اینبار آلمان مقابل والیبال ایران زانو زد

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 21 تیر

تیم ملی والیبال ایران با پیراهن‌های یک‌دست سفید مقابل سرخ‌پوشان آلمان در حالی در هفته پایانی مرحله مقدماتی لیگ جهانی والیبال به میدان رفتند که سفید پوشان ایران در پایان ست‌های اول، دوم و سوم توانستند با نتایج ۲۵ بر ۱۹ ؛ ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۰ قدرت خود را به آلمان‌ها دیکته کنند و لوکوموتیو ژرمن‌ها را در خاک ایران متوقف کنند.

 

آلمانی‌ها با ترکیب فورم، کالیبردا، کولین، اسکاپس، کامپا و استوارد و با هدایت “ویتال هلن” بلژیکی مقابل ایران به میدان آمدند. در مقابل محمد موسوی، سعید معروف، علی مباشری، رحمان داودی، امیر غفور و فرهاد ظریف ترکیب تیم ملی والیبال ایران را در آغاز این دیدار شکل می‌دادند.

 

از حدود یک ساعت قبل از مسابقه تمام ظرفیت سالن ۱۲ هزار نفری آزادی پر شد. در برخی از سکوها حتی جای سوزن انداختن هم نبود. هواداران تیم ملی والیبال ایران با فریاد‌های بلند خود یکصدا تیم ملی را تشویق می‌کردند. موج حضور هواداران ایرانی به قدری بود که آلمان‌ها حدود ۵ دقیقه پس از ورود به سالن با بهت به تماشاگران نگاه می‌کردند و بعد از دقایقی که به تدریج یخ‌شان باز شد گرم کردن را شروع کردند.

 

با وجود اینکه تمام سکوها پر شده بود شمار زیادی از علاقه‌مندان به تماشای مسابقه پشت درب ورودی منتظر مانده بودند تا نیروهای یگان ویژه اجازه ورود به آنها را بدهند ولی این طور نشد. متاسفانه برخی از سربازهای یگان ویژه توجیه نشده بودند و حتی با خبرنگارها هم برخورد مناسبی نداشتند و اصرار می‌کردند که باید آنها را بازرسی بدنی کنند و کیف و لوازم شخصی‌ آنها را بازبینی کنند.

 

اگر چه در آغاز این مسابقه تهویه سالن دچار مشکل شد و دسترسی به اینترنت برای خبرنگاران همم قدری با مشکل روبرو شد اما بلافاصله با اقدام سریع مسئولان این مشکلات تا حدی برطرف شد.

 

محمدرضارحیمی معاون اول رییس جمهور و محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان از نزدیک شاهد عملکرد ملی‌ پوشان والیبال بودند. رییس فدراسیون والیبال آلمان به همراه تعدادی از روسای فدراسیون‌های ورزشی ایران در کنار محمدرضا داورزنی نظاره‌گر این دیدار بودند.

*ست نخست: ۲۵ بر ۱۹ ایران

 

آلمانی‌ها می‌دانستند که اگر کار را شُل بگیرند دیگر در جو سالن آزادی محال است بتوانند به بازی برگردند به همین خاطر خیلی محکم کار را شروع کردند و در چهار پنج امتیاز نخست پایاپای با ایران پیشش رفتند. با این حال بازی خوب محمد موسوی و آبشارهای ویرانگر او روند بازی را به سود ایران پیش می‌برد. امیرغفور واقعا سرویس‌های تماشایی و بی نقصی را به زمین حریف می‌فرستاد چنانکه دریافت کننده های اسم و رسم دار آلمان هم نمی توانستند سرویس هایش را مهار کنند. ایران خیلی زود اختلاف امتیاز های خود را به عدد چهار رساند. سد دفاع مستحکم معروف و موسوی غفور شکستنی نبود.

 

در مقابل اما بازی خوب “کالیبردا” تنها بارقه امید آلمانی ها برای ادامه کار به نظر می رسید. ملی پوشان والیبال ایران کاملا بر جریان بازی مسلط بودند. آن ها بارها در ست نخست سرویس های تماشایی زدند که قلب زمین آلمان ها را ویران می کرد. ایران وقت استراحت فنی دوم را با اختلاف امتیاز به سود خود تمام کرد. دریافت های عالی علی مباشری بازیکن ایران امان اسپکرهای حریف را ربوده بود. عادل غلامی حالا به عنوان یک سرعتی زن تمام عیار نقش موثری در کارهای ترکیبی داشت و به تنهایی مهاجمان بلند آلمانی را دفاع می کرد. ایران تیم برتر این میدان بود و توانست در پایان ست اول این برتری را با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به حریف دیکته کند.

*ست دوم: ۲۵ بر۱۸ ایران

 

تیم ملی والیبال ایران ست دوم مسابقه را هم مقتدارنه آغاز کرد. شاگردان خولیو ولاسکو خیلی زود چهار امتیاز از حریف پیش افتادند. لوکوموتیو امتیازآوری تیم ملی ایران همچنان در حرکت بود. دریافت‌های عالی و بازی سازی های دیدنی سعید معروف اختلاف امتیاز را با حریف به عدد شش رساند.

 

این نسل طلایی والیبال ایران کاملا آلمان ‌ها را مقهور توانایی های خود کرده بود. هواداران سر از پا نمی شناختند. همه جا پرچم سه رنگ ایران در اهتزاز بود. رحمان داودی همچنان یکی از موثرترین بازیکنان ایران بود.او خوب دریافت می‌کرد, عالی سرویس می زد و آبشارهای تماشایی داشت. هیچ یک از بازیکنان آلمان حرفی برای گفتن نداشتند. دیگر هیچ کس امیدی به پیروزی آلمان‌ها نداشت. سعید معروف یک‌تنه دفاع روی تور حریف را جا می‌گذاشت و موسوی مقتدرانه از عنوان خود به عنوان بهترین دفاع روی تور لیگ جهانی دفاع می‌کرد. ولاسکو حتی نیازی به تعویض نمی‌دید. جشنی دیگر در راه بود.

 

محمودی و مهدوی که اواخر ست دوم به میدان آمده بودند نقش زیادی در پیروزی ۲۵ بر ۱۸ ایران در این ست داشتند.

*ست سوم: ۲۵ بر ۲۰ایران

 

ژرمن‌ها در ست سوم چیزی برای از دست دادن نداشتند. آن ها با تمام توان آمده بودند تا به باخت ۳بر صفر برابر ایران تن ندهند. اما دیگر چیزی نمی‌توانست مانع ملی پوشان مقتدر والیبال ایران شود. عادل غلامی در این دیدار یک ستاره بود. علی مباشری حالا دیگر ششمین برد خود را از مجموع هفت بازی ملی جشن می‌گرفت.

 

سعید معروف بهترین پاسور آسیا یک تنه ساختار دفاعی حریف را بهم می‌ریخت. خولیو ولاسکو بارضایت کار شاگردانش را زیر نظر داشت. ایران مثل دو ست قبل چهار امتیاز پیش افتاده بود و با حاشیه امنیت کار را دنبال می‌کرد. امیرغفور با هوشمندی بالای خود گاهی با دست دفاع کار می کرد و گاهی هم اسپک های طلایی خود را به قلب زمین آلمان می کوبید. بازیکنان ایران از همه جای زمین توپ را جمع می کردند و اجازه نمی دادند حریف مفت امتیاز بگیرد. تجلی غرور ملی در سالن طنین انداز شد. سید محمد موسوی همچون کوهی استوار مقابل مهاجمان حریف می ایستاد. بلندبالاهای ایران پنجمین پیروزی خود را در لیگ جهانی جشن گرفتند. این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران به پایان رسید.

 

این گزارش در پایان هر ست کامل شده است.

 

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي