باهنر: لاریجانی محبوبترین فرد میان نمایندگان است که توان تعامل با تمامی نمایندگان را دارد

نایب رئیس مجلس ریاست همزمان مجلس و فراکسیون اصولگرایان در مجلس هشتم را به دلیل آن دانست که کس دیگری همچون لاریجانی از چنینباهنر: لاریجانی محبوبترین فرد میان نمایندگان است که توان تعامل با تمامی نمایندگان را دارد
قاطعیتی برخوردار نبود.
محمدرضا باهنر نماينده تهران در گفت​وگو با خبرآنلاين، با اعتقاد بر اينکه کليت ترکيب مجلس نهم شبيه مجلس هشتم است، اظهار داشت: البته تعداد نميندگان اصلاح​طلب کمي کمتر شده است. اما باز هم حدود 20-30 تن از نمايندگان دوره بعد مجلس را نيز تشکيل مي​دهند.
نايب رئيس فراکسيون اصولگرايان با بيان اينکه اين فراکسيون در مجلس نهم شاهد گرايش​هاي مختلفي خواهد بود، افزود: در مجلس هشتم نيز همين اتفاق افتاد. کما اينکه اعضاي کنوني جبهه پايداري، در مجلس هشتم، فراکسيون انقلاب اسلامي را تشکيل دادند و بايد ببينيم که در مجلس نهم با چه اسمي وارد عرصه مي​شوند.
به گفته وي، دو سه گرايش مجزا در فراکسيون اصولگرايان مجلس نهم شکل ​خواهد گرفت که در تعامل به يکديگر مي​توانند امور قوه مقننه را به پيش ببرند. اين فراکسيون​ها مي توانند با همکاري يکديگر فعاليت کنند و هرجا اختلاف نظر سياسي و اختلاف سليقه داشتند، به راي عمومي در صحن علني مجلس تمکين کنند.
باهنر که فراکسيون پيشرفت و عدالت را در مجلس هشتم تشکيل داده بود، بحث درباره احتمال ادامه فعاليت آن در مجلس نهم را زودهنگام خواند و افزود: پيش​بيني مي​شود که دو گرايش عمومي جبهه پايداري و جبهه متحد اصولگرايان در مجلس نهم فراکسيون​هاي مجزايي داشته باشند و خرده فراکسيون​هاي سياسي، کارشناسي يا تخصصي مجزايي هم ذيل آنها تشکيل شود.
نماينده تهران در پاسخ به سوالي، احتمال تشکيل فراکسيون رهپويان را منوط به نظر اعضاي اين جمعيت در مجلس آتي خواند و افزود: ممکن است آنها هم بخواهند فراکسيون مجزايي داشته باشند اما بايد از خودشان بپرسيد.
نايب رئيس فراکسيون اصولگرايان در پاسخ به سوالي که به احتمال رياست توامان مجلس با فراکسيون اکثريت در مجلس بعد، يا لغو اين موضوع اشاره داشت هم گفت: امکان تفاوت رياست فراکسيون با رياست مجلس وجود دارد. البته مجلس نماد خرد جمعي است و از بيرون از مجلس نمي​توان براي آن تصميم گرفت. از اين رو خود نمايندگان بايد تلاش کنند و به خرد جمعي متعهد باشند.
به گفته وي، رياست همزمان مجلس و فراکسيون اصولگرايان در مجلس هشتم، مزايايي داشت. چرا که لاريجاني محبوبترين فرد بين نمايندگان است که توانمندي لازم را هم براي ايجاد تعامل ميان تمامي نمايندگان داشت. در مجلس هشتم کس ديگري نبود که همچون وي نظرات جامع و قاطعي در مجلس داشته باشد.
باهنر در عين حال اين ايراد را نيز وارد دانست که تفکيک ميان شخصيت رياست مجلس با رياست فراکسيون چندان راحت نيست و ممکن است مانع استفاده کامل از ظرفيت​هاي فراکسيون شود.

 

گردآورنده : گروه خبر گهر

 

منبع : خبر آنلاین

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه