اکبری نایب قهرمان جهان شد/ اسلحه پنهان خادم ایران را قهرمان کرد

در روز پایانی از چهل‌وچهارمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان که از ساعت 15:30 امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه پاپ لازلو بوداپست مجارستان آغاز ‌شده است، در وزن 74 کیلوگرم عزت‌الله اکبری در دور نخست برابر الکساندرا بورکا از مولداوی با نتیجه 10 بر 2 پیروز شد. دارنده نشان برنز آسیا در دور دوم به مصاف ماکاراشویلی از گرجستان رفت و در این جدال نیز در نهایت با حساب 7 بر صفر موفق به شکست حریفش شد تا راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود.

اکبری نایب قهرمان جهان شد/ اسلحه پنهان خادم ایران را قهرمان کرد

 

بر اساس این گزارش، اکبری جوان در دور سوم در یک کشتی نفس‌گیر به مصاف بلانکو کورای کوبایی رفت و در این پیکار هم با نتیجه 5 بر 2 موفق به پیروزی شد تا گام به مرحله یک‌چهارم نهایی بگذارد.
آزادکار جوان کشورمان در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل تاکاتی ژاپنی نیز 6 بر 4 پیروز شد تا یک گام دیگر به فینال نزدیک‌تر شود. اکبری برای حضور در فینال این وزن در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف رشید قربان‌اف ازبکستانی رفت و در نهایت با نتیجه 4 بر 3 این کشتی‌گیر ازبک را برد تا به فینال مسابقات جهانی صعود کند.
در فینال وزن 74 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی آزاد عزت الله اکبری جوان مقابل باروس آمریکایی در نهایت با نتیجه 4 بر 0 شکست خورد تا به مدال نقره جهان بسنده کند.
اما از نکات جالب این وزن باخت هوژبتی کشتی‌گیر روس برابر حریف هندی‌اش بود که با توجه به باخت یادا هندی مقابل باروس آمریکایی کشتی‌گیر روس حذف شد و به این ترتیب تیم کشتی آزاد روسیه با همان 44 امتیاز به کارش در مسابقات جهانی پایان داد.
در این وزن شابانوی بلاروسی با برتری برابر حریف هندی به مدال برنز رسید. دیگر مدال برنز این وزن را نیز قربان اف ازبکستانی از آن خود کرد.
به این ترتیب تیم کشتی آزاد کشورمان با 46 امتیاز بالاتر از روسیه پس از 48 سال در خارج از کشور به مقام قهرمانی دنیا دست پیدا کرد.آخرین قهرمانی ایران در سال 2002 و در مسابقات جهانی تهران برای تیم ایران رقم خورده بود.
پیش از این تیم ایران در چارچوب مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در وزن 55 کیلوگرم توسط حسن رحیمی به مدال طلا، در 60 کیلوگرم توسط مسعود اسماعیل‌پور به مدال برنز، در 84 کیلوگرم توسط احسان لشکری به مدال برنز و در 96 کیلوگرم توسط رضا یزدانی به مدال طلا دست یافته بود و مهدی تقوی و کمیل قاسمی نیز از دور رقابت‌‎ها کنار رفته بودند.

 

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه