انواع پکیج دیواری + مزایا و معایب پکیج دیواری

پکیج دیواری یک یاز انواع وسایل گرمایشی و سرمایشی است. اگر می خواهید با انواع پکیج دیواری و همچنین مزایا و معایب پکیج دیواری آشنا شوید این بخش گهر را بخوانید.

انواع پکیج دیواری + مزایا و معایب پکیج دیواری

انواع پکیج دیواری + مزایا و معایب پکیج دیواری

پکیج دیواری یکی ازرايجترين وسایل ایجاد گرما در رادیاتورهای شوفاژ در کل جهان است. عدم اشغال فضای مفید، بالا بودن ایمنی ، استقلال کامل واحدهای مسکونی ، در استفاده از این سیستم را در منازل و واحدهای تجاری کاملا توجیه مینمايد . بالا بودن بازدهی و مصرف بهینه سوخت ، از دیگر عواملی هستند که دستگاههای اجرایی را نیز به استفاده از پکیج دیواری تشویق می نمایند . جاي نصب دستگاه پکیج دیواری بيشتر بر روی دیوار داخل آشپزخانه و یا آبدارخانه ميباشد.

پکیج دیواری علاوه بر گرم کردن درون خانه یا مکان تجاری ، بوسيله ي رادیاتور یا فن کوئل یا گرمایش از کف، آب گرم مصرفی را نیز بشکل فوری در اختیار ساکنین قرار می دهد. همچنین ترکیب پکیج با کولر گازی با استفاده از یک کویل آب گرم ، ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی، گرمایش مطبوع تر و ارزانتری را برای مصرف کننده تامین می کند . به کار بردن از دودکش مخصوص دو جداره  (کواکسیال) برای پکیج دیواری ، سبب می شود که علاوه بر خروج دود دستگاه به محیط خارج ، هوای مصرفی مورد احتياج دستگاه نیز از محیط خارج تامین گردد و در نتیجه ایمنی کاملی برای ساکنین فراهم می گردد.

به همراه پکیج دیواری می توان از مزاحمت موتورخانه و شوفاژ راحت شد. از پکیج می توان برای گرم کردن آب مصرفی خانواده و حتی آبگرم مورد نیاز شوفاژ استفاده نمود در گذشته بوجه های بسیاری جهت گرمایش تولیدی بوسيله ي موتورخانه ها هزینه می شد. علاوه بر هزینه ، سوخت و نگهداری آنها عمل سخت و زمان بری بود. تعمیرات پکیج بسیار آسان تراز یک موتورخانه با حجم بزرگ و پیچیده ميباشد. همچنین در مصرف هزینه ها بسیار صرفه جویی می شود. پکیج ها فضای کمی اشغال مینمايد، مخصوصا پکیج های دیواری. بازدهی بالایی دارند . هر واحد از پکیج جداگانه ای استفاده می کند که این سبب استقلال واحد های مسکونی می شود. مزیت های بیشمار پکیج های دیواری سبب محبوب شدن آنها در ارگان های اجرایی هم شده است. به شکلي که این روز ها کمتر استفاده از موتورخانه ها مشاهده می شود.

از جمله کاربردهاي پکیج گرم کردن خانه  یا ساختمان های تجاری با به کاربردن از گرمایش از کف، رادیاتور، فن کوئل می باشد. همچنین آب گرم مصرفی واحد ها را نیز مهیا می کند .اگر بخواهید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید می توانید از ترکیب پکیج و کویل آب گرم استفاده نمایید. بدین گونه گرمای بهتری با هزینه کمتری خواهید داشت.

پکيج ميتواند آب گرم مورد احتياج جهت تامين گرمايش محيط، به طريق رادياتورها و آب گرم بهداشتي براي مصارف روزمره از قبيل شستشو، استحمام و غيره را فراهم مي نمايد امروزه، پكيج ديواري معمول ترين وسيله ايجاد گرمايش شوفاژ در کل جهان ميباشد.

پکيچ داراي قابليت هاي بسياري است از قبيل راندمان بالا و مصرف بهينه سوخت گاز، از ديگر عواملي ميباشند كه دستگاههاي اجرايي را نيز تشويق به توسعه استفاده از پكيج ديواري مي نمايد. پكيج ديواري، كه فقط نوع فن دار آن از نظر استانداردهاي معتبر دنيا تاييد مي گردد، علاوه بر تامين گرمايش درون خانه يا محل تجاري، از راه رادياتور يا فن كوئل يا گرمايش از كف، آب گرم بهداشتي را نيز بشکل فوري در اختيارمصرف كننده قرار مي دهد. همچنين تركيب اين دستگاه با كولر گازي از راه يك كويل آب گرم، مي تواند علاوه بر صرفه جويي در مصرف انرژي، گرمايش مطبوع تر و ارزانتري را براي مصرف كننده مهيا سازد.

پکیج شوفا‍ژ دیواری دستگاهی است کوچک و جمع وجور با ابعاد مختلف که برای یک واحد سه خوابه ۷۴*۴۰*۳۰ سانتی متر می باشد انرژی مصرفی پکیج به شکل معمول ۱۳۰ وات برق(به اندازه دو عدد لامپ ۶۰ وات) و کمترین مصرف گاز و بازدهی در حدود ۹۵تا ۱۰۸ درصد را دارد دستگاهی به این کوچکی در بالاترین کیفیتهای اروپایی همچون آریستون و ایساتیس توليد و قابلیت تامین آبگرم بهداشتی مصرفی ساختمان و همچنین گرمایش ساختمان به کمک رادیاتور و یا گرمایش کفی را داشته و این دو نوع آب بشکل مدار کاملا” مجزا از یکدیگر در دو مبدل گرمایی تولید میشود.

بطور کلی پکیج ،یک موتورخانه کامل با بالاترين بازدهی و کیفیت و با کمترين مصرف انرژی و فضا می باشد از نظر خطر پذیری هم بدلیل استفاده استانداردهای مطلق اروپایی و تامین گرمایش با آب گرم و رادیاتور ،خطر پذیری ساختمان توسط بخاری و آّبگرمکن حذف شده و دیگر هیچ نیازی به آبگرمکن و بخاری در ساختمان نیست.

با نصب یک دستگاه  پکیج و رادیاتور ،ساختمان از نظر کلاس کاری بسیار کامل تر شده و مصرف انرژی و خطر پذیری آن به حداقل میرسد.

تقسیم بندی مدل های متفاوت پکیج شوفاژ

  • پکیج زمینی
  • پکیج دیوای
  • پکیج دودکشدار
  • پکیج فن دار

مزاياي پکيج های دیواری

مزایای استفاده از پکیج که نمیتوان در شرایط فعلی آنهارا ندیده گرفت عبارت اند از:

1) راندمان احتراق پکیج های گرمایشی نسبت به سیستم حرارت مرکزی بین دو تا سه برابر بیشتر است و این بدان معناست که برای تولید مقدار ثابت انرژی گرمایشی، مقدار مصرف گاز در سیستم حرارت مرکزی دو تا سه برابر بیشتر از پکیج گرمایشی می باشد.

2) در مواقع استفاده از پکیج گرمایشی نیازی به لوله کشی های قطور سیستم حرارت مرکزی شوفاژ از موتور خانه تا رادیاتور های شوفاژ واحدها و پرت حرارتی لوله های مربوطه درطول مسیر نمی باشد.

3) در صورت اجرای لوله کشی گاز مستقل و کنتور گاز جداگانه برای هریک از واحدهای ساختمان، استقلال یاد شده از نظر هزینه گاز مصرفی هم ایجاد میشود.

4) استقلال واحدهای ساختمان از نظر بی نیازی به موتور خانه و هزینه های سرویس و نگهداری آن.

دیگر مزایای پکیج دیواری

  • کاهش در مصرف انرژی و افزایش راندمان
  • پکیج کم جا و بهینه در مصرف فضا است
  • امنیت بالای پکیج به دلیل انواع سنسور های هشدار دهنده
  • قابلیت تغییر دما به اندازه مورد نظر
  • پکیج بدون صدا و بو
  • آبگرم همیشه آماده است و تاخیری وجود ندارد. به محض روشن شدن پکیج آبگرم تهیه می شود
  • کاملا بی خطر
  • حذف موتورخانه
  • مستقل شدن واحد ها و طبقات ساختمانی با استفاده از پکیج
  • قابلیت مدیریت و کنترل پکیج در خود واحد به دلیل حذف پکیج
  • نصب و رفع مشکل ساده
  • بدون نیاز به هزینه های ماهیانه مانند شوفاژ خانه
  • نصب آسان پکیج و کم هزینه جهت نگهداری

عملکرد پکيج در تابستان

در تابستان هنگامی پکیج شروع به فعالیت می کند که احتياج به آب گرم باشد، این عملیات به شکل اوتوماتیک انجام می شود . هنگامی که شیر آب گرم باز می شود ، سنسور فشار ،مشعل را روشن می کند و بعد از بستن شیر آب گرم پکیج خاموش می شود.این دستور از راه برد کنترل الکترونیک صادر می شود .مبدل حرارتی ثانویه پوسته- لوله فورا آب گرم را تولید می کند.

عملکرد پکیج در زمستان

وظیفه ي پکیج آبگرم در فصل زمستان فرق مينمايد. چون همراه بر گرم کردن آب مصرفی باید رادیاتور و مدار های گرم کننده را نیز گرم نماید. در این سیستم اولویت با آب گرم مصرفی است. هنگامي که شیر آب گرم باز می شود. سنسور برقی مدار رادیاتور را تا زمانی که آب گرم مصرفی باز است قطع می نماید. اما این زمان است و با بسته شدن شیر آب گرم مدارآبگرم رادیاتور وصل می گردد. به این گونه همیشه آب گرم به صورت آنی در دسترس است.

یک حساب سر انگشتي براي انتخاب يک پکيج ديواري مناسب

  1. انتخاب پکیج برای مناطق معتدل و مرطوب ( شهر هاي شمالي )

ساختمان هاي دسته اول: براي هر متر مربع 80 تا 100 وات

ساختمان هاي دسته دوم: براي هر متر مربع 100 تا 120 وات

ساختمان هاي دسته سوم: براي هر متر مربع 120 تا 140 وات

  1. انتخاب پکیج برای مناطق گرم و خشک ( شهر هاي کوهستاني مانند مشهد، تهران )

ساختمان هاي دسته اول: براي هر متر مربع 100 تا 120 وات

ساختمان هاي دسته دوم: براي هر متر مربع 120 تا 140 وات

ساختمان هاي دسته سوم: براي هر متر مربع 140 تا 160 وات

  1. انتخاب پکیج برای مناطق گرم و مرطوب ( شهر هاي جنوبي )

ساختمان هاي دسته اول: براي هر متر مربع 60 تا 80 وات

ساختمان هاي دسته دوم: براي هر متر مربع 80 تا 100 وات

ساختمان هاي دسته سوم: براي هر متر مربع 100 تا 120 وات

اين اعداد به محاسبه سر انگشتي معروف است و مربوط به مناطق آب و هوايي ايران مي باشد.

به دلیل آن که همه ساختمان ها مکانی مناسب جهت نصب دودکش ندارند پکیج های فن دار برای حل این مشکل تعبیه شده اند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه