باگ فیس بوک ؛ ارسال پست در پروفایل همه!

یک متخصص سیستم های اطلاعاتی ادعای کشف یک حفره در فیس بوک کرده است که از طریق آن می تواند روی یک پروفایل خصوصی پست بگذارد. وی پس ازاینکه این باگ را به فیس بوک گزارش کرد و فیس بوک آن را انکار کرد، یک پست در پروفایل مارک زاکربرگ، مدیر فیس بوک، گذاشت

باگ فیس بوک ؛ ارسال پست در پروفایل همه!

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ خلیل شریته، متخصص IT از فلسطین، ادعا کرده است که یک باگ در تنظیمات حریم خصوصی فیس بوک پیدا کرده است. هنگامی که او، این باگ را از طریق سرویس Whitehat به فیس بوک گزارش کرد، آنها وجود این حفره را انکار کردند!

فیس بوک از طریق سرویس Whitehat، هرگونه باگ که توسط متصصان کشف شود را به قیمت حداقل ۵۰۰ دلار می خرد.

خلیل برای اثبات وجود این حفره پستی در پروفایل سارا گودین نوشت. گودین جزو اولین افرادی بود که در فیس بوک، پروفایل خودش را ایجاد کرد. سپس با عکس برداری از آن و راسال برای تیم امنیتی فیس بوک، آنها را از وجود این حفره آگاه کرد. پاسخی که دریافت کرد ساده بود: ” عذر خواهی می کنم، این یک باگ نیست!”

امکان ارسال پست به کاربرانی که در لیست دوستانتان نیستند، بدان معنا بود که خلیل می تواند برای اثبات مدعای خود بر روی پروفایل مارک زاکربرگ هم پست بنویسد. بعد از انجام این کار، مدیر امنیت فیس بوک، اولا اوکلولا، با وی تماس گرفت. در ابتدا حساب کاربری خلیل مسدود شد ولی بعد از مدتی دوباره باز شد.

یکی از مدیران امنیتی فیس بوک می گوید اطلاعاتی که خلیل برای سیستم Whitehat ما ارسال کرده است، فاقد اطلاعات فنی لازم و کافی بوده است و ما به همین دلیل اقدامی نکردیم. با این وجود فیس بوک هیچ جایزه ای برای کشف این حفره به خلیل نداد زیرا روشی که خلیل برای این کار انتخاب کرده بود، مقررات T&C را نقض کرده بود!

با این حال امروز یکی از مسئولان فیس بوک اعلام کرد این مشکل برطرف شده است. وی اعلام کرد خلیل شریطه برای اثبات این کار باید بر روی یک حساب کاربری آزمایشی این حفره را آزمایش می کرد و نه بر روی یک حساب واقعی. وی همچنین گفت که بسیاری از کسانی که به آنها مشکلات امنیتی را گزارش می کنند، زبان انگلیسی را به طور کامل نمی دانند و این باعث برخی سوء تفاهمات می شود. شایان توجه است که برخی از قوانین حریم شخصی فیس بوک به درستی به زبان های دیگر ترجمه نشده اند و حتی با تغییر زبان فیس بوک نیز برخی از قوانین به زبان انگلیسی نمایش داده می شوند.

منبع:worldit.ir
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه