بازيکنان تراکتور جام قهرماني را بالاي سر بردند

تاريخ : 25 بهمن

تيم تراکتورسازي تبريز براي نخستين بار در تاريخ اين باشگاه قهرمان جام حذفي فوتبال شد.

ديدار فينال جام حذفي از ساعت ۱۶:۱۰ امروز (جمعه) ۲۵ بهمن ماه با قضاوت يدالله جهانبازي در ورزشگاه امام علي(ع) کرمان آغاز شد و با برتري يک برصفر شاگردان توني اوليويرا، تراکتورسازي براي نخستين بار قهرمان اين مسابقات شد. سعيد دقيقي در دقيقه ۵۱ تک گل بازي را به ثمر رساند.

بازيکنان تراکتور جام قهرماني را بالاي سر بردند, پورتال خبری فرهنگی گهر

به نقل از تسنيم، در لحظات ابتدايي مس فشار روي دروازه تراکتورسازي را آغاز کرد که حاصل آن کارت زرد براي مهدي کياني، يک ضربه ايستگاهي و شوت ادينيو بود که از بالاي دروازه تراکتورسازي بيرون رفت. دقيقه ۱۵ ضربه سر ادينيو با اختلاف از کنار دروازه حامد لک عبور کرد. لحظاتي بعد خطاي شيث رضايي روي کريم انصاري‌فرد، ضربه ايستگاهي علي کريمي که به اوت رفت را به همراه داشت.

دقيقه ۲۳ هيجان انگيزترين اتفاق بازي رخ داد و شوت زاويه‌دار ادينيو با برخورد به نوک انگشتان حامد لک و تير دروازه به زمين بازگشت. در ادامه بازي افت محسوسي داشت و تا لحظات پاياني نيمه نخست موقعيت جدي روي دروازه ۲ تيم ايجاد نشد. تنها در دقايق پاياني شوت حسين‌خاني دروازه تراکتورسازي را تهديد کرد اما در نهايت اين نيمه بدون گل پايان يافت.

نيمه دوم با شوک تراکتورسازي آغاز شد. دقيقه ۵۱ حرکت انصاري فرد درون محوطه جريمه و جا ماندن ۲ مدافع مس، فرصت را براي سعيد دقيقي فراهم کرد تا گل برتري تيمش را وارد دروازه مس کند. بعد از اين ديدار حملات پردامنه اما کم دقت مس آغاز شد.

دقيقه ۶۸ شوت حسين خاني با اختلافي اندک از بالاي دروازه تراکتورسازي به بيرون رفت. لحظاتي بعد پيمپائو بازيکن برزيلي بجاي جواد کاظميان وارد زمين شد و سپس سعيد دقيقي کارت زرد گرفت. در تيم مس هم اسماعيل بيگي بجاي ابراهيمي راهي زمين شد.

بازي در حالي به دقيقه ۸۰ رسيد که ضربه سر ادينيو و شوت حسن زاده هم نتوانست دروازه تراکتورسازي را باز کند. در فاصله ۵ دقيقه مانده به پايان بازي سعيد دقيقي جاي خود را به فرشاد احمدزاده داد. دقيقي با گلزني مقابل فولاد خوزستان در ديدار نيمه نهايي و بازي فينال برابر مس نقش بزرگي در قهرماني تيمش داشت.

انصاري‌فرد دقيقه ۸۶ قدر اشتباه شيث رضايي را ندانست و توپ را از مقابل دروازه مس به بيرون زد. ضد حمله ترفند شاگردان اولويرا براي کاهش فشار حملات مس بود. در دقايق پاياني فرشيد طالبي جانشين علي کريمي شد.

در نهايت اين ديدار با برتري يک بر صفر شاگردان توني اوليويرا خاتمه يافت تا تراکتورسازي، اوليويرا و علي کريمي نخستين قهرماني حذفي در فوتبال ايران را جشن بگيرند.

 منبع: ورزش ۳

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي