اولین پخش زنده جراحی با استفاده از عینک گوگل

تاريخ : 11 شهریور

نخستین «پخش زنده» عمل جراحی با استفاده از عینک گوگل توسط جراح آمریکایی اهل اوهایو انجام شد. این جراح در اتاق عمل از عینک گوگل برای دریافت مشورت مستقیم و از راه دور با یکی از همکارانش استفاده کرد.

یک جراح در مرکز پزشکی Wexner متعلق به دانشگاه اوهایو یک جراحی را در حالی که یک عینک گوگل گلس به چشم داشت، انجام داد.  دکتر کریستوفر کائدینگ با استفاده از این تکنولوژی فرآیند عمل جراحی را به طور مستقیم برای گروهی از دانشجویان در آنسوی شهر پخش کرد و از همکارانش نیز مشاوره گرفت.

اولین پخش زنده جراحی با استفاده از عینک گوگل, پورتال خبری فرهنگی گهر

دکتر کائدینگ این ابزار را حین عمل روی پائولا کوبالکای ۴۷ ساله به چشم گذاشته بود. این بیمار هنگام بازی سافت بال به زانوی خود آسیب زده بود. ممکن است فکر کنید پوشیدن یک ابزار تکنولوژی مانند گوگل گلس در حین عمل جراحی کمی آزار دهنده یا حتی حواس پرت کن باشد اما دکتر کائدینگ می گوید هنگامی که شروع به عمل جراحی کردم وجود آن عینک بر روی چشمهایم را فراموش کردم.

به گفته دانشگاه اوهایو این اولین باری است که مشاوره های حین عمل با استفاده از گوگل گلس انجام می شود.

هم اکنون دانشگاه اوهایو به دنبال یافتن راه هایی است که بتواند با استفاده از گوگل گلس تجریه آموزشی و یادگیری دانشجویانش را بهبود ببخشد. رییس بحش نوآوری های این مرکز درمانی، دکتر کلی مارش می گوید که آنها از اینکه این وسیله تا این حد می تواند در برنامه های آموزشی مفید باشد بسیار خوشحال هستند.امکان نمایش یک عمل جراحی به طور زنده برای دانشجویان پزشکی یک پیشرفت قابل ملاحظه و جدی در آموزش پزشکان آینده خواهد بود. این عینک ها را همچنین می توان برای گرفتن تصاویر X-ray یا MRI با استفاده از دستورات صوتی و بدون دخالت دست به کار برد.
منبع: worldit.ir
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي