اولین اقدام در مواجهه با تشنج کودکان

تاريخ : 2 دی

یک متخصص بیماری‌های کودکان و نوزادان گفت: خواباندن کودک به پهلوی چپ اولین اقدام در مواجهه با تشنج است. باید کودک را از سقوط، اصابت با اشیاء نوک تیز و غیره محافظت کرد.

ساسان ساکت اظهارداشت: اولین تجربه مادران در تشنج کودکان از ۶ ماهگی تا ۶ سالگی است که با تب بسیار بالا بروز پیدا می‌کند. متخصص بیماری‌های کودکان و نوزادان گفت: علاوه بر ژنتیک، علل محیطی مانند تب بالا و ضربه به سر در ایجاد تشنج نقش دارند. استادیار دانشکده علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: علت‌های متابولیسم مانند قند خون بسیار پایین در کودکان به تشنج می‌انجامد، همچنین اختلال در سدیم، کلسیم و منیزیم نیز باعث تشنج می‌شود.

اولین اقدام در مواجهه با تشنج کودکان, پورتال خبری فرهنگی گهر

متخصص بیماری‌های کودکان و نوزادان اولین اقدام در مواجهه با تشنج کودکان را قرار دادن کودک در وضعیت خوابیده عنوان کرد و افزود: ابتدا باید سعی کرد تا راه هوایی کودک را باز نگه داشت و اگر در دهان کودک چیزی وجود دارد آن را با انگشت، درآورد. ساکت ادامه داد: باید کودک ترجیحاً به پهلوی چپ خوابانده شود تا از استفراغ جلوگیری شود.

متخصص بیماری‌های کودکان و نوزادان تصریح کرد: باید اطراف کودک را خالی کرد تا اکسیژن کافی به وی برسد و اگر در معرض خطر سقوط یا اصابت اشیاء نوک تیز و غیره است، کودک را محافظت کرد. استادیار دانشکده علوم پزشکی لرستان گفت: اولین اقدام در پیشگیری از تشنج، درمان تب بالاست و اقدام بعدی استفاده از داروهای ضد تشنج در هنگام تشنج است که البته باید با تجویز پزشک باشد.

متخصص بیماری‌های کودکان و نوزادان ادامه داد: اگر تشنج زیاد طول بکشد به کبودشدن لب‌ها، صورت و کاهش سطح هوشیاری می‌انجامد.

 

منبع: فارس

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي