انتقادات تند از سکوت در برابر شهادت مستندساز ایرانی،هادی باغبانی

بزرگداشت شهید هادی باغبانی امروز در حوزه هنری برگزار شد.

محسن مومنی شریف در این برنامه ضمن عرض تسلیت شهید باغبانی و شهید حیدری گفت: به قول قرآن کریم شهادت کار مردان زیرک است. به برکت انقلاب اسلامی شهادت این مستندساز فرهنگ شهادت زنده شد. ما جلوه‌گری شهادت و معجزه ان را در دفاع مقدس دیدیم شهادت آرزوی مردان بزرگ است.

انتقادات تند از سکوت در برابر شهادت مستندساز ایرانی،هادی باغبانی

 

وی افزود: امیدوارم هنرمندی که این روزها درباره دفاع مقدس می‌نویسند کارهایشان فاقد عنصر شهادت نباشد هر اثری که این عنصر را نداشته باشد تحریف تاریخ است.

رئیس حوزه هنری با تاکید بر اینکه دشمن کوشیده است آنچه در سوریه اتفاق افتاده را تحریف کند گفت: این کار توسط رسانه‌ها صورت می‌گیرد. امروز مصاف سوریه میدانی برای رسوایی اسلام آمریکایی و پشتیبان‌های این ایدئولوژی است. در قرن بیست و یک که دائما حرف از حقوق بشر زده می‌شود اتفاقاتی می‌افتد که بالاتر از آن چیزی است که ما در تاریخ شنیده‌ایم. ما از مستندسازان و خبرنگارانی که به این جهاد شتافتند ممنونیم.

مومنی با تاکید بر اینکه مرکز هنرهای اسلامی حوزه هنری نزدیک به 10 مستندساز را به سوریه فرستاده گفت: حتما با تلاش این افراد دشمن رسوا می‌شود. خداوند تضمین کرده است که نام شهید و‌ آرمانش همیشه زنده باشد. معمولا در هر صنفی که خون شهید ریخته می‌شود باعث شکوفایی آن رشته می‌شود. اگر آوینی شهید نمی‌شد خدا می‌داند که چه اتفاقی برای هنر و ادب انقلاب اسلامی می‌افتاد. با شهادت آوینی انسان‌های مستعدی به این حوزه وارد شدند. خون این شهدا سبب پرتوافشانی هنر اسلامی می‌شود.

مجید شاه‌حسینی در این برنامه با تاکید بر اینکه وقتی در 3 سال پیش مرکز آموزش هنرهای اسلامی حوزه هنری شروع به کار کرد تصور نمی‌کردیم که این باغ به زودی به ثمر برسد گفت: فراغ چنین گلی برای ما و خانواده‌اش دشوار است. در جلسات آغازین کلاس‌های حوزه هنری با دانشجویان شرط کردیم که عمل‌زده نباشند و همچنین بعد از سیراب شدن از آموزش پا به عرصه عمل بگذارند. شهادت هادی باغبانی نه مایه تعجیل بود و نه عمل‌زدگی.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان با تاکید بر اینکه دوران دفاع مقدس دوران عمل بود و دیگر دوران‌ها دوران حرف‌زدن گفت: شهدای دفاع مقدس اهل عمل بودند. پیکر شهیدانی که به شهرها بر می‌گشت مانند نوری بود که به خفاش‌خانه‌ها می‌تابید.شهید باغبانی طلیعه حلول فصل دیگری برای دوران عمل کردن را برای ما به ارمغان آورد. الان دیگر حتی حرف‌های چرند دیگران نه تنها ارزش شنیدن ندارد چه برسد به تحلیل و بررسی.

وی افزود: همه مستندسازان و هنرمندان باید عمل را سرلوحه کارهای خود قرار دهند. باید عمل این هنرمندان نگذارد که سیاستمداران فرتوت به اشتباه بیفتند همان کسانی که در کهن‌سالی به رخوت فکری و ایمانی رسیده اند و دوست و دشمن را اشتباه می‌گیرند. حرف اشتباه زدن در شرایط کنونی امکان‌پذیر نیست الان دیگر امکان خطا وجود ندارد. امروزه اگر سازش‌کارترین افراد هم سرکار بیایند هیچ کاری از دستشان بر نمی‌آید. نگرانی از سازش متعلق به زمانی است که امکان سازش وجود داشته باشد. آمریکا امروز با آمریکای دوران دفاع مقدس فرق می‌کند آمریکا نه آن عزت و قدرت را دارد که بتواند با ایران روبرو شود. اکنون دوران رویارویی حق و باطل فرا رسیده است.

علیرضا قزوه شاعر با تاکید بر اینکه ما افتخار می‌کنیم که در خط ولایت بوده و هستیم گفت: چرا کسانی که ادعای دولت فرهنگی دارند امروز در دادن پیام تسلیت برای این شهید مظلوم تاخیر می‌کنند. من به رئیس فرهنگ و ارتباطات گفتم ما به کجا رسیده‌ایم که می‌ترسیم برای یک شهید پیام تسلیت بدهیم تا نکند پالسی از حمایت از سوریه به آمریکا فرستاده شود.

محمدحسین جعفریان شاعر و مستندساز گفت: من می‌خواهم از طرف خودم و مسئولان از شهید باغبانی و خانواده ایشان به خاطر ارسال نشدن پیام تسلیت عذرخواهی کنم. امیدوارم روزی برسد که مسئولان ما بفهمند مستندسازی که جانش را به دست گرفته و برای ثبت حقیقت به سوریه رفته ارزشش از مادر رئیس جمهور سیرالئون بیشتر است که برای او پیام تسلیت فرستاده می‌شود

سید علی فاطمی مستندساز و یکی از همراهان شهید هادی باغبانی با تاکید بر اینکه بیشتر مردم از حقیقت ماجرای سوریه بی‌خبرند گفت: سوریه تحت حمله وحشیانه‌ای قرار گرفته است چون کمر محور مقاومت است. پیوند ایران،‌ سوریه و حزب الله آخرین جایگاه مقاومت در برابر غرب است. در رسانه‌ها واقعیت سوریه واژگونه نشان داده می‌شود.

وی افزود: رسانه‌های غربی در مورد سوریه دروغ‌پردازی می‌کنند. الجزیره سه دقیقه قبل از انفجار بزرگی که در میدان مرجع سوریه اتفاق افتاد خبر آن را منتشر کرد من فیلمی از خبرنگاران الجزیره دارم که نشان می‌دهد آنها برای گزارش دادن صحنه‌سازی می‌کنند.

این مستندساز تصریح کرد: دشمنان از ایران به شدت می‌ترسند اکنون در سوریه منافقان به کار گمارده شده‌اند تا خطوط ارتباطی را شنود کنند و اگر لهجه فارسی هم شنیدند خبر دهند. سوریه نیاز به رزمنده ندارد آنها خودشان می‌توانند سوریه را حفظ کنند فقط ما باید انسجام خود را حفظ کنیم وزیر پای آنها را خالی نکنیم.

 

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه