بازدید خبرنگاران آمریکایی از لانه جاسوسی آمریکا در ایران

دسته بندي : سیاست,⭐ اخبار
تاريخ : 12 بهمن

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، صدای آمریکا(voa) به نقل از خبرگزاری های داخلی، خبر بازدید خبرنگاران آمریکایی از لانه جاسوسی آمریکا در ایران را پوشش داد و نوشت:

بازدید خبرنگاران آمریکایی از لانه جاسوسی آمریکا در ایران, پورتال خبری فرهنگی گهر

 
خبرگزاری های ایرانی از بازدید جمعی از خبرنگاران و عکاسان آمریکایی از سفارت سابق ایالات متحده در ایران خبر داده اند.

 

 

به نوشته خبرگزاری فارس، جمعی از خبرنگاران شبکه خبری سی ان ان، روز دوشنبه (هفتم بهمن) از سفارت سابق آمریکا بازدید کردند. خبرگزاری فارس نوشت در این بازدید که جمعی از خبرنگاران ایرانی نیز شرکت داشتند، از بخش ویژه جاسوسی سی آی ای در آنجا بازدید شد.

 

 

خبرگزاری ایرنا ضمن اعلام این خبر، به نقل از جیم شوتو، خبرنگار سی ان ان که در جمع فوق حضور داشت می نویسد که هدفش از سفر به ایران تهیه گزارش از تاثیر تحریم ها بر زندگی مردم است. او گفت برای مشاهده آثار تحریم بر حوزه دارویی، به چند بیمارستان تهران مراجعه کرده است.

 

 

جیم شوتو در چند روز گذشته عکس هایی را از نقاط مختلف تهران روی توییتر خود منتشر کرده است. از جمله تصاویری از دیوارهای خارجی سفارت سابق آمریکا در تهران، بخش شیمی درمانی بیمارستانی در تهران و بیماران مبتلا به سرطان، و همچنین عکس هایی از رستوران های شمال شهر تهران را همخوان کرده است.

 

 

آقای شوتو به خبرگزاری ایرنا گفته است که قصد دارد با چندین مقام دولتی ایران از جمله محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت و گو کند.

 

 

سفارت سابق آمریکا در تهران در تقاطع خیابان طالقانی و مفتح (تخت جمشید و روزولت سابق) قرار دارد. بعد از انقلاب ۱۳۵۷ و اشغال سفارت آمریکا در تهران، این سفارتخانه تعطیل شد و امروزه تمامی بنا و تاسیسات آن در دست نیروهای بسیج و سپاه پاسداران است.

 

بازدید خبرنگاران آمریکایی از لانه جاسوسی آمریکا در ایران, پورتال خبری فرهنگی گهر

سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ به اشغال دانشجویان پیرو خط امام در آمد و ۶۶ دیپلمات آمریکایی توسط دانشجویان برای ۴۴۴ روز به گروگان گرفته شدند. از آن پس سفارت آمریکا با عنوان «لانه جاسوسی» در مجامع رسمی ایران یاد شد.

 

در حال حاضر سفارت سوییس در تهران مسئولیت حفاظت از منافع آمریکا در ایران را برعهده دارد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي