بالاخره ماست و اسفناج خوب است یا بد؟

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 26 اردیبهشت

بسیاری از افراد به ماست و اسفناج علاقه دارند، اما خوردن ماست و اسفناج مفید است یا مضر؟

بالاخره ماست و اسفناج خوب است یا بد؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

این ایده که حتما باید بعضی مواد غذایی را با هم بخوریم تا به هضم بهتر دستگاه گوارش کمک کنیم، در بسیاری از موارد کاملا اشتباه و بی‌معنی است.

این ایده که حتما باید بعضی مواد غذایی را با هم بخوریم تا به هضم بهتر دستگاه گوارش کمک کنیم، در بسیاری از موارد کاملا اشتباه و بی‌معنی است. در واقع، دانشمندان امروزه به این نتیجه رسیده‌اند که برخی ترکیب‌های غذایی برای بدن مفید هستند و بعضی از آن‌ها واقعا مضر.

یکی از این ترکیب‌های غذایی مضر، ترکیب کردن اسفناج و محصولات لبنی است. بسیاری از افراد واقعا این ترکیب را دوست دارند، اما نمی‌دانند که نباید این دو را هم با هم ترکیب کنند. کلسیم اسفناج به‌خودی‌خود تا حد خیلی کمی وارد بدن می‌شود و اگر آن را با ماست ترکیب کنید، جذب کلسیم ماست نیز کاهش پیدا می‌کند. در واقع، ترکیبات خاصی به‌نام اگزالات در اسفناج وجود دارند که با کلسیم ترکیب می‌شوند و از جذب کلسیم به بدن جلوگیری می‌کنند.

اگر رژیم غذایی گیاهی دارید یا اگر دوره یائسگی را می‌گذرانید یا اگر می‌خواهید کلسیم کافی به بدن‌تان برسانید، بهتر است از ترکیب کردن محصولات لبنی با مواد غذایی خاصی که اگزالات زیادی دارند، پرهیز کنید. لازم است بدانید که اسفناج، چغندر، تره فرنگی و جعفری حاوی اگزالات زیادی هستند. متخصصان توصیه می‌کنند که به‌جای ماست، شیر نارگیل را با اسفناج ترکیب کنید که درنهایت غذای بهتری را برای شما فراهم می‌کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي