با لیزر چگونه پوست را لایه برداری میکنند؟

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 27 بهمن

متخصصین پوست سالهاست که از عمل لایه برداری پوست برای زیبایی استفاده میکنند . هدف از این عمل ، تحریک ترمیم بافت پوست و تولید کلاژن جدید است . لایه برداری را میتوان به روش های مختلف انجام داد مثل  استفاده از مواد شیمیایی ، روش های فیزیکی و یا به کمک لیزر .

 با لیزر چگونه پوست را لایه برداری میکنند؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

لایه برداری پوست با استفاده از دستگاه لیزر فرکشنال (Fractional Co2 Laser) روش جدیدی است که در ان به جای لایه برداری از تمام سطح پوست ، ستونهای میکروسکوپیک از بافت پوست تحت تابش اشعه ی لیزر قرار میگیرند. حسن این روش جدید ، ترمیم سریع پوست و عوارض کمتر است .  به دنبال ترمیم ، پوست سالم و شاداب و جوان جایگزینپوست کدر و تیره و اسیب دیده میشود .

در این مقاله به سوالات رایج در مورد انجام این عمل لیزر پاسخ میدهیم .

این نوع لیزر برای برطرف کردن چه مشکلاتی به کار میرود؟

موارد کاربرد این لیزر عبارتند از :

– برطرف کردن اسکار ناشی از آکنه و زخم های سطحی

– از بین بردن منافذ باز پوست و جوشهای زیر پوستی

– شفاف سازی پوست کدر

– برطرف کردن چروک های ریز و سطحی

– از بین بردن آسیب های ناشی از آفتاب

آیا انجام این عمل دردناک است ؟

قبل از انجام لیزر، پوست شما با استفاده از کرم های بیحسی موضعی ، بی حس می شود و شما در طول عمل ، احساس درد نخواهید داشت .

انجام این عمل چه مدت طول میکشد ؟

بر حسب اینکه چه سطحی از پوست لیزر میشود متفاوت است . برای انجام این کار به طور متوسط ١/۵ -١ ساعت وقت در نظر بگیرید . ( برای بیحس شدن پوست با استفاده از کرم های بیحسی موضعی حدود ۴۵-٣٠ دقیقه و برای لیزر پوست کل صورت حدود ٣٠-٢٠ دقیقه وقت لازم است )

بعد از عمل ، پوست به چه شکل در می اید ؟

بعد از عمل ، پوست شما قرمز و کمی متورم خواهد بود . در طی روزهای بعد از عمل ، تا حدود یک هفته ، قرمزی و تورم ، گاها اندکی ترشح ،  خشکی و پوسته ریزی خواهید داشت . ولی همه ی این علائم خفیف هستند و شما به راحتی میتوانید به فعالیت های روزمره ی خود بپردازید و نیازی به استراحت در منزل ندارید .

بعد از عمل چه مراقبت هایی لازم است ؟

بعد از عمل باید روزانه ٣-٢ بار ناحیه لیزر شده را با اب خنک بشویید و از کرم های ترمیم کننده که توسط پزشک متخصص پوست تجویز شده استفاده کنید . قبل از خارج شدن از خانه حتما ضد افتاب بزنید و هر دو ساعت یک بار ان را تمدید کنید . باید داروهای انتی بیوتیک خوراکی و ضد تبخال ( در صورت صلاحدید پزشک ) به موقع و سر ساعت مصرف شوند .

چند جلسه درمان لازم است ؟

بسته به مشکلی که دارید و صلاحدید پزشک متفاوت است . معمولا به طور متوسط سه جلسه درمان با فواصل ۴-٣ هفته یکبار انجام میشود .  به دنبال اولین جلسه درمان متوجه تغییرات مثبت واضح ، شادابی و بهبودی مشخص در ظاهر پوست خود خواهید شد .

آیا انجام این عمل عارضه دارد؟

در صورتیکه این عمل توسط پزشک متخصص پوست با تجربه  انجام شود ، و شما تمام توصیه ها و مراقبت ها را به درستی انجام دهید ، ریسک بسیار کمی دارد . گاها ممکن است قرمزی پوست کمی طول بکشد که با گذشت زمان و مصرف دارو رفع خواهد شد .
در صورتیکه مایل به انجام این عمل برای بهبود ظاهر پوست خود هستید ، حتما با یک پزشک متخصص پوست تماس بگیرید .

 

منبع: دکتر سلام

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي