انتقال پاتريوت‌هاي ناتو با هواپيماهاي آمريکايي به ترکيه

دسته بندي : بین الملل,⭐ اخبار
تاريخ : 20 دی

روز سه شنبه دو فروند هواپیمای ترابری G17 ارتش آمریکا، شش سامانه دفاع موشکی پاتریوت را که متعلق به کشورهای هلند، آلمان و آمریکاست، به پایگاه اینجرلیک ترکیه منتقل کردند.

انتقال پاتريوت‌هاي ناتو با هواپيماهاي آمريکايي به ترکيه, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

هلند، آلمان و آمریکا هر یک دو سامانه پاتریوت به ترکیه ارسال کردند و قرار است هیاتی ۳۰ نفره از کارشناسان هلندی وارد ترکیه شوند تا زمینه‌سازی برای نصب این سامانه‌ها در مناطق تعیین شده انجام شود.

بنابر اعلام منابع نظامی ترکیه، سامانه‌های مذکور در اطراف شهرهای غازی آنتپ، قهرمان ماراش و آدانا مستقر خواهند شد و هدف نهایی از آن پوشش کامل خاک ترکیه در مقابل هرگونه تهدید هوایی و موشکی است.

بنابر این گزارش نیروهای آمریکایی در پایگاه نظامی شهر غازی آنتپ واقع در ۵۰ کیلومتری شمال مرزهای سوریه مستقر خواهند و نیروهای آلمانی در شهر قهرمان ماراش در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرزهای این کشور و هلندی‌ها در ۵۰ کیلومتری غرب مرزهای سوریه و در شهر آدانا مستقر می‌شوند.

علاوه بر این سامانه‌ها، قرار است ۴۰۰ نظامی از کشورهای ارسال کننده سامانه‌های پاتریوت به ترکیه اعزام شوند که نیروهای آمریکایی هفته گذشته در راستای همین طرح وارد خاک ترکیه شده‌اند.

سامانه‌های پاتریوت ناتو قرار است ماه جاری میلادی به خدمت گرفته شود و قادر است هرگونه حمله هوایی از جمله حملات موشکی و حملات هواپیماهای نظامی را خنثی کند.

پیش از این دو بار ناتو به ترکیه سامانه دفاع هوایی پاتریوت ارسال کرده که بار اول در سال ۱۹۹۱ و در جریان جنگ اول خلیج فارس و مرحله دوم در سال ۲۰۰۳ و هنگام حمله آمریکا به عراق بود.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تمامی برنامه‌ریزی‌ها برای استقرار و بهره‌برداری از سامانه‌های پاتریوت تحت اشراف کامل ارتش ترکیه انجام خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: سامانه‌های پاتریوت صرفا به مقاصد دفاعی در ترکیه نصب شده‌اند و برای حمله و یا ایجاد منطقه پرواز ممنوع از آنها استفاده نمی‌شود.

 

گردآوری: گروه خبر گهر

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي