امریکا جزئیات اجرای توافقنامه ژنو را منتشر کرد

تاريخ : 27 دی

به گزارش ایرنا در این متن که روز پنجشنبه ( به وقت محلی) برروی سایت کنگره ی آمریکا قرار گرفته، آمده است: در ازای توقف غنی سازی ۲۰ درصد و سایر اقدامات شفاف ساز تهران، بخشی از دارایی های توقیف شده ایران شامل چهار میلیارد دلار در دو قسط آزاد خواهد شد.

در این متن آمده است: ایران متعهد است بعد از گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی که قرار است بیستم ژانویه منتشر شود، تمامی فعالیت های غنی سازی ۲۰ درصد را متوقف کند و همزمان فرایند رقیق سازی نیمی از ذخیره اورانیوم ۲۰ درصد را آغاز کند.

به موجب این متن، همچنین ایران پذیرفته است که ساخت سانتریفیوژهای جدید را متوقف کند و همچنین سانتریفیوژهای از کار افتاده قبلی را هم تعویض ننماید.

امریکا جزئیات اجرای توافقنامه ژنو را منتشر کرد, پورتال خبری فرهنگی گهر

توقف سوخت رسانی و تکمیل راکتور آب سنگین اراک، توقف اقدامات جدید برای توسعه برنامه های هسته ای، عدم تلاش برای ساخت مجتمع فرآوری سوخت و ذخیره غنی سازی ۵ درصد از دیگر مفاد این متن منتشر شده است.

بر اساس این متن در ازای این اقدامات تهران، گروه ۱+۵ متعهد هستند، تمامی تحریم های علیه صادرات محصولات پتروشیمی و واردات محصولات مربوط به صنعت خودروسازی ایران را معلق کنند.

برداشتن تحریم های مربوط به خرید قطعات هواپیمای مسافربری، توقف تلاش ها برای کاهش خرید نفت ایران در بازار جهانی، رفع محدودیت های ارزی و گردش مالی بر اساس توافقنامه ژنو از دیگر موارد مورد اشاره در این متن است .

 

منبع: ایرنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي