این غذاها هوش شما را کم می کند

تاريخ : 15 مرداد

برخی از مواد غذایی هستند که می توانند در افزایش بهره هوشی ما موثر باشند اما در مقابل غذاهایی هستند که در صورت استفاده بیش از حد امکان دارد بر روی قدرت ذهن تاثیر منفی داشته باشد در این مقاله به نمونه هایی از این خوراکی ها آشنا می شویم …

 گوشت قرمز و کره

این غذاها هوش شما را کم می کند, پورتال خبری فرهنگی گهر

یک رژیم غذایی متشکل از چربی های اشباع شده ی مضر، ممکن است بازدهی مغز را کاهش دهند. تحقیقات جدید دانشگاه هاروارد که در سالنامه Neurology منتشر شده است نشان می دهد، محققان عادات غذایی شش هزار زن و تاثیر این غذاها بر مغز آنها را حدود چهار سال بررسی کرده اند و دریافتند، زنانی که میزان بیشتری چربی اشباع شده دریافت کرده اند نمره کمتری در آزمون عملکرد مغز و حافظه به دست آورده اند. از طرفی دیگر، زنانی که چربی هایی از روغن زیتون و آوکادو دریافت کرده اند، نمره بیشتری را از آن خود کردند.

شکر

این غذاها هوش شما را کم می کند, پورتال خبری فرهنگی گهر

وقتی پای سلامت در میان باشد، شکر آن قدر ها هم به مزاج شیرین نخواهد آمد. تحقیقات جدید نشان داده که شکر می تواند عاملی برای بروز عوارض در مغز یا کمرتان باشد. محققان دانشگاه UCLA در یک مطالعه جدید بر روی حیوانات، دو گروه موش را مورد آزمایش قرار دادند و دریافتند که موشهای گروه اول که با شربت ذرت با فروکتوز بالا تغذیه شده اند، برای پیدا کردن راه خود در پیچ و خم ها زمان بیشتری را نیاز داشته اند. همچنین نشانه هایی از کاهش سرعت یادگیری و فراموشی نیز در آن ها دیده شده است. این در حالیست که در موش های گروه دوم که با شربت ذرت با فروکتوز بالا را به همراه اسید های چرب امگا۳ تغذیه شده بودند، نشانه های تقویت مغز و افزایش سرعت یادگیری مشاهده شد.
محققان بر این عقیده اند که رژیم غذایی که فقط شامل فروکتوز باشد باعث کاهش فعالیت مغز می شود؛ به نظر می رسد مصرف شکر، توانایی انسولین را در کمک به مغز در تسریع فرآیند های فکری و احساسی تحت تاثیر قرار می دهد. اسیدهای چرب امگا۳، مغز را در برابر تاثیرات مضر فروکتوز محافظت می کنند.

چیپس، پیتزا و دیگر تنقلات

این غذاها هوش شما را کم می کند, پورتال خبری فرهنگی گهر

آیا تنقلات بر مغز کودکان تاثیر خواهند گذاشت؟ مطالعه ۲۰۱۱ بریتانیا بر روی حدود چهار هزار کودک نشان داد، ضریب هوشی کودکانی که در سه سالگی از ابتدا به خوردن غذاهای فرآوری شده و سریع روی آورده اند، در یک بازه زمانی پنج ساله -در مقایسه با دیگر کودکان که غذای سالم دریافت کرده اند- دچار افت شده است. طبق گزارش Time.com، این مقایسه از لحاظ موضوعات مختلف دیگر مانند وضعیت اقتصادی، اجتماعی و آموزش والدین نیز بررسی شده است.
این رژیم های غذایی نامناسب بیشتر بر روی توانایی کلامی کودکان تاثیر می گذارد. نتایج به دست آمده از این مطالعه نشان می دهد انتخاب رژیم غذایی مناسب در سال های اولیه زندگی باعث رشد بهتر مغز فرد می گردد.

رژیم غذایی کم کربن

این غذاها هوش شما را کم می کند, پورتال خبری فرهنگی گهر

فرار از کربوهیدرات، -علاوه بر کم شدن انرژی و بد شدن خلق و خو- باعث کم شدن قوه ادراک شخص می گردد. تحقیق کوچکی در دانشگاه Tufts بر روی ۱۹ زن با سنین ۲۲ تا ۵۵ انجام شد و نشان داد کسانی که کربوهیدرات را از برنامه غذایی خود حذف کرده بودند، تدریجاً در مهارت های شناختی خود با مشکل روبرو شده اند. به خصوص در تست های مربوط به حافظه. اما گروه دیگر که رژیم غذایی کم کالری، شامل کربوهیدرات را دنبال کردند، مشکل خاصی نداشته اند.

منبع: آلامتو

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي