برداشتن سانسور کارتون ها

برداشتن سانسور کارتون ها

برداشتن سانسور کارتون ها

آیتم «صرفا جهت اطلاع» با اشاره به پخش بدون سانسور کارتون «رابین‌هود» از شبکه اچ‌دی، به همکارانشان در صداوسیما پیشنهاد کرد نسخه اصلی «اوشین»، «سرندیپیتی» و «چوبین» را هم از اول پخش کنند، تا ببینیم اصل ماجرا چه بوده است!
 ابراز نگرانی ارشاد از تیراژ پایین کتاب به نسبت دوران ناصری، چالش آب یخ هنرمندان، دردل‌های دوباره متکی از سفر به سنگال و شیوه‌ای عجیب برای نجات یک خرس از محورهای «صرفا جهت اطلاع» این هفته بود.
در آیتم «صرفا جهت اطلاع» در قالب بخش خبری 20 و 30 روی آنتن رفت، به این نکته اشاره شد که این روزها تلویزیون نسخه HD «رابین هود» را پخش می‌کند که دیگر لازم نیست مثل قدیم همه چیز بر اساس حدس و گمان پیش برود. در نسخه جدید شما متوجه می‌شوید که ماریا (همان روباه داخل قصر واتینگهام ) به بچه خرگوش‌ها خبر از عشق به رابین هود از دوران کودکی می‌دهد و درختی را نشان می‌دهد که این دو عاشق، حرف اول اسمشان را در میان قبلی حک کرده‌اند! آخر فیلم هم برای اولین بار می‌توانیم مراسم ازدواج این دو را ببینیم.
در این بخش خبری همچنین به چالش آب یخ در هفته گذشته اشاره شد که عده‌ای از جمله هنرمندان را به خودش مشغول کرده بود.
«صرفا جهت اطلاع» سپس با نگاهی طنز به این جریان،‌ اینگونه عنوان کرد که این کار قدمت زیادی دارد. چون لورل و هاردی هم چنین کاری کرده بودند و سپس تصویری از این فیلم کمدی کلاسیک را به تصویر کشید.
مجری این آیتم خبری در ادامه بیان کرد، ای کاش از این موج‌ها و تبلیغات مثلا برای جواد گلپایگانی هم راه می‌افتاد. جواد گلپایگانی را هموطنان میانسال می‌شناسند. همان آقا تقی سریال آینه عبرت که 14 سال است برای 70 میلیون دیه در زندان است. یا چنین موج‌هایی برای بچه‌های شین‌آباد راه می‌افتاد که البته می‌گویند مشکلشان حل شده است.
منبع: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند