بایرن مونیخ با حذف آرسنال صعود و اتلتیکو مادرید میلان را تحقیر و حذف کرد

تاريخ : 21 اسفند

در آغاز دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب دو دیدار همزمان برگزار شد و طی ان تیم های بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید با شکست حریفان خود در مجموع دو دیار رفت و برگشت به جمع ۸ تیم برتر صعود کردند.

تیم فوتبال بایرن مونیخ در حضور بیش از ۶۵ هزار تماشاگر ورزشگاه آلیانس آره نا مقابل میهمان خود آرسنال قرار گرفت و در پایان دو تیم به تساوی ۱-۱ رضایت دادند تا باواریایی ها با پیروزی در مجموع دو بازی رفت و برگشت به مرحله یک چهارم نهایی رقابتها صعود کنند

در این دیدار ابتدا میزبان با گل دقیقه ۵۴ باستین شواین اشتایگر از آرسنال پیش افتاد اما لوکاس پودولسکی مهاجم آلمانی آرسنال تنها ۳ دقیقه بعد نتیجه را به تساوی کشاند. پودولسکی اکنون در هر دو دیداری که مقابل بایرن در رقابتهای لیگ قهرمانان به میدان رفته گلزنی کرده است.

بایرن مونیخ با حذف آرسنال صعود و اتلتیکو مادرید میلان را تحقیر و حذف کرد, پورتال خبری فرهنگی گهر
لوکاس پودولسکی باز هم به تیم سابق خود گل زد اما تیمش حذف شد

در دقایق پایانی بازی آرین روین یک ضربه پنالتی برای بایرن گرفت که توماس مولر پشت توپ قرار گرفت اما توپ بپس از مهار لوکاس فابیانسکی سنگربان آرسنال به طرز عجیبی وارد دروازه نشد. بازی در نهایت با تساوی یک بر یک دو تیم به پایان رسید و بایرن مونیخ به لطف پیروزی ۲ بر صفری که در دیدار رفت در ورزشگاه امارات در لندن کسب کرده بود در مجموع با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

بایرن مونیخ با حذف آرسنال صعود و اتلتیکو مادرید میلان را تحقیر و حذف کرد, پورتال خبری فرهنگی گهر
شوان اشتایگر زننده تک گل بایرن مونیخ برابر آرسنال

این چهارمین فصل پیاپی است که آرسنال در این مرحله از رقابتها از دور مسابقات کنار می رود. آنها فصل گذشته در همین مرحله مقابل بایرن مونیخ مغلوب و حذف شده بودند. در فصل های ۱۱-۲۰۱۰ و ۱۲-۲۰۱۱ نیز شاگردان آرسن ونگر به ترتیب مقابل تیم های بارسلونا و میلان در این مرحله مغلوب و حذف شده بودند.

تحقیر میلان در ویسنته کالدرون
به گزارش مشرق، در دیگر دیدار مهم تیم فوتبال اتلتیکو مادرید با اندوخته پیروزی ۱-۰ در سن سیرو از آث میلان و شاگردان کلارنس سیدورف پذیرایی کرد و در پایان موفق شدبا نتیجه قاطع ۴-۱ حریف پر افتخار خود را حذف کند و به یک چهارم نهایی صعود کند

شاگردان دیگو سیمئونه در حضور بیش از ۴۵ هزار تماشاگر ورزشگاه ویسنته کالدرون مقابل میلان جشنواره گل به راه انداختند و با برتری ۴۵-۱ در مجموع دو دیدار رفت و برگشت و برای نخستین بار در طول ۱۷ سال گذشته به مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند.

بایرن مونیخ با حذف آرسنال صعود و اتلتیکو مادرید میلان را تحقیر و حذف کرد, پورتال خبری فرهنگی گهر
تک گل کاکا هم نتوانست مانع شکست سنگین میلان شود

در این دیدار دیه گو کاستا ستاره اتلتیکومادرید ۲ بار دروازه میلان را باز کرد و تعداد گل های خود در رقابتهای لیگ قهرمانان این فصل را به عدد ۷ رساند. دیه گو کاستا (۳، ۸۵)، آردا توران (۴۰)، رائول گارسیا (۷۱) برای اتلتیکومادرید و کاکا (۲۷) برای میلان در این بازی گل زدند.

نکاتی آماری در مورد این دیدار

* گل نخست دیه گو کاستا در این بازی بعد از گل یاری لیتمانن در سال ۱۹۹۴ دومین گل سریعی است که میلان تا به حال در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا دریافت کرده است.

* ماریو بالوتلی با ۷ بازی در مرحله حذفی رقابتهای لیگ قهرمانان هیچ گل و پاس گلی در کارنامه خود ندارد.

بایرن مونیخ با حذف آرسنال صعود و اتلتیکو مادرید میلان را تحقیر و حذف کرد, پورتال خبری فرهنگی گهر

* اتلتیکومادرید هر ۴ بازی خانگی خود در رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان را با پیروزی پشت سرگذاشته است. آنها در این ۴ بازی ۱۳ گل به ثمر رسانده اند و تنها ۲ گل دریافت کرده اند.

* اتلتیکومادرید در کنار رئال مادرید تنها تیمی است که در این فصل لیگ قهرمانان شکست ناپذیر بوده است.

* این تنها سومین بار است که تیم فوتبال اتلتیکومادرید به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا می کند. آنها در فصل ۹۷-۱۹۹۶ به مرحله یک چهارم نهایی و در فصل ۰۹-۲۰۰۸ به مرحله یک هشتم نهایی رقابتها صعود کرده بودند.

* میلان در ۵ فصل از ۶ فصل اخیر حضور خود در لیگ قهرمانان در مرحله یک هشتم نهایی از دور رقابتها حذف شده است.

به گزارش مشرق، دور برگشت رقابتهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب(چهارشنبه شب) با برگزاری دو دیدار دیگر پی گیری می شود:

* بارسلونا – منچسترسیتی (دیدار رفت: ۲-۰ به سود بارسلونا)
* پاریسن‌ژرمن – بایرلورکوزن (دیدار رفت: ۴-۰ به سود پاریسن‌ژرمن)

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي