ایتالیا به سختی 2 امتیاز از بازی با ایران گرفت

دومين ديدار تيم‌هاي واليبال ايران و ايتاليا از هفته پنجم رقابت‌هاي ليگ جهاني واليبال از ساعت21:30 به وقت تهران در سالن مملو از تماشاگر پالاسراديميگني شهر ساساري در حالي که بازي نخست با نتيجه 3 بر يک به سود ايران خاتمه پيدا کرده بود، برگزار شد که در پايان شاگردان خوليو ولاسکو با نتيجه 3 بر 2 (25 – 22، 25 – 20، 20 – 25، 18 – 25 و 15 – 13) به حريف قدرتمند خود واگذار کرد.

ایتالیا به سختی 2 امتیاز از بازی با ایران گرفت

* گيم اول؛ 25 بر 22 به سود ايتاليا

تيم ايران در اين بازي، مسابقه را با ترکيب سعيد معروف، محمد موسوي، آرمين تشکري، امير غفور، رحمان داوودي، عليرضا مباشري و فرهاد ظريف آغاز کرد. ايتاليا نيز با ترکيب کريستين ساواني، دراگان تراويکا، سالواتوره روسيني، امانوئل بيرارلي، ايوان زايتسف، توماس برتا و سيمونه پارودي کار را شروع کرد.

زايتسف، پشت خط‌ زن مطرح و خطرناک لاجوردي‌پوشان هم در اين مسابقه از ابتدا حضور داشت تا بلکه ايتاليايي‌ها بتوانند انتقام بازي نخست را بگيرند. ايتاليايي‌ها در برنامه‌هاي خود سرويس‌ها را به دست رحمان داودي مي‌زدند تا در حمله وي را از کار بيندازند. شاگردان براتو تا امتياز 8 سه بار سرويس را از دست دادند و در مقابل شاگردان ولاسکو به خوبي از سرويس‌ها استفاده کردند.

اعتراض به تصميمات داوري در هر دو تيم از همان ابتداي کار شروع شد، اما به هر حال ايتاليايي‌ها توانستند نتيجه بازي را 8 بر 7 کنند و تيم ها به وقت استراحت فني اول بروند.

پاس‌هاي خوب سعيد معروف و استفاده از حرت پايپ موجب شده بود تا دفاع هاي بلند قامت ايتاليا جا بمانند و مهاجمان ايران کار سختي براي امتيازگيري نداشته باشند. در ادامه بازي دفاع خوب پرودي موجب شد تا ايتاليا 2 امتياز از ايران پيش بيفتد و پس از آن هم شاگردان براتو امتيازي کسب کردند و نتيحه بازي 14 بر 11 به سود سفيدپوشان ايتاليا شد؛ اعتراض به داوري در هر امتياز از نکات عجيب اين مسابقه بود. ايتاليايي‌ها با لطف داور مسابقه توانستند امتيازهاي خود را به 16 برسانند و تيم‌ها را وقت استراحت فني دوم ببرند.

در امتياز 17 بر 14 به سود ايتاليا بود که عادل غلامي جايگزين آرمين تشکري جوان شد؛ سرويس‌هاي خوب ايران تراويکا، پاسور ايتاليا را مجبور مي‌کرد که از پاس‌هاي بلند استفاده کند و کار براي مدافعان ايران راحت‌تر شود. از زماني که غلامي وارد ميدان شد شرايط تغيير کرد و ايران توانست نتيجه بازي 19 بر 18 به سود ايران شد. زماني که بازي 21 بر 19 به سود ايتاليا شد ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد.

ساواني براي دومين بار سرويس را به دست داودي زد تا نتيجه بازي 22 بر 19 شود. دفاع خوب مباشري و موسوي و پس از آن سرويس جهشي موجي عادل غلامي نتيجه بازي را 22 بر 22 کرد تا بازهم هر دو تيم تحت فشار قرار بگيرند و در همين زمان بود که براتو درخواست وقت استراحت کرد، چراکه اصلا دوست ندارد تيمش اين گيم را واگذار کند. پس از اين وقت استراحت ايتاليايي‌ها بودند که بهتر بازي کردند و موفق شدند 25 بر 22 به سود خود رقم بزنند.

 * گيم دوم؛ 25 بر 20 به سود ايتاليا

گيم با سرويس زايتسف آغاز شد، اما به هر حال امتياز نخست را ايران کسب کرد. تيم ايران در اين گيم شرايط بهتري داشت و پا به پاي ايتاليايي‌ها پيش رفت، اما شاگردان ولاسکو بودند که توانستند نتيجه را 8 بر 6 کنند و تيم‌ها را به وقت استراحت فني اول بفرستند. در امتياز 10 بر 7 بود که ولاسکو، حمزه زريني را وارد ميدان کرد تا جايگزين عليرضا مباشري شود.

سفيدپوشان ايتاليا در اين مسابقه با زيرکي توپ‌ها را به دست دفاع مي‌زدند، اما در مقابل هم زريني از زماني که وارد مسابقه شد توانست ضريب اطمينان در دريافت و حمله را افزايش دهد. سرويس‌هاي خوب پرودي نتيجه بازي را 12 بر 12 کرد؛ امتيازهايي که به صورت مستقيم از سرويس به دست آمد.

آرش کمالوندي که يک سال و نيم از ميدان واليبال دور بود در اين مواقع حساس وارد ميدان شد تا بجاي رحمان داودي بازي کند؛ به نظر مي‌رسيد که شاگردان ولاسکو پس از عقب افتادن از حريف نااميد شده بودند. سرويس‌هاي خوب موسوي که به نظر مي‌رسيد کمي عصبي هم شده است موجب شد تا دريافت ايتاليا را مشکل روبرو شود و نتيجه بازي 16 بر 15 به سود شاگردان ولاسکو شد. بازهم در لحظات حساس پاياني اين سفيدپوشان ايتاليا بودند که از تجربه خود استفاده کردند و نتيجه را 19 بر 17 کردند تا ولاسکو درخواست وقت استراحت فني کند. امتيازهاي مستقيمي که سفيدپوشان ايتاليا از زدن سرويس مي‌گرفتند کار را براي ايران سخت مي‌کرد. در لحظات حساس و در امتيازهاي پايان تراويکا توانست 2 ايتاليا را 23 بر 19 پيش بيندازد و تيم ايران را از نظر روحي در شرايط سختي قرار دهد؛ اين گيم با از دست دادن سرويس توسط شهرام محمودي با نتيجه 25 بر 20 به سود شاگردان براتو خاتمه پيدا کرد.

* گيم سوم، 25 بر 20 به سود ايران

تيم ايران بازهم گيم سوم را بهتر از حريف آغاز کرد و توانست با بازي خوب محمودي نتيجه بازي را 3 بر يک کند. سرويس هاي خوب شهرام محمودي در اين گيم و همچنين موسوي موجب شد تا تيم ايران به نتيجه 8 بر 7 برسد و تيم ها به وقت استراحت فني اول بروند. ايتاليايي‌ها در اين گيم تصميم داشتند کار را تمام کنند و اجازه خودنمايي به ايران را ندهند. سرويس‌هاي بي‌نقص محمد موسوي و رسيدن بازي به نتيجه 10 بر 7، براتو درخواست وقت استراحت کرد. سرويس خوب مباشري نتيجه بازي را 14 بر 10 کرد، اما بلافاصله زايتسف از منطقه دو توانست نتيجه بازي 14 بر 11 کند. ايراني‌ها توانستند اختلاف خوبي با حريف ايجاد کنند و نتيجه بازي 16 بر 11 به سود شاگردان ولاسکو شد و تيم‌ها به وقت استراحت فني دوم رفتند. زايتسف که به نظر مي‌رسيد به خوبي توسط کادر فني ايران آناليز شده بود پس از، از دست دادن چند توپ تعويض شد و وتوري جايگزين وي شد. ساواني، بازيکن شماره 11 ايتاليا اختلاف را کم کرد و ولاسکو مجبور شد تا درخواست وقت استراحت کند. زماني که بازي 22 بر 18 به سود ايران شد بازهم براتو تصميم گرفت درخواست وقت استراحت کند تا شايد کمي شرايط تغيير کند. عادل غلامي در توپ‌هاي بلند شرايط خوبي داشت و مدافعان ايران هم کاري کردند که زايتسف از زمين مسابقه بيرون رفت. داور اهل اسلواکي امتياز 19 را در يک کش و قوس فراوان به ايتاليا داد تا نتيجه بازي 24 بر 19 به سود ايران شد، اما لطف‌هاي داور هم تاثيري در پيروزي ايران در اين گيم نداشت، چراکه اين گيم با نتيجه 25 بر 20 به سود شاگردان ولاسکو خاتمه پيدا کرد.

* گيم چهارم، 25 بر 18به سود ايران

گيم چهارم را ايران با ترکيب غلامي، معروف، محمودي، موسوي، زريني، داودي آغاز کرد. در حالي که حدود 150 تماشاگر ايراني در سالن حضور داشتند و ايران را حمايت مي‌کردند، شاگردان ولاسکو هم عملکرد خوبي از خود نشان دادند تا اينکه نتيجه بازي 5 بر 4 به سود ايران شد. در ادامه رحمان داودي توانست نتيجه بازي را 8 بر 6 به سود ايران کرد و تيم‌ها به وقت استراحت فني اول رفتند؛ در اين گيم سفيدپوشان ايتاليا چندين بار سرويس‌ها را از دست دادند. زماني که بازي 10 بر 7 به سود ايران شد، بازهم براتو درخواست وقت استراحت فني کرد تا مانع امتيازگيري ايراني‌ها شود؛ البته نبايد از بازي خوب شهرام محمودي هم غافل شد که از زمان حضورش بسيار موثر بازي کرد. اختلاف امتياز ايران و با سفيدپوشان ايتاليا به 5 رسيد و شاگردان ولاسکو شرايط خوبي را پشت‌سر مي‌گذاشتند. بازگشت به بازي توسط شاگردان ولاسکو نکته مهمي بود که در اين مسابقه شاهد آن بوديم. با هنرنمايي تيم ايران و درخشش ستاره‌هاي ايراني نتيجه بازي 16 بر 10 به سود شاگردان ولاسکو رقم خورد تا تيم ها به وقت استراحت فني دوم بروند. به نظر مي‌رسيد که سفيدپوشان ايتاليا کم کم خود را براي ديدار در گيم پنجم آماده مي‌کردند. غلامي و محمودي از زماني که وارد ميدان شدند بسيار خوب بازي کردند و نقش به سزايي در موفقيت ايران داشتند. کسب امتياز بيستم براي ايران که پس از کش و قوس‌هاي فراوان به دست آمد موجب شد تا ولاسکو هم به صورت خاصي به خوشحالي بپردازد؛ نتيجه 20 بر 15 موجب شد تا براتو درخواست وقت استراخت کند. پس از وقت استراحت بازهم محمودي بود که براي ايران امتيازآوري مي‌کرد و نتيجه بازي را 22 بر 15 کرد.

امتياز 23 را مهدوي براي ايران کسب کرد تا در اولين اقدامش پس از حضور در ميدان بتواند مهاجم ايتاليا را سد کند. بازي در اين گيم با حساب 25 بر 18 به شود ستاره‌هاي ايراني خاتمه پيدا کرد تا بازي به گيم پنجم کشيده شود.

* گيم پنجم؛ 15 بر 13 به سود ايتاليا

داودي در اين گيم بازي را آغاز کرد. زايتسف در اين مسابقه که بيش از دو ساعت به طول انجاميد براي انتقام گيري وارد ميدان شده بود، اما بازهم اين ايران بود که با حساب 3 بر يک از حريف پيش افتاد. ايتاليايي‌ها که شب تلخي را سپري مي‌کردند، با نتيجه 4 بر 2 از ايران عقب افتاده بودند.

سيمونه پرودي همچنان با سرويس‌هاي موجي خود دريافت‌کننده‌هاي ايران را دچار مشکل مي‌کرد و حمله ناقص زريني نتيجه بازي را 4 بر 4 کرد تا ولاسکو درخواست وقت استراحت کند.

در ادامه بازي پاياپايي پيش رفت و نتيجه مسابقه 6 بر 6 شد و ولاسکو در اين امتياز مباشري را جايگزين زريني کرد. پس از آن هم دفاع خوب موسوي امتياز 7 را براي ايران به ارمغان آورد. امتياز هشتم براي ايران از خراب کردن سرويس توسط زايتسف به دست آمد تا تيم‌ها جاي خود را تغيير دهند. مرد شماره يک تيم ايران در اين بازي واقعا يک ستاره بود و در زمين مي‌درخشيد و پس از ان هم معروف با يک سرويس خود نتيجه بازي را 11 بر 8 به سود شاگردان ولاسکو کرد تا ايران در آستانه پيروزي در گيم پنجم و مجموع مسابقه قرار بگيرد. ايتاليايي‌ها اميدهاي خود را از دست ندادند و نتيجه بازي 12 بر 12 شد و ولاسکو غفور را به ميدان بازگرداند. اين گيم در پايان با حساب 15 بر 13 به سود ايتاليا خاتمه پيدا کرد تا تيم ايران در مجموع 3 بر 2 بازنده اعلام شد.

* ايران 4 – ايتاليا 2

تيم ايران از مجموع دو مسابقه برابر ايتاليا 4 امتياز کسب کرد و تنها 2 امتياز را به ميزبان قدرتمند خود داد.

پس از بازي نخست که با برتري 3 بر يک ايران خاتمه پيدا کرد، تعداد زيادي از کاربران اينترنت به صفحه شخصي زايتسف رفتند و صفحه وي را مورد حمله اينترنتي قرار دادند.

مائورو براتو، سرمربي ايتاليا پيش از بازي نخست اعلام کرده بود که شاگرد ولاسکو است و سرمربي ايران استادش بوده؛ با اين شرايط و پس از شکست براتو از ولاسکو در بازي نخست حالا بايد گفت که جدال استاد و شاگرد در بازي دوم به سود براتوي شاگرد رقم خورد.

تيم ايران پيش از بازي نخست برابر ايتاليا مقابل روسيه و صربستان قرار گرفته بود که حاصل 4 بازي برابر اين دو تيم تنها کسب 3 امتياز بود؛ لاجوردي ‌پوشان ايتاليا هم پيش از اين برابر تيم‌هاي آلمان، کوبا و روسيه قرار گرفته بودند که حاصل 6 بازي برابر اين تيم‌ها کسب 15 امتياز بود؛ پس از بازي نخست برابر ايتاليا که با برتري شاگردان ولاسکو خاتمه پيدا کرد جمع امتيازهاي ايران به 6 رسيد و ايتاليايي‌ها 15 امتيازي باقي‌ماندند. پيش از آغاز مسابقه ايران و ايتاليا و با توجه به نتايج هفته پنجم روسيه صدر جدول را از ايتاليا پس گرفته بود.

بازي بعدي ايران شنبه، 15تير ساعت 5:10 بامداد در شهر هاوانا و در ورزشگاه سيدواد دپورتيوا به انجام خواهد رسيد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه