برجام تابلوی ایست مقابل افزایش قیمت طلا گذاشت

[ad_1]
مردم همیشه منتظرند با اتفاقهای سیاسی قیمت ها و اقتصاد در کشور از حالت رکود خارج شود و قیمت ها کاهش یابند

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه روند صعودی قیمت طلا از هفته گذشته آغاز شده است، گفت: با تصویب برجام در اواسط هفته قبل روند صعودی قیمت ارز متوقف شد و همین موضوع اثراتی بر قیمت طلاوسکه داشت.

محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: با تصویب برجام در مجلس روند صعودی ارز متوقف شده و همین موضوع باعث شد روند صعودی قیمت طلا و سکه نیز متوقف شود.

وی افزود: البته افزایش قیمت طلا و سکه دربازار داخلی به دلیل بالابودن قیمت جهانی طلا است، ولی تصویب برجام از افزایش زیاد آن جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه هفته گذشته قیمت جهانی طلا نسبت به اوایل هفته صعودی بود گفت: اوایل هفته گذشته قیمت جهانی طلا 1157 دلار بود که به 1170 دلار نیز افزایش یافت و به طور کلی حدود 10 دلار نوسان داشت که این افزایش مربوط به عدم تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره آمریکاست.

کشتی آرای در عین حال بیان کرد: منفی بودن بعضی شاخص‌ها در چین و کاهش ارزش سهام در بازار آسیا باعث شد که در هفته گذشته قیمت جهانی طلا روند صعودی داشته باشد و همین موضوع تاثیراتی را بر بازار داخلی داشت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر همچنین اظهار کرد: با ورود به ایام محرم میزان داد‌وستد‌ها در بازار کاهش می‌یابد که این موضوع به دلیل کاهش تقاضا در این ایام است و در 10 روز اول محرم ادامه همین روال را شاهد خواهیم بود.

به گفته وی، ماه محرم در تغییرات قیمتی طلا و سکه تاثیری ندارد.

[ad_2]

لینک منبع

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه