ایران آسان‌ترین حریف نیجریه

تیم ملی فوتبال ایران در گروه F جام جهانی 2014 برزیل با تیم‌های نیجریه و آرژانتین و بوسنی‌و هرزگوین همگروه شده است و در اولین دیدار خود در این مسابقات در شهر کوریتیبا باید با نیجریه قهرمان قاره آفریقا دیدار کند.

ایران آسان‌ترین حریف نیجریه
پایگاه اینترنتی supersport نیجریه در گزارشی گروه‌های هشت گانه جام جهانی 2014 را مورد بررسی قرار داده است و درباره گروه ایران نوشته است: روی کاغذ با بررسی تیم‌های حاضر در این گروه، نیجریه نمی‌توانست در گروهی آسان‌تر قرار گیرد. آرژانتین از طرفی نه تنها اصلی‌ترین مدعی صعود از این گروه، که یکی از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی جام جهانی محسوب می‌شود. دیدار آرژانتین و نیجریه در جام جهانی اغلب به یکی دیداری تکراری تبدیل شده است،که در بیشتر این بازی‌ها آرژانتین برنده این جدال تکراری بوده است. با این وجود “آلبی سلسته” نباید نیجریه را دست کم بگیرد. آنها یکبار در المپیک 1996 آتلانتا طعم شکست را برابر این تیم آفریقایی چشیده‌اند.

نیجریه در جام‌های جهانی هیچگاه سابقه بازی با تیم‌های بوسنی و هرزگوین و ایران را نداشته است، و هر دو تیم به نوعی ناشناخته هستند. با این وجود به نظر می‌رسد بوسنی رقیب‌سخت‌تری برای نیجریه در جام جهانی 2014 باشند . آنها سابقاً تیم ملی یوگوسلاوی بودند و از بازیکنان فیزیکی و قدرتی در تیمشان سود می‌بردند. بازی با بوسنی در جام جهانی می‌تواند شباهت زیادی به بازی با دانمارک در جام جهانی 98 باشد، جایی که تیم اروپایی با نظم خاص خود موفق شد شکست بدی را به عقاب‌ها (لقب تیم ملی نیجریه) تحمیل کند.

ایران از سوی دیگر تجریه کمی برای مقابله با نیجریه در جام جهانی دارند و به نظر آسان‌ترین بازی نیجریه در جام جهانی برابر ایران باشد. البته نباید آنها را دست کم گرفت ولی ایران شانس زیادی برای صعود از گروه خود در جام جهانی ندارد. با این وجود ایران یکی از تیم‌هایی است که فشار زیادی را روی خود نمی‌بیند و این می تواند نکته مثبتی برای آنها در جام جهانی باشد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه