکرده‌ی آلومینیوم هرمزگان قرار گرفته‌اند و قصد خواهند داشت از همین ابتدا در کورس رقابت با سرخ‌پوشان موفق باشند. در مقابل آلمینیوم هرمزگان قصد خواهد داشت تا برابر استقلال شگفتی‌ساز شود تا قصه‌ی تکراری تیم‌هایی همچون شیرین‌فراز کرمانشاه ، شهرداری تبریز ، مس سرچشمه و … در مورد این تیم تکرار نشود و این تیم دیگر زنگ تفریحی برای تیم‌های لیگ برتری نباشد.
اولین اتفاق حساس بازی موقعیت تک به تک سایاوش اکبرپور با لوئیس فرناندو در دقیقه ی 35 بود که واکنش خوب فرناندو علاوه بر این که موقعیت از استقلال و اکبرپور گرفته شد ، خطای اکبرپور نیز اعلام شد.
جدی ترین موقعیت بازی در دقیقه ی 41 رقم خورد ، جایی که میلاد میداوودی با یک شوت تماشایی از پشت محوطه ی جریمه توپ را به تیرک دروازه فرناندو شلیک کرد.
تیم استقلال در شرایطی که از شرایط میزبانی نیز سود می برد و ستاره های بسیاری را در ترکیب خود داشت ، در یک بازی آرام و تقریبا کم حادثه نیمه اول را به پایان برد و فقط توانست در دقایق پایانی کمی برتری نسبی بر حریف هرمزگانی خود پیدا کند. در مقابل بی انصافی است که اگر به بازی پایاپای شاگردان میثاقیان اشاره ای نکنیم ، بازیکنانی که حداقل در خلق موقعیت های درجه ی سه این دیدار با استقلال تقریبا برابر بودند.
فابیو جانواریو ، هافبک خلاق تیم استقلال با آمدن به بازی شرایط را به نفع استقلال تغییر داد و در نهایت در دقیقه 56 بود که روی یک همکاری بسیار زیبا با اکبرپور ، میداوودی  ، این تعویض طلایی توانست گل برتری استقلال را به ثمر برساند.
پس از یک و دوی زیبای جانواریو و میدواوودی ، فابیو توانست از پشت محوطه ی جریمه دروازه لوئیس فرناندو را بگشاید.
بازی در نیمه دوم با برتری نسبی استقلال همراه بود ، گرچه در بیشتر دقایق بازی شاهد درگیری بازیکنان در میانه ی میدان بودیم. آبی پوشان با حضور جانواریو و توزی بازی متفاوتی را نسبت به نیمه اول به نمایش گذاشتند و توانستند موقعیت های اندکی را نیز خلق کنند.
مالکیت 69 درصدی تیم استقلال سبب شد تا آلومینیوم هرمزگان در نیمه دوم حتی موقعیت درجه سه نیز بر روی دروازه آبی پوشان خلق نکند.
اتفاق ویژه : 
1) محروم بودن امیر قلعه‌نوعی و اکبر میثاقیان بی‌شک از خلق حاشیه‌های بسیاری در کنار زمین جلوگیری خواهد کرد و البته کمی از گرمای بازی خواهد کاست. ژنرال در کنار بوستان و بهروان در شرایطی آرام بازی را از جایگاه ویژه دنبال می کند.
2) آبی‌پوشان در یک اتفاق کم‌سابقه و شاید بی‌سابقه بدون آن‌که نام و نشانی از اسپانسر بر روی پیراهن‌های خود داشته باشند ، گام به این دیدار خواهند گذاشت. استقلال این روزها با مشکل جذب اسپانسر دست به گریبان است ، در صورتی‌که پیش از این باشگاه استقلال مانور بسیاری بر روی جذب اسپانسر 9 میلیاردی داده بود !
3) امروز هواداران استقلال با خرید بلیط‌های الکترونیکی مجوز حضور در ورزشگاه آزادی را یافتند.
4) مهدی رحمتی کاپیتان استقلال در ساعت 21 مرام‌نامه لیگ برتر را برای تماشاگران قرائت کرد و تماشاگران نیز با وجود این‌که او را به طور واضح نمی‌دیدند با شعار “رحمتی حجازی” تشویقش کردند.
5) جانواریو، توزی و مجتبی جباری بزرگانی هستند که بازی را از روی نیمکت آغاز خواهند کرد.
حاشیه ها :
1) درگیری بین حنیف عمران زاده و بهنام داداش وند باعث ایجاد جنجالی جالب توجه شد که با دخالت داور ختم به خیر شد. اما جالب آن بود که با وجود آن که این عمران زاده بود که با هل دادن داداش وند درگیری را آغاز کرده بود ، اما از سوی هواداران استقلال به شدت تشویق شد.
2) مسئولان صدا و سیما در یک اقدامی زیرکانه در حین تصویربرداری از مسابقه دست به مقابله با فدراسیون فوتبال زدند. در این دیدار تصویربرداری بازی از بالا صورت گرفت و سبب شد تا تبلیغات کنار زمین مشخص نباشند. این کار به نوعی اخطاری جدی برای مسئولان فوتبال بود تا هرچه زودتر به توافق با مسئولان صدا و سیما برای پخش مسابقات لیگ برتر برسند.
برترین بازیکن زمین :
بدون تردید بهترین بازیکن زمین کسی نبود جز فابیو جانواریو. این ستاره ی برزیلی با حضور در ترکیب تیم استقلال زمینه ساز تحول و البته برتری در تیم استقلال بود.

 

گردآوری: گروه ورزش گهر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه